hundehår og vaskemaskine hundehår og vaskemaskine
Hej alle
Jeg har fået et problem med mine nye naboer
de har åbenbart en pige med allergi, og nu mener de, at jeg skal til at gå på møntvaskeri, fordi de siger de får hundehår op i deres lejlighed pga vaskemaskine og tørretumbler.
jeg tømmer altid filter osv, men har i andre råd til hvad jeg kan gøre?
jeg ringer selvfølgelig og får en snak med udlejeren om det, for de har meget større lejlighed, så de har formentlig plads til vaskemaskine, og de har bil, så de har også meget nemmere ved at vaske på møntvaskeri hvis det bliver aktuelt
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.557
Og har aldrig høre noget fra de andre naboer som bruger maskinerne, i det 1½ jeg har boet her inden de flyttede ind
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
Men er det virkelig et reelt problem, eller er det em der er hysteriske? Jeg synes aldrig jeg har oplevet pels i andet vasketøj, ryger det ikke pænt ned i filtre/ud i kloakken..?
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.803
Men nej det er sgu ikke dit problem.
dec 2008
Men jeg har ikke set at det skulle være et problem. Har i hvert fald ikke hørt noget i det 1½ jeg har boet her inden de flyttede ind
Jeg tror ffaktisk hun er lidt hysterisk, Efter de er flyttet ind, er cyklerne blevet flyttet rundt, og de fylder enormt meget med bil, kajak osv her i vores lille gård
dec 2008
Det vil jeg helt sikkert prøve
Evt ligge dem i en kurv i vaskerummet så de kan tage en og smide med deres tøj, så hvis der skulle være nogle hår, ender det på kluden fremfor tøjet
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
Det er altid en god idé at forsøge at holde sig på god fod med naboerne, men er de helt vanvittige skal man altså ikke lade sig tromle
dec 2008
Jeg er virkelig ked af det her
apr 2005
Jeg gad ikke at vaske fælles, så jeg købte min egen maskine på egen regning.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Her i byen er den eneste regel, at man ikke må vaske selve dyreartiklerne (hundepuder og den slags), men derudover er der frit slag. Sådan er vilkårene jo, når man vasker sådan et sted.
Hvis i har flere maskiner, så følg eventuelt Jevaans forslag
apr 2005
Jeg har selv allergi over for kat, men bad da ingen om at finde et andet vaskehus at vaske på, hvis de havde kat.
Mit problem - derfor løste jeg det med egen maskine.
Det er jo ikke trådstarter der har et problem, derfor er det ikke hende der skal løse det.
dec 2008
Jeg har en maskine opmagasineret, men tvivler på der er plads til den. Må høre hvad mulighederne er
Jeg vil jo gerne finde en løsning der fungerer for os alle sammen, også derfor jeg spurgte til råds.
dec 2008
HAr ikke set noget af deres tøj
Jeg føler mig ikke egoistisk, fordi jeg vil jo netop gerne finde en fornuftig løsning som vi alle kan leve med
og som min ven sagde, hvad hvis det var parfume allergi barnet havde, skulle vi alle som bruger maskinen, så tvinges til at skifte vaskemiddel ?
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 110
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 861
Den er rigtig god - Dog er jeg nød til at tørretumble hundetæpperne efterfølgende, da hårene jo stadig er i posen efter vask.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
Ej, altså... sikke en attitude disse naboer har... reelt set er det jo ikke dit problem at deres barn har allergi.
jeg havde nok foreslet dem at kontakte udlejer for at høre om de kunne få deres egen vaskemaskien.. Ville blankt afvise overhovedet at overveje et møntvaskeri. Det er da synd at de har et allergi barn men det e jo ikke dig der skal have besvær grunedt skavanker i deres familie?!?
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.202
dec 2008
Vi bor i en firkantet gård og vi bor i hver vores side af denne. så det eneste vi faktisk har til fælles er vaskerummet. hvor der desværre kun er en vaskemaskine og tørretumbler.
Jeg er faktisk glad for, at selvom i også er hundemennesker, faktisk synes jeg er ganske rimelig i dette her.
For jeg er jo på ingen måde ligeglade med, at de åbenbart får hundehår på deres tøj. er bare overrasket over, der skulle gå 1½ år før nogen nævnte det for mig som værende et problem.
Men vil forsøge at snakke om det med udlejeren, for at vise at jeg er samarbejdsvillig og respekterer mine naboer (selvom det ikke virker til det er gengældt)
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.005
Kan virkelig ikke se, at det er dit problem. Iøvrigt er det også hamrende dyrt at vaske på møntvaskeri. Synes, dine naboer virker noget krakilske.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
jeg har lige vasket sengetøj ( ja, hunden sover også i det herhjemme ) i vores fælles vaskerum
Ville godt nok glo lidt hvis nogen kom og sagde jeg ikke måtte !
ville også mene at det er hendes helt eget problem - og det må hun selv løse !
Synes ikke du skal gå rundt og have det skidt over det !
maj 2012
Følger: 1 Svar: 84
Jeg synes de mennesker hellere må købe deres egen maskine, for det næste tøsen ikke kan tåle er nok en af de andres sæber eller noget. Det er næste skridt i deres tromlen omgivelserne ned, i jagten på overdrevent hensyn og opmærksomhed.
Du skal selvfølgelig ikke vaske de klammeste og mest behårede hundetæpper og så lade maskinen stå tilbage som en hund med vrangen ud. Så hellere smide hundetæpper ud og slippe for ballade. Men hvis det bare er fordi du almindeligt benytter vaskemaskinen som alle andre, så skal de efter min mening lukke r**** og købe deres egen maskine hvis de ikke kan tåle I andre.
dec 2008
Og hundene børstes jævnligt for også at undgå løse hår over det hele
Så synes jo egentlig jeg er ganske hensynsfuld.
jul 2008
dec 2008
i udlejningsfirmaets annoncer står der at dyr ikke er tilladt, men det er almindeligt kendt, at man sagtens kan få lov til at holde dyr.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.086
Mht. allergi, får man også allergiske reaktioner når hunde/kattehår har været i vaskemaskinen, jeg spørger lidt dumt, da jeg ikke aner det ?
Det må jo være forældrenes hensyn til deres datter der vejer mest, så de må da ud og investere i deres egen vaskemaskine, det ville jeg ihvertfald gøre, hvis jeg havde et barn med allergi.
nov 2006
Du har da tilladelse til at have dyr i din lejlighed, ikke?
dec 2008
Jo selvfølgelig, ville aldrig bo et sted hvor hundene ikke er tilladte. ville ikke turde tage den risiko
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.006
jan 2012
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Emner: 376 Svar: 3.641
men så må du overtale udlejer til at sætte en vaskemaskine mere op - du er vel ikke den eneste med kæledyr?
men hvad bliver så det næste, du skal skille dig af med dine hunde netop pga af deres datters allergi
nov 2006
'Ja, den blomstrer da for fuld kraft... tænk sig at være så egoistiske at man forlanger at ANDRE skal have besvær med at køre på møntvaskeri istedet for selv at søge en løsning
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
maj 2012
Følger: 1 Svar: 84
Det er simpelthen ikke rimeligt at de skal jage TS ud af vaskekælderen. Hvis altså TS efterlader maskinen pæn og det siger hun at hun gør.
Hvem skal ellers jages ud? Der bliver nævnt masser af andre eksempler her i tråden. Nu er det hundeejeren, men hvad med ridepigen, dem med det stærkt duftende skyllemiddel osv. Det er jo skruen uden ende! Men det er måske kun dem selv, der skal have lov at vaske der? Deres krav er urimeligt og flabet og de bør helt seriøst finde ud af noget med egen maskine, for så er de da helt sikre på hvad der kommer i den.
Det er bare så ærgerligt når først sådan noget fnidder opstår og når de andre så allerede er der i deres tankegang at TS ikke skal benytte fælles faciliteter, så kan man godt frygte at det bliver svært at finde en fredelig løsning.
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.110
Jeg ruller ofte tøjet med en fnugrulle inden det ryger i vasketøjskurven, for at få så lidt hår med ind i maskinen som muligt - og det har virkelig gjort en forskel her. For har forsøgt med engangsvaskeklude og svampe, og det fungerer ikke, måske fordi der her er tale om blød underuld fremfor de mere stride dækhår.
Når det er sagt, så vil jeg sige det er DERES særbehov - allergi (og allergiske reaktioner) får man desuden ikke af hårstråene men derimod af talg, støv og savl fra dyr... og det burde blive vasket ud ved maskinvask. De lyder hysteriske. De må selv finde en løsning. Punktum.
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.110
Men her er der tale om en familie i en opgang, som vil have brugerne af en fælles vaskefacilitet til at indordne sig efter deres behov, og det er (for mig at se) noget ganske andet.
Hvis jeg var bruger af en fælles vaskefacilitet og ikke kunne tåle, lad os sige skyllemiddel, og min allergi var så letantændelig, at jeg ikke kunne tåle at andre vaskede med skyllemiddel, så ville jeg helt klart mene at det var mit eget problem - og at jeg måtte vaske et andet sted, eller selv få en vaskemaskine.
Man kan så diskutere, om det ikke er lidt "klamt", at få hundehår med i sin vask, når man ikke selv har hund. Jo det synes jeg faktisk - og jeg synes også at man er forpligtet til ikke at putte overbehårede ting i en fælles maskine. Men det må nu også være en noget sløj vaskemaskine eller en utrolig mænge hår, hvis der er hår tilbage efter en vask.
dec 2008
Jeg har haft dobbeltvagt på jobbet så har ikke fået gjort mere ved det hele i dag.
Den anden dag, så jeg en anden nabos vasketøj der hang på tørrestativer udenfor. Jeg kiggede så godt jeg kunne (uden at overglo det) og jeg så ikke et eneste hundehår. Og jeg ved den omtalte familie bruger tørrertumbleren.
Jeg håber det løser sig fredeligt. For det vil jeg gerne, vi skal jo alle være her.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.935
Jeg har selv hunde... og jeg ved , hvor mange hundehår der kan være i maskinen , når jeg har vasket hundetæpper.
Jeg synes , at den der efterlader hundehår i en fælles vaskemaskine , må være den , der skal tage hensyn... ( især til en med allergi )..... og få sin egen vaskemaskine.
Fordi vi allesammen her på HG har hund.... synes jeg ikke at alle andre skal finde sig i alt........ og VI bare kan gøre som vi vil .
Man kunne jo også efterskylle maskinen ...( uden tøj ).... når man har vasket hundetæpper og lign....
apr 2005
jul 2007
OK....... Uanset om det er hundetæpper ... eller ens eget tøj , der er fyldt med hundehår.... så skal der da ikke efterlades hundehår i en fælles vaskemaskine........ til " glæde " for dem der skal bruge maskinen bagefter.
apr 2005
nov 2006
Det er minimalt hvad jeg kan fjerne af hundehår fra indersiden af vaskemaskinen/tørretumbler og jeg har da trods alt 4 langhårede hunde!
apr 2005
Hvad mere kan hun gøre? Stoppe med at vaske tøj? For der er vel også allergikere det vasker på møntvaskeri.
apr 2005
jul 2007
Hvorfor skal det gå ud over dem der IKKE holder hund... og gerne vil undgå hundehår og hundelorte ?................Det kaldes ... " at have respekt for andre "... der ikke lever som os.
Nu mener jeg ikke at TS ikke rydder op... for det skriver hun jo hun gør.... men hvis der stadig er hår i maskinen.... så må man gøre det bedre.... ( efterskylle maskinen ( uden tøj )... som jeg skrev højere oppe...
jul 2007
apr 2005
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
Jeg tørrer mest muligt væk med de der engangsvaskeklude og giver maskinen en gang kogevask bagefter. Første vask efter hundetæpperne er med noget, der kan tåle tørretumbler for tørretumbleren er virkelig god til at fange hårene i filteret.
Hvis det var en fælles maskine, ville jeg af hensyn til mine omkringboende, vaske Buddys tæpper som håndvask i en spand og hænge op udenfor eller evt. tørre dem i tørretumbler inden i et gammelt dynebetræk, så der ikke kom hår ud over det hele.
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
da vi fik ny vaske maskine satte vi den gamle i laden og den bliver brugt til hundetingene...nu har jeg jo så også en del at vaske,,der bliver vasket næsten hver dag
Men jeg vil IKKE have hundehår i min nye maskine...så jeg kan sagtens forstå naboerne..
Men dertil er nogen jo også ret hysteriske,,,og vil himle over et enkelt hår,,men havde jeg et bran som blev syg af det ville jeg klart sætte min egen maskine op!!
Min veninde hun bor også et sted hvor en af naboerne har parfume allergi,,han sætte sedler op alle vegne om de ikke må bruge skylle middel i tøjet og parfume på når de går på trappe opgangen ,,,det kan man jo ikke forlange af en hel opgang...selvom det er synd for manden
jul 2008
hvad skal folk så gøre der ?
apr 2005
jul 2007
Jeg har selv et barnebarn med allergi , så jeg ved hvor slemt det kan være.
Og hvis naboen har et barn med allergi ... kan jeg dælme godt forstå de ikke vil slæbe hundehår med hjem fra fællesvaskeriet.
Så selv om alle her på HG er hundemennesker , burde man altså godt kunne se problemet " allergi-naboen " har......... og ikke bare være så ....." jeg har RET til at gøre hvad jeg vil " agtig.
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.005
Naboen kan jo kun være sikker på at undgå hundehår, hvis de køber deres egen vaskemaskine. I vores vaskeri må man ikke vaske hundetæpper, hvilket jeg da tror er ret almindeligt mange steder.
Og jeg ved også godt, hvor slemt allergi kan være. Har det selv, samt astma, men kan da ikke forstå, hvorfor det skulle være andres problem. Selvfølgelig skal man tage hensyn, men det skal gå begge veje.
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 243
Men når man vælger at flytte ind et sted hvor man skal dele med andre om det så er vaskemaskine/opgang/elevator ol. så kan man altså ikke forvente at alle øvrige beboer i huset skal tage hensyn til at man har en eller anden sygdom. I min opgang er der en der ønsker at man kun vasker med vaskepulver uden parfume og ikke har parfume på i elevatoren! Så vi skal alle stå og tage deodorant og parfume på uden for gadedøren?? Hvis man har så slem en allergi at en enkelt hundehår eller parfume er frygteligt, må man købe sin egen vaskemaskine. Man kan ikke forvente at hele ejendommens øvrige beboer skal løbe rundt og huske på at tage hensyn. Vi som hundeejere skal naturligvis gøre sit yperste for at der ikke er hundehår alle steder i vaskemaskinen og i tørretumbleren men gør man det, har man efter min mening sin ryg fri.,
jul 2007
Jeg skrev heller ikke at alle var det ...:)
jul 2007
Så kommer en af jer , ( der synes det er i orden med hundehår i maskinen ) ned i vaskeriet med jeres hvide sengetøj / undertøj / bukser / bluser.
Naboen har ret til at farve tøj i maskinen.... og så skal I dælme finde jer i , at komme hjem med lys-lilla tøj.... .... er det så også i orden ????
jan 2012
sorry men hvis jeg havde allergi så ville jeg ikke forvente at alle andre skal tage hensyn til mig, det er mit problem og jeg må løse det, og jeg ville aldrig tage parafume på ude på gaden, sorry
jul 2007
Begge dele er noget folk kommer hjem med , som de ikke selv har valgt..... det ene er såmænd ikke værre end det andet.....
Joooo måske er der en lille forskel........... jeg ville hellere have lys-lilla tøj.... end mit barn bliver sygt.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Om man vasker hundetæpper, farver tøj, vasker sit arbejdstøj er fuldstændig underordnet, hvis man gør rent efter sig.
Gør man det (hvilket jeg synes er forventeligt når man deler med andre), så har ingen noget at lade nogen høre.
Der skal være plads til alle under gensidigt hensyn - ingen behøver at opføre sig hysterisk hverken til den ene eller anden side.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 42
Enten må de købe deres egen vaskemaskine eller flytte til en af de mange lejligheder hvor dyr ikke er tilladt.
Ikke dit problem overhovedet, og det fortæller du bare hende den hysteriske mor lige på og hårdt.
dec 2008
Da det hele startede, kom de forbi, og overfuste min kammerat da jeg var på arbejde, og nævnte de gerne ville snakke med mig når jeg kom hjem fra job. så gik op, med åbent sind og en indstilling på, at vi skal alle være her og finde en god løsning for alle
men her blev det desværre tydeligt lagt op til, at det hele blev lagt på mine skuldre, og at deres samarbejdsvilje og evne til kompromis kunne ligge på et meget lille sted. Det blev fremlagt sådan, at jeg var den eneste der skulle løse problemet, og der faktisk ikke blev lyttet til mig
Men nu er jeg ekstra opmærksom på at efterlade maskinen (for der er kun en) i pæn og ordentlig stand, og så må vi lige se hvordan det kommer til at gå.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 42
Desuden tror jeg ikke hendes allergi udslag har noget med vaskemaskinen at gøre i første omgang...
dec 2008
aug 2008
dec 2008
Jeg kan jo sagtens se, at det er træls med hundehår, især hvis man har barn med allergi, men det undrer mig bare, at hvis det var et reelt problem, at jeg først hører noget 1½ år efter jeg flyttede ind
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
aug 2008
dec 2008
tak, var bare lidt urolig for, at andre her i tråden mente det...
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 651
men vil du gerne forsøge at i mødekomme dem yderligere kunne du ex foreslå at hundetæpper vasker du på vaskeri da der virkelig kan være mange hår på.
Er det ikke tilstrækkelig vil jeg mene det er dem der må finde på en ny løsning.
aug 2008
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.215
hundehår og vaskemaskine