{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Erfaring med agility træning hos Cairn terrier eller Westie {{forumTopicSubject}}

Hej Hg'ere smiley

Jeg vil høre om nogen af jer har erfaring med/kender nogen der går på agility hold med enten Cairn terrier eller Westier?

Jeg har haft en Westi gennem 15 år. Vi trænede agility i haven på absolut hygge plan - hun blev ret skrap til spring. Jeg var imidlertid ikke særlig gammel dengang, og at træne agility med hende på hold faldt mig aldrig ind. Nu er min dejlige barndomsven dog i hundehimlen, men jeg har besluttet mig for at eje sådan en race igen, og gerne træne agility med sådan type, da jeg husker at min hund var meget begejstret for det (og jeg lige sådan).

Jeg vil derfor gerne høre om I har nogen erfaringer med disse racer på agility hold? Jeg tænker ikke på konkurrence niveau overhoved, men gerne på linje med en mellem-god hund fra de mere "pleasende" race typer.

(Når det er sagt, så er jeg af den holdning, at de terriers jeg nævner ikke er sløvere i træningen end eks. en labrador, de skal bare motiveres og stimuleres anderledes for at samarbejde og gerne holde gode pauser med megen leg, eftersom de er en mere selvstændig type hund, håber ikke at I misforstår mig.)

Venlig hilsen
Cathrine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med agility træning hos Cairn terrier eller Westie
  • #1   31. jul 2012 Jeg har trænet på agility hold hvor der var flere forskellige terrier, jack russel, australsk terrier og en cairn terrier og de har alle været super gode.

  • #2   31. jul 2012 Jeg har trænet sammen med én, der havde to westier. De var SUPER-dygtige begge to, og han klarer sig også rigtigt godt ude til konkurrencer. De er helt tændt og utroligt hurtige!



  • #3   31. jul 2012 Nå, fantastisk! Mange tak for jeres svar, så er jeg mere positiv. Jeg er jo ikke nogen særlig erfaring type med agility, men jeg er god med principperne fra positiv træning, klikker træning og jeg er meget tålmodig, så det skal nok lykkes når den tid kommer.

    Karina: - Hvor er det skønt at høre at de klarer sig godt ved konkurrencer, det glæder mig, jeg synes at Westier og Cairn terriers er så meget mere end bare selskabs og "børnefamilie" hunde. Som du siger er de meget tændte på udfordringer og fuld af mod og fart! smiley Min hund var eks en fantastisk muse og muldvarpe jæger.

    Meget mere smør: Den kennel kendte jeg ikke, mange tak for linket, det er spændende læsning smiley


  • #4   31. jul 2012 Hehe, fantastisk! Hvor er du bare ekstrem dygtig med Westier, det glæder mit hjerte at se nogen så engageret med netop den race, de er så fulde af liv og karakter. Jeg elsker de hunde.

  • #5   31. jul 2012 Jeg har faktisk også på et tidspunkt været til fordrag, hvor foredragsholderen selv havde en superdygtig spor-westie smiley Så ja, de er meget mere end selskabs-hunde.

  • #6   31. jul 2012 Præcis! Min næste hund skal være samme race. Eller Cairn.

  • #7   31. jul 2012 På Tårnby Bibliotek - og nu hvor jeg har kigget på din hjemmeside, overvejer jeg, om det måske var dig? Det er helt tilbage fra mens jeg var under uddannelse som instruktør, så vidt jeg husker. Så måske omkring 2005/6-stykker? Det var om spor og hash-søg, mener jeg?

  • #8   31. jul 2012 Ajjj - hyggeligt! smiley Det var supergodt! Måske jeg lige skulle sende vores aktivitets-udvalg et link til din hjemmeside. smiley

  • #9   21. feb 2013 Hvis jeg lige må stille et "off-topic" spørgsmål, er det så rigtig forstået at en Westie er opstået fra "fejl" cairn?
    Hvis man kan sige det sådan?
    Og er de så også meget ens i deres sind? smiley


Kommentér på:
Erfaring med agility træning hos Cairn terrier eller Westie

Annonce