{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Familiehund, - hvorfor så stamtavle?? {{forumTopicSubject}}

Ja, det sagde jeg til mig selv, da jeg for snart 5 år siden endelig skulle have min drømmehund, en Afghansk Mynde. Vi skulle jo bare have en hygge/familiehund for jeg skulle da aldrig udstille!
Vi var så en tur i Sverige for at hente vores dejlige Julius og med ham fulgte der en SKK stamtavle som jeg oveførte til DKK. Ikke at jeg skulle bruge den til noget, han skulle jo bare være familiehund, som der også stod på hans købskontrakt.
Tiden gik og vi mødte en dejlig Leonberger i hundeskoven hvor vi kom meget, og de overtalte os til at tage med til et skue, det kunne jo være så hyggeligt. Og det gjorde vi så, - og det var hyggeligt, og vi kom til at snakke med mange søde "mynde-mennesker", som alle syntes det var dejligt at se en afghaner, da der ikke er så mange i Danmark.
Tja... 1 skue blev til et par stykker mere og Julle var så sød i ringen til trods for at vi aldrig havde gået til ringtræning, kun kigget på hvad alle de andre gjorde. Vi kom til at snakke mere med de søde mennesker som var meget hjælpsomme over for sådan en amatør og en familihund som os. Til sidst tog vi mod til os, og meldte os til en rigtig national udstilling i 2010, of Julle fik Very Good, - gæt lige om der var en der var stolt, og hooked på at fortsætte....
Den ene udstilling tog den anden og det hele kulminerede i lørdags hvor brevet fra DKK kom... Brevet med diplomet der siger at min familiehund er blevet Dansk Champion.....
Så jo, - jeg er glad for at min familiehund havde en stamtavle med da jeg købte ham. Ellers var jeg da gået glip af mange hyggelige stunder med, -nu gode venner, inden for myndeklubben. smiley
Nu vil jeg gå ud og vaske min familiehund/Dansk Champion, for man ved jo aldrig om vi går videre i hans "karriere" inden for udstillingsverden. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Familiehund, - hvorfor så stamtavle??
  • #2   1. aug 2012 Woow.. tillykke med titlen smiley

    Og så er myndeklubben også bare FANTASTISK at komme i smiley


  • #3   1. aug 2012 Tak for det Maj-Britt. smiley
    Jeg er allerede ved at kigge efter en udstillingshund der kan følge i Julles pote-spor.
    Men der jo også lige titlen KlubChampion som vi nu jagter. Så det betyder da heldigvis nogle flere udstillinger for os. smiley


  • #4   1. aug 2012 Tak Ib.
    Ja myndefolket er bare så søde og hjælpsomme overfor nye og uerfarne folk som mig. smiley


  • #6   1. aug 2012 Tak Tak.
    Ja der er heldigvis ingen grund til at stoppe med at udstille når de er blevet DKCH.. Godt der er flere titler, for jeg vil da ikke stoppe med at udstille. Jeg kan da ikke undvære alle de søde mennesker man møder og kender når vi er afsted. smiley


  • #7   1. aug 2012 Tillykke med det :-)!

    Jeg tror det kommer meget an på hvem man er .. Vi har haft hunde med og uden tavle .. Mener vores gravhund har tavle, men husker det faktisk ikke helt. Vores cocker ved jeg heller ikke, men schæferen ved jeg ikke har en der er tilgængelig for os. Det er simpelthen grundet manglende interesse at vi ikke ved noget omkring tavlerne.

    Vi har aldrig haft planer om at skulle avle på vores hunde, så der har det ikke været nødvendigt.
    Udstillinger er bare ikke min kop te, så det kommer ikke til at ske.


  • #9   1. aug 2012 Stort tillykke med at familehunden OGSÅ viser sig som en fantastisk udstillingshund...

    Det glæder mig at "høre" historier som din her!


  • #10   1. aug 2012 Sikke en dejlig historie, og mange gange tillykke med den flotte titel!

  • #11   1. aug 2012 Uh.. Maj-Britt... Ikke lokke sådan........ Han er jo kun familiehund!! smiley
    Det kunne jo være at vi skulle tage over til Sverige og besøge opdrætteren snart igen..... Lige op til en udstilling.. Hmmmm. Det kunne være vi skulle gøre det næste år til udstillingen ved Sofiero Slot. Det er kun 10 min kørsel fra hvor hun bor. Og jeg ved hun gerne vil have os til at bo hos hende.
    Jeg må vist til at komme i gang med planlægningen af næste års efterårsferie. smiley


  • #14   1. aug 2012 Tillykke med titlen, og skønt I fik købt med bog så I havde muligheden at blive bidt af udstillingsverden ;o)

  • #15   1. aug 2012 Ja Sofiero er fantastisk. Vi var derovre sidste år i forbindelse med besøg hos opdrætter.
    Der var så "hvalpetræf" i forbindelse med Harry´s søskende. Der var samlet 6 fra hans kuld, så det var bare hyggeligt. smiley
    Harry er fra samme opdrætter som Julius, han kan bare ikke udstilles pga han er kryptorkid.
    Men heldigvis kan begge hunde gå til agility og løbe Lure Coursing og de gør de, - med stor fornøjelse. smiley


  • #16   1. aug 2012 Tillykke med titlen.... og selvfølgelig skal I også til Sverige og udstille..... og så måske også til tyskland.... et cacib i begge lande (og et par stykker i danmark.. hvis han ikke allerede har dem i hus) så er han også INTCH.

    Vi skulle også bare have en familiehund, men havde lovet opdrætteren at Bjarke skule avlsgodkendes... men han stadig var hvalp var der en specialklubudstilling tæt på os.... en virkelig ekspert i racen skulle dømme og så endte han med at blive bedste hvalp i racen og bis4-hvalp... en mdr. efter kunne han så avlsgodkendes på en international udstilling...lortedommer, der intet kendte til racen og ikke gad os... men heldigvis havde vi haft en god oplevelse og en mere positiv bedømmelse i rygsækken, så vi prøvede igen.... og da han var 3½ var DKCH (hans årgang var "stor" og dengang var vi ikke så fittlige med at tage afsted)... da han var 5 blev han SCH (grænserne til sverige skulle lige blive let at krydse med hund før vi tog afsted) og ½ år efter tog vi til tyskland og han blev intch.... da Bjarke var 2½ fik vi Stella, hvilket førte til at vi lige skulle prøve at have et kuld... der blev til flere og jeg fik kennelmærke, fik en tæve mere, beholdt en hvalp og da vi mistede Bjarke var jeg 100 % sikker på at vi skulle have en ny han fra Norge (nye gener til landet)... og da det viste sig at han var en rigtig karrierehund smiley så kom jeg rigtigt i gang med at udstille..... han har nu 23 titler... de fleste er dog dagstitler og årstitler.


  • #17   1. aug 2012 Stort tillykke med titlen og alt held og lykke fremover med udstillinger smiley

    Er der nogle herinde, der kan oplyse hvad medlemsskab og udstillingsgebyrer osv er for DKK??


  • #19   1. aug 2012 Tillykke med titlen smiley
    Ja udstillinger er super hyggelige også for familiehunde smiley


  • #20   1. aug 2012 Mange tak Estrid smiley

  • #21   1. aug 2012 Tillykke med titlen...-)

  • #22   1. aug 2012 Mange tak for alle de søde lykønskninger. smiley
    Julius og jeg er nu gået i tænkeboks mht at udstille i udlandet. Vi skal lige fordøje det danske championat, og så tager vi det derfra.. smiley


Kommentér på:
Familiehund, - hvorfor så stamtavle??

Annonce