Flexi-Teddy ruller sig ud - igen ;-) Flexi-Teddy ruller sig ud - igen ;-)
Tjah, skal såmen egentlig bare af med lidt galde
I øjeblikket øver Saga og jeg os på at være ligeglad med andre hunde.
Her til aften tog vi ind til byen, for at nyde en lille kugle is og nogle fiskesnacks (altså mig og Saga respektivt).
Jeg sidder på et trappetrin og Saga sidder ved siden af - vi kontaktøver når der går hunde forbi, det går fino - indtil da da da daaaam! At flexi-Iver og Flexi-Teddy ruller sig ud...
Imod os kommer en lille hvid vovse iført flexiline og en mand i den anden ende... Jeg begynder kontaktøvelser med Saga. "Se der er en sød hund" siger Fleximand til Flexihund og "rulle...rulle...rulle" har vi et stk. Flexihund helt oppe i hovedet på Saga, som bliver lidt hyper og vrissen over at have Flexihund helt oppe i smasken.
"Vi sidder faktisk lige og øver os på at være ligeglade med andre hunde" siger jeg til Fleximand... "Øh nå! HAHAHAHA" siger Fleximand og ruller Flexihund tilbage til startposition. Og så kunne vi ellers bruge et par minutter med at hysse ned inden vi kunne træne videre... Ingen skade sket, men:
Så er det jeg kommer til at fundere... Hvad er der blevet af den almene høflighed, som i "Hej - må hundene mødes?"... Oftest er det (ihvertfald når jeg oplever sådant) folk med mindre hunde i flexilinier, som bliver rullet ud til alles glæde... Oplever i andre det samme? Er det bare helt normal adfærd ikke mere at spørge om hundene må mødes?
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.368
I går var vi ude og se på en masse lækre Amerikaner-biler og har begge hunde med; lidt længere fremme kommer en mand gående med en rottweiler-lignende hund i flexiline.. Vi trækker pænt ud til siden, ignorerer så vidt muligt manden og hans hund for at signalere at vi ikke vil have at hundene hilser; jeg siger endda højt til Ollie at "vi skal ikke hilse nu" og hvad gør manden så tror du?? Han lader sin hund komme helt hen i hovedet på Qira(som min far gik med) så JEG bliver nødt til at sige til manden, at han skal trække sin hund ind..! For pokker da også.. ! Heldigvis var det mig der var hurtigst, for min far er ikke så god til at sige fra i sådanne situationer..
Vi overvejer helt seriøst at bruge den dér gule sløjfe til vores tøser; så kan folk tro hvad de vil om dem, men vi gider bare ikke at folk hele tiden tror de skal hilse på alle andre hunde....
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.110
Melanie - Jeg kan altså også bare blive så træt af folk, der skal have deres hunde op i hovedet andres hunde, selvom man med hele sit kropssprog, retning og verbale sprog viser at hundene ikke skal hilse.
Havde faktisk også et lignende incident på stranden i weekenden. Det var nogle tyskere med to løse shelties. Selvom vi sad helt nede ved vandkanten og vendte ryggen til dem, mens jeg lavede kontaktøvelser. Så stoppede de bare op og observerede hvorledes deres hunde langsomt sneg sig tættere og tættere på os... Synes altså det er noget mærkeligt noget, for det MÅ være ret tydeligt, at man har gang i et eller andet, og det ikke er lige nu der skal leges.
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
Men ja.. Der skal ikke være 1000 sløjfer der betyder alt muligt forskelligt...
jul 2005
For hvad så med hunde uden sløjfe? Må man så bare køre sin hund op i smasken på dem?
Jeg vil altid mene man skal spørge først... og hvis man spørger først, så er sløjfen overflødig... For så får man enten "Ja" eller "Nej".
jul 2005
Jeg synes bare ikke en sløjfe er nogen endegyldig løsning i det store billede - dels kræver det at alle kender til symbolet, dels betyder det også, at vi så helt har opgivet almen opdragelse og høflighed, når man ikke skal spørge/tænke selv. Og sidst men ikke mindst er det så carde blanche til hilse på alle hunde uden sløjfe?
Jeg vil ikke give mine hunde sløjfe på - dels er de glade for andre hunde (så nogle gange må de godt hilse) og dels er jeg stædig og vil have at folk spørger - sløjfe eller ej.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.082
Du skriver, at du ofte oplever at mindre hunde i flex-liner, får lov til at rulle sig ud i hovedet på andre hunde, nu har jeg ikke mindre hunde, jeg har to SMÅ hunde, som bestemt ikke bryder sig om andre hunde, når de er i snor.
Vi møder tit folk med større/store hund, som er iført forskelligt snoretræk, også uden, som nærmest tramper dem ned, fordi ejeren synes, at de er da så søøøde. og de skal da have lov til at snakke sammen! Resultat: mine knurrer, og så er små hunde altså "pludselig også så aggressive og hysteriske". Så problemer eksisterer altså begge veje.......
Jeg synes heller ikke, at den gule sløjfe er den endegyldige løsning, det ville være bedre at spørge, om hundene må hilse, men det gør folk bare ikke..........Det kunne være man skulle farve hundene helt gule, så holder de måske afstand, fordi de tror, det smitter......:)
feb 2009
Følger: 76 Følgere: 69 Hunde: 6 Emner: 147 Svar: 1.315
jul 2005
jul 2005
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.082
Flexi-Teddy ruller sig ud - igen ;-)