{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.420 visninger | Oprettet:

Bedste familiehund :) {{forumTopicSubject}}

Hejsa
vi er en familie på fem to voksne og tre børn på 13, 10 og 6 år vi har overvejet at få en hund men vi hved ikke helt hvilken race:)
har i nogle gode bud? og hvorfor lige denne race?:)
min mor vil gerne have en hun der ikke fælder så meget så en Golden retriver og bernner sennen går nok ikke smiley vi bor i et stort hus med en stor have med mange mugligheder for gå ture både ved vandet og i skoven:)
vi er en familie der elsker lange gåture og formår at aktivere hunden både mentalt og fysisk:)


Kommentarer på:  Bedste familiehund :)
  • #1   15. sep 2013 Hvad blev der af den anden tråd, som jeg svarede i? smiley

  • #2   15. sep 2013 Hvad med at låne en race bog på biblioteket og kigge den igennem sammen en aften. Snakke om racerne og hvad i ønsker jer.

  • #3   15. sep 2013 Jeg gentager gerne at det her ikke drejer sig om at finden en race, men at få defineret hvilken familie I kan tilbyde en eventuel hund..

    Hvem er I som familie, hvor aktive er i, er i villige til at tage det arbejde der følger med det at ha hund, hvem skal ha ansvaret for vovse, har i haft hund før, hvem skal gå til træning, hvem skal stå op hver 3 time indtil hvalp er renlig osv...

    Det er hvem I er, der afgør hvilken race der er en god famliehund, for netop jeres familie..


  • #4   15. sep 2013 Jeg er enig med de andre!

    Den perfekte familie hund, finder man jo ved at se på dig selv som familie, hvor aktive man er, hvad man kan tilbyde hunden, hvad man forventer at kunne lave med hunden. Om det skal være en skøde sofa hund, eller en mand kan træne IPO med fx.

    Fx. de små selvskabsracer ville aldrig passe ind hos os, jo børnene ville nok elske sådan en lille hund, men det er ikke noget for mig, og det handler for mig om at jeg skal kunne bruge hunden til "noget" mine to yngste hunde er købt efter jeg elsker sporten agility smiley


  • #5   15. sep 2013 prøv og læs om ddb.

  • #6   15. sep 2013 Læs eventuelt om bomuldshunden og dem der ligner, de fælder ikke, men kræver dog pelsarbejde

  • #7   15. sep 2013 Jeg tror at du og dine forældre skal kigge på fx DKK's udgave af hvad i skal tænke på INDEN i anskaffer jer hund..

    http://www.koeb-hund.dk/pages.asp?ID=126

    Det her er en stor beslutning og et langvarigt ansvar, ergo er det dine forældre der skal være dem der sætter sig ind i racer, vælger avler og i sidste ende er dem der har det primære ansvar for hunden..

    Husk altid at vælge en hvalp med stamtavle, så du fx kan tage på junior-udstillinger/træning osv


Kommentér på:
Bedste familiehund :)

Annonce