{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Tavle/familiehund. {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt at denne snak har været her før, men jeg kan ikke lade være med at tage den op igen. RIGIG mange mennesker tror at fordi man har en hund med DKK tavle, er det ikke nogen familiehund. Endnu flere skriver ofte: "Jeg køber en uden tavle, for det skal "bare" være en familiehund".... Jamen, hvad er Blackie og Lotus så? Blackie er en skøøøøøøn blanding og guderne må vide hvad der er i ham andet end labrador. Lotus er ægte og med DKK tavle.......De to hunde bliver behandlet nøjagtig ens!!! Blackie har været et spil i lotteriet me hensyn til sundhed og psyke, men vi har været SÅ heldige med ham. Men det ER et spil!! Lotus derimod er specielt udvalgt udfra afstamning, sundhed og forældredyrenes temperament. Hende har vi OGSÅ været heldige med...... Hun er oprindeligt købt som udstillingshund, men dtte egner hun sig ikke rigtig til, fordi hun bevæger sig lidt snævert bagtil. Men det gør hende da ikke mindre skøn i VORES øjne. Så laver vi en masse andre ting med hende istedet.... Med hende har vi haft mulighed for at tjekke forældredyrenes sundhedsstatus fra ende til anden. De er begge HD, AD og øjenundersøgt med super resultater. Jeg har haft goldens med DKK tavler og HD og det ønsker jeg ikke for nogen i verden. Så DERFOR undersøger jeg ALT hvad jeg overhovedet kan komme til, inden jeg køber en hvalp. Det har jeg KUN mulighed for ved at købe en DKK hvalp. Der er aldrig nogle garantier, men jeg kan give mig selv den "garanti" at jeg har undersøgt alt og fodrer og motionerer efter foreskrifterne, så kan jeg ikke gøre mere. Men hvor mange af jer, som avler UDEN tavler, har fået jeres hunde så gennemundersøgt at I kan sige jer fri for at have et ansvar hvis en af jeres hvalpe får konstateret HD??
Dette er nok lidt rodet skrevet, men jeg håber at I forstår meningen?!......Buttom line er: Kan en hund med tavle ikke være familiehund?? Er man dum fordi man sikrer sig det bedste man kan??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tavle/familiehund.
Kommentér på:
Tavle/familiehund.

Annonce