{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.423 visninger | Oprettet:

blandninger?;-) Mops beagle mix?? {{forumTopicSubject}}

Hej tænkte på om der er nogen der ved noget om blandingen mellem beaglen og mopsen?;-)
synes de virker som en sød og dejlig hund..;) men vil gerne høre nogen med evt. erfaringer om denne blanding.:-)
er det en sofa-hund eller er den aktiv? er den lære nem? gøer den meget? osv..
på forhånd tak!:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blandninger?;-) Mops beagle mix??
  • #1   26. jul 2012 Jeg har et godt råd til dig.

    - Hold dig langt væk fra den blanding, det er dømt til at gå galt med de to vidt forskellige hunde blandet sammen!


  • #2   26. jul 2012 Jeg kender sådan en blanding. Fantastisk sød hund, med et godt temperament. Dog synes jeg virkelig man skal holde sig fra hunde der ikke kan komme til verden naturligt. Jeg mener de fleste af denne blanding er kommet til verden ved insiminering.

  • #3   26. jul 2012 En sær ide at blande disse to racer smiley

  • #4   26. jul 2012 En udpræget jagthund med luftvejsproblemer....

  • #5   26. jul 2012 ok;)

  • #6   26. jul 2012 Ingen kan sige noget generelt om en blanding.
    Det er netop forskellen på raceopdrættet hvor man avler efter noget bevidst og racetypisk sp individerne minder om hinanden, mens blandinger kan give hvad som helst og alt der i mellem.
    Blandinger kan falde ud primært efter den ene forældre, kan blive et miks eller noget helt tredje og uforudset. Og det gælder både udseende, sind, egenskaber og sundhed.


  • #8   26. jul 2012 synes generelt ikke om at blande racer... smiley ved ikke hvad denne blanding vil ende ud med. som Ginne - Bolognese hvalpe * skriver; Blandinger kan falde ud primært efter den ene forældre, kan blive et miks eller noget helt tredje og uforudset. Og det gælder både udseende, sind, egenskaber og sundhed. vil understrege; noget helt tredje og uforudset.. - det bryder jeg mig ikke om... synes vi har nogen dejlige, smukke og skønne racer i forvejen. hvorfor ikke finde en af dem der passer til en selv smiley

  • #9   26. jul 2012 Kender flere der har denne blanding, og de er yderst velfungerende, kærlige og familiehunde, de har ingen luftvejsproblemer og har ikke nogen tegn på at have jagt i sig overhovedet.

    Blandingen kaldes Puggle.

    Alle dem som jeg har set og haft kontakt med også igennem dyrlægen er blevet rost til skyerne.


  • #10   27. jul 2012 ok

  • #12   27. jul 2012 Hold dig langt væk fra de Hvalpe farbrikker der laver disse modeblandinger.
    Der ligger blandt andet en i Ansager.


  • #13   27. jul 2012 Jeg synes ikke godt om blandinger overhovedet.!

  • #14   27. jul 2012 Mette D.

    Dyrlægen roser ellers hvalpene fra Ansager op til skyerneog blandingerne men ja man kan være for og imod de forskellige avler smiley


  • #16   27. jul 2012 Dyrlægerne jeg omtaler kender stedet men ja man kan være for og imod smiley

  • #17   28. jul 2012 kan ikke se det store problem i gadekryds? smiley Kan godt se det er 2 hvidt forskellige racer der bliver blandet, men det hele handler da om opdragelse, aktivering, stimulering osv.. smiley
    en beagle der kommer ind i en familie som godt bare ville have en sofa hund kan da lige så godt blive tosset som en puggle kan.?? smiley


  • #18   28. jul 2012 kan ikke se det store problem i at beholde vores smukke racer som de er og så sørge for at de er sunde og raske.. man ved ikke nødvendigvis hvad man ender ud med hvis man blander racerne sammen.

  • #19   28. jul 2012 Ja en beagle er ikke en hund man skal have, hvis man bare vil have en sofahund

  • #21   28. jul 2012 ok.

  • #22   28. jul 2012 *SUK* Endnu en blanding der er lavet udelukkende pga. udseendet. For ja, gu ser de super nuttede ud. Men sundheden og mentaliteten er der vist ikke tænkt ret meget over. For havde man tænkt, så havde man aldrig lavet den blanding, eller anskaffet den...

  • #23   28. jul 2012 Lotte (: !

    "kan ikke se det store problem i gadekryds? Kan godt se det er 2 hvidt forskellige racer der bliver blandet, men det hele handler da om opdragelse, aktivering, stimulering osv..
    en beagle der kommer ind i en familie som godt bare ville have en sofa hund kan da lige så godt blive tosset som en puggle kan.??"

    - Kort og godt, nej det kan den ikke.


  • #24   28. jul 2012 ''Blandinger er ikke farlige, slemme, korrupte eller andre ting. Det er slet og ret blandinger.'' og man kan ende ud med en hund til den ene, anden eller tredje side. nogen ved ikke engang hvad der er i deres blandings hund smiley det synes jeg ikke er betrykkende derfor siger JEG i hvertfald nej tak.

  • #25   29. jul 2012 Natasja

    Okay, for det første er beaglen en race, og ikke en blanding. Hvilket vil sige, at køber man en beagle med stamtavle, kan man tjekke hundens forældre, bedsteforældre, osv. Med en blanding, ved man ikke om dens far har været "kuk kuk" eller om det overhovedet er dens far.

    Ikke for at sige, at en beagle ikke kan blive tosset, for det kan en hver hund vel. Men jeg vil påstå at chancen er større ved en blanding, da man ikke aner noget om den. Hvordan kommer den til at se ud? Hvilke sygdomme kan den få? Hvilket sind vil den få? Hvilken egenskaber vil den få?

    Når man blander to så vidt forskellige racer sammen, jamen så går det bare galt, også selvom hunden ser nok så nuttet ud. At blande en jagthund sammen med en hund der har 5000 sundhedsproblemer sammen, er i min verden ikke særlig hensigtsfuldt.

    Hvorfor blande to modsætninger sammen, der kan give en utilregnelig hund, der både har krudt i røven, drifter og hvad ved jeg, så meget at den bliver fuldstændig skør fordi ejerne ikke kan tilfredsstille dens behov for aktivering + motion, simpelthen fordi man ikke ved hvad en sådan blanding kan komme til at kræve. Det samme som mopsen? Som beaglen? Eller en skør blanding af begge?

    Hvis man har behov for at blande noget sammen, hvorfor så ikke gøre det sådan, at hundene matcher hinanden? Så den ene ikke er selskabshund mens den anden er en brugshund. Jeg må nok bare erkende - at jeg aldrig kommer til at forstå folks trang til at blande racer sammen. Så længe der er købere er der hvalpe.

    Du må undskylde det blev lidt langt, muligvis rodet og usammenhængende, men det er skrevet på mobilen, og det gik lige lidt hurtigt. Håber du kan få det til at give bare lidt mening alligevel. smiley


  • #26   29. jul 2012 Jamen som jeg skrev, kan en tavlehund jo været tjekket flere generationer tilbage. Og hvem siger at de ikke også er mentaltestet? Hvis man gør det ved alle hunde inden avl + at man kigger grundigt efter andre sygdomme, både i forældre dyrene og dem længere tilbage, så vil det være et godt bud på hvordan man får en rask hund.

    Selvfølgelig kan en tavlehund blive syg, ingen tvivl der, men jeg vil mene der er større chance for at få en rask hund ved en tavlehund, end ved en blanding hvor ingen ved hvad der er blandet sammen igennem årerne. Så konklusionen er, at tjekket man ALT igennem, må det give større chancer for en sund hund, end ved en der er blandet sammen af 5 forskellige racer, for nu at sige det stort. Noget andet er så bare, om opdrætteren gør det.


  • #27   29. jul 2012 "men som tingene står pt, så kan man i min verden næsten, og jeg skrev kun næsten, bruge tavlen til at være sikker på racen."

    Arh ikke helt enig. smiley Ja den kan bruges til racer, men den er nu også godt brugt mht. arvelige sygdomme som f.eks. HD, osv.


  • #28   29. jul 2012 Natasja du skriver ''Og som langt de fleste racer startede, så var det som blandinger. Vidste du godt at Dobermann et produkt af krydsavl med weimaraner, tysk pinscher og vorstehhund.? Dertil krydret med lidt beauceron og muligvis greyhound og manchesterterrier krydset ind. Nogle mener også at Rottweileren og schæferen har været på.'' - og det er ganske rigtigt, men så har jeg et spørgsmål... hvorfor så blande flere racer sammen??? hvorfor ikke bare stoppe der og så tage en ''ren'' race (med racebeskrivelse) selvom de også kan være modsigende den hund man ender ud med, men så har man da en okay start.. forstår ikke trangen til at blande flere racer sammen.. hvis man gerne vil gøre mopsen sundere, så tag fat der, og lav en sundere mops og ikke bare ''en ny race'' måske bliver den ikke skør, men en ejer der køber den fordi hun vil have en selskabshund kan ende med en brugshund og så vil hun måske ikke have hunden mere og så kommer der endnu et problem?! tit så købe folk en hund på udseendet og det er et problem i mit hovede.. for de får en blandnings hund ''der er flot og sød'' og så kræver den mere end de havde regnet med og kommer derfor af med hunden efter ikke ret lang tid. (jeg er af den mening, at når jeg anskaffer mig en hund, er det et familie medlem og så bliver den her til den ikke er her mere) men på grund af at folk ikke ved hvad den blandingsrace kan indebære, så ender den hund måske i 5 forskellige familier.. det er sguda synd?

    vi bliver aldrig enige og fred være med det så... men hvorfor kan man ikke bare tage ud og besøge en masse forskellige sunde og gennemtjekket kenneler og få en god chance for en sund hund i stedet for hos en hvalpefabrik der vil skide hundene et stykke, men som lige havde en ''gris og en hest'' som kunne være sjove at tjene en masse penge på.

    jeg har en Fransk Bulldog som jeg har købt hos en seriøs avler med stamtavle og det er da synd at man ikke køber hos sådan en der går op i racen de har og går op i at gøre den sund og rask... ingen for mig til at forstå meningen i ikke at være lidt mere seriøst når man køber hund! - min hund er syg, men det er bare skide uheldigt.. æv bæv, men jeg vil aldrig skære ned på mine kriterier ang. køb af hund og jeg vil ikke købe uden stamtavle.

    det blev også lidt langt smiley


  • #29   29. jul 2012 RETTELSE; jeg har en Fransk Bulldog som jeg har købt med stamtavle hos en seriøs avler. smiley - det andet lød mærkeligt..

  • #30   29. jul 2012 Nej, blandinger bliver ikke skøre FORDI de er blandinger. De kan bliver skøre hvis de race de er blandet af ikke passer sammen. Som fx. tilfældet mops/beagle.
    Og flere "designerhunde" laves udelukkende pga. udseendet, uden at skele til mentalitet eller fysik.


  • #31   29. jul 2012 Natasja: mærker der ikke passer? du kan ikke vide hvordan en blandning af meget forskelllige racer bliver?

    jeg siger ikke at stamtavle hunde er gode fordi der er stamtavle på. sundhedstjek og mange andre ting skal også være iorden og det er ejerens job at finde en rigtig god avler. der er ingen der siger at bare fordi den har DKK stamtavle så skal man bare købe derfra. meget andet arbejde skal også fuldføres.


  • #32   29. jul 2012 ejeren/køberen

  • #33   29. jul 2012 okay

  • #34   29. jul 2012 Natasja

    Det kan jeg ikke svare dig på, men de findes også er det bare med være omhyggelig nok med at lede!


  • #35   29. jul 2012 Jeg kender/har kendt virkelig mange blandingshunde der har været skøre/fysisk syge fordi de race de er/var blandet af ikke har passet sammen.

  • #36   30. jul 2012 synes ikke et papir (stamtavle) kan sige noget om hunden ender ud i at blive skør eller den ikke gør..;) det er alt afgørende for hund til hund..;)
    menneske børn bliver da heller ikke konstateret skør bare fordi at moren er hvid og faren er sort..!;) eller de har 2 vidt forskellige personligheder.. smiley Det giver jo bare et helt anderledes men specielt og unikt barn.. smiley


  • #37   30. jul 2012 Lotte: Den sammenligning giver absolut ingen mening.... Hunde er gennem mange mange år avles til at kunne forskellige ting/have forskellige drifter/instinkter. Ergo er de langt mere forskellige end mennesker.


  • #38   30. jul 2012 Lotte, du kan på ingen måde sammenligne mennesker med hunde, det giver overhovedet ingen mening.

  • #39   30. jul 2012 Christina
    - Pas på, det kan nå at komme endnu. smiley


  • #40   30. jul 2012 Christina
    Jamen jeg er jo nødt til at give dig lidt ret.. Hun ser altså også bare super lækker ud smiley


  • #41   30. jul 2012 Haha smiley Åh, hvor kan jeg lige forestille mig det. smiley Kan huske da Silje var lille hvalp, der var saftsuseme også fart og feltet, det er helt sikkert!

  • #42   30. jul 2012 Ja med en hvalp i huset kan man ikke undgå en masse smil og grin smiley Og selvom Silje er ved at være 1 år og 3 måneder, ja så kan hun stadig te sig som en tosse. De er nu dejlige de hunde. smiley

  • #43   31. jul 2012 Ansager hundefabrik smiley ? Nogle der kan fortælle om stedet synes man læser navnet i flere tråde når man læser om hunde på nettet.

  • #44   11. aug 2012 har hørt at de tit har fået gode tilbage meldinger fra ejere der er blev rigtig glad for deres hund de har købt det:)

  • #45   11. aug 2012 men har også hørt det modsatte... smiley

  • #46   11. aug 2012 Spørg min veninde, hun har en "Puggle" smiley

    http://www.hundegalleri.dk/galleri/94327-blanding_af_racer_boris


Kommentér på:
blandninger?;-) Mops beagle mix??

Annonce