{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

Øjh altså... Om hundekøb {{forumTopicSubject}}

Vi leder så småt efter en hund nr. 2. Forleden sad jeg og lurede på forskellige salgssider bl.a. herinde og skrev til 5 forskellige med uddybende spørgsmål. Samtidig fortalte jeg lidt om vores familie, så sælger havde en ide om hvad vi kunne tilbyde deres hund. Kun 1 har svaret mig. Jeg har skrevet, hvor folk har anmodet om i annoncen, så nogle har fået sms og andre mails.
Hvad er det mon der gør, at folk slet ikke svarer??
Synes ikke jeg skriver noget skræmmende? Jeg har i henvendelserne skrevet følgende: Vi har begge arbejde, men jeg kun deltid. Vi har 2 børn på hhv. 6 og 7, som er vokset op med hund. Vi har en boxer i forvejen, som kan med alle andre hunde (i hvert fald alle dem hun har mødt indtil nu). Vi bor i byvilla med stor lukket have.
Kan I hjælpe mig med hvad det er, som skræmmer folk væk??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjh altså... Om hundekøb
  • #1   28. jul 2012 Ud fra hvad jeg har læst herinde, vil jeg gætte på, det er børnene, men det er jo kun et gæt. Synes nu godt, man kunne svare under alle omstændigheder. Hvis ikke det er hvalpe, kan det jo også være, folk er på ferie

• #2   28. jul 2012 Jamen, det lyder da helt fornuftigt. Jeg skrev, da jeg tænkte, at jeg ikke ville forstyrre ubelejligt midt i ferieperioden. *rødmer* Men ved nærmere eftertanke giver det jo ingen mening, da folk selv har oprettet annoncen.

Men jeg tror nu stadig, at jeg som sælger, i det mindste ville svare tilbage. Så kunne man jo evt. opfordre til telefonkontakt.

Jeg vil prøve at ringe lidt rundt. Tak for hurtigt svar.

• #3   28. jul 2012 Marianne: Jeg har kun skrevet på hunde, hvor der i annoncen står, at de ønsker at hunden kommer til et hjem med børn, så det kan ikke være det.

• #4   28. jul 2012 Husk også, at det er ferietid, prøv lige at tjekke om opretteren har været online, jeg havde også skrevet på en annonce, hørte ikke noget og ringede så i stedet. De var på ferie, sejlerferie og havde kun ringe mulighed for at besvare lige pt.

• #6   28. jul 2012 Nu ved jeg ikke lige hvem der har svaret retur.

Men det er normalt brugt af folk der kun er interesseret i salg hurtigst muligt at bruge et taletids kort til kun er i en telefon når noget er til salg, når der er udsolgt sletter man ikke annonce eller skriver solgt. Man gør det simple at man tager simkortet ud af telefonen.

Nogen bruger endda mere en et taletidskort eller køber et nyt hver gang for ikke at blive opdaget i snyd eller at være f.eks. hvalpefabrk.......

Så i min verden er det slet ikke noget at bruge tid på hvis der ikke bliver svaret, jeg vil bare tænke godt jeg ikke fik der fra.

• #7   28. jul 2012 Hmmm... Ja jeg tænker da også at folk formentlig er på ferie. Giv dem lidt tid, så skal det nok komme (man behøver jo ikke straks at gå ud fra, at der er noget galt)

• #8   28. jul 2012 på ferie når man har hvalpe til salg ? Tjaaa hvorfor ikke men heller ikke seriøst efter min mening, så der vil jeg så også bare sige godt jeg ikke skal ha noget der fra.......

• #9   28. jul 2012 Ryan, det kunne jo være, at det var voksne hunde TS kigger efter......

• #10   28. jul 2012 Måske er hunden solgt og folk har ikke fået slettet annoncen.
    Jeg ville nok prøve at ringe hvis der efter et par dage ikke er tilbagemelding. Og ellers kigge videre.
    Hvis det er en bestemt race i søger så gå via folks hjemmesider eller racens specialklub.

• #11   28. jul 2012 Nu ved jeg jo ikke, hvor lang tid der er gået side du skrev til avlerne. jeg avler selv og jeg tjekker mine annoncer/mail/hjemmeside dagligt og hvis man har hvalpe til salg er man sandsynligvis ikke på ferie. for mig er det vigtigt at tage alle henvendelser seriøst, for på den måde at kunne råde og vejlede evt. hvalpekøbere til om min race er den rette for dem. At børn skulle være et problem når det er hvalp i ønsker har jeg svært ved at se, det kunne være tilfældet med en omplaceringhund.
    god fornøjelse med "jagten" på jeres nye familemedlem

• #12   28. jul 2012 I mine øjne er det lige meget om det er voksen hund eller ej, har man noget til salg så svare man, og ingen net er ikke en undskyldning for iPhone, SmartPhone, iPAD Laptops osv. er noget alle har og der er net næsten overalt ellers er der netcafeer hvor man kan følge op på sine annoncer, ellers kan man skrive i annoncen - kan ikke kontaktes fra og til dato..........
    Og en "hov vi tager lige på ferie om en time, da vi er NØD til det" holder heller ikke........

• #13   28. jul 2012 Det er en omplaceringshund, vi er ude efter. smiley

• #14   28. jul 2012 Min søn har en dejlig basse dreng han skal af med måske han er noget for dig, han ligger i marked under blandinger King.

• #15   28. jul 2012 Ryan
    Sikke noget sludder da. Nu ved jeg ikke, hvor længe siden det er, at TS har skrevet, men fordi man har noget til salg, er det da ikke et krav, at man tjekker mails, internet og telefoner hver dag. Det KUNNE jo også være, man bare var taget afsted et par dage, eller der ar gået kludder i det Mobile internet. Det har jeg selv lige oplevet i Sverige, hvor vi ikke kunne logge på noget som helst

• #16   28. jul 2012 Craxi>>> da jeg skrev min kunne jeg ikke se din tråd før end jeg havde opdateret... Og mange tak.
    TS hvis i vil komme og hente ham så er han gratis for jer andet end i har rejsen.

• #17   28. jul 2012 Marianne K meget muligt du syntes det men jeg ville bare gå videre i søgen.........

• #18   28. jul 2012 Anika, han ser ud til at være en fantastisk hund, men samtidig stor og meget aktiv. Tror huset vælter med en 1 årig boxer og ham. smiley
    Men har delt din annonce på Facebook i går, i håb om at nogle af mine venner derinde manglede en sådan dejlig dreng.

• #19   28. jul 2012 Okay, men så aktiv er han nu heller ikke han er sofa hund med stort S.
    Han skal have de gode ture og have lov at løbe for det elsker han, og så noget hjerne gymnastik så er han faktisk ret nem. smiley
    En rigtig dejlig basse.

Kommentér på:
Øjh altså... Om hundekøb

Annonce