1.740 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Adfærdsbehandler, Hundepsykolog og hvad de ellers kalder sig Adfærdsbehandler, Hundepsykolog og hvad de ellers kalder sig

Er de plantenslagerer eller har de så store egoer, at de tror virkelig de er den eneste der har svaret på alt?
Jeg har ikke set nogen anden "profession", hvor der bliver rakket ned på kollegaerne på samme måde, i diverse sociale medier.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærdsbehandler, Hundepsykolog og hvad de ellers kalder sig
  • #2   4. aug 2012 Har aldrig mødt hverken en adfærdsbehanler eller hundepsykolog så det kan jeg ikke udtale mig om.

Men vil følge tråden med interesse.

• #4   4. aug 2012 jeg kender en adfærdsbehandler, som er dygtig og ikke tager røven på nogen...

• #5   4. aug 2012 det er da ikke sådan alle er ?

jeg kan godt erkende at der er nogen der ved mere om hunde og specielt problem hunde end jeg måske gør - og adfærdsbehandlere har jo også måtte starte et sted, De rigtig gode vil jo blive ved med at lære nye ting hele tiden - for hver ny "sag" de får.
    har jeg intet imod - gør mig ikke en værre hundeejer at jeg ligepræcis ikke er specalist i alt !

det er langt fra alle adfærds"dibbedutter" der er gode - men dem der er, som hjælper, lytter, forstår og ændre hunde og ejer - har jeg enormt meget respekt for !

At rakke andre ned er måske ikke vejen frem, men synes heller ikke at man skal lukke kæften for alt hvis det negative er voldsomt !

• #6   4. aug 2012 Som jeg ser det er adfærdsbehandlere hundetrænere.
    De har så valgt en anden titel. Enten af kommercielle hensyn, eller for at styrke deres ego.
    Hundepsykolog har landsretten slået fast at enhver kan kalde sig.

• #7   4. aug 2012 altså hende jeg kender har hjulpet på min hunds besynderlige adfærd, så det kalder jeg en adfærdsbehandler? smiley

• #8   4. aug 2012 for mig er det nu bedøvende ligemeget hvad de kalder sigselv - så længe de er gode til det de laver smiley

• #9   4. aug 2012 Behandler man adfærd?
    Eller træner man hunden til at have en anden adfærd?

• #10   4. aug 2012 det ved jeg ikke. skrev det ikke for at diskutere om det er rigtig at kalde dem det. skrev bare at jeg kender en som jeg kalder adfærdsbehandler som enten har behandlet min hunds adfærd, eller har trænet min hunds adfærd. er ligeglad hvad hun har gjort, men hun er dygtig til det smiley

• #11   4. aug 2012 Hvis træning og adfærdsbehandling er det samme, så er træning og opdragelse også det samme.

Og det mener jeg bestemt ikke det er.

Træning er en del af begge ovenstående, men er bestemt ikke lig med.

Hvad angår deres indbyrdes forhold, så tror jeg såmænd ikke de er så meget værre end så mange andre.
    Vi ser det blot, os der færdes i hundemiljøer.

• #12   4. aug 2012 Nå ja - så ville det helt generelt være klædeligt, om man, når man vil fremhæve sit eget, holdt sig til det og ikke forsøgte at fremhæve sig selv ved at pille andre ned.

Noget der nok er temmelig udbredt i hundemiljøer...

• #15   4. aug 2012 Har mødt flerre af dem og gider ikke fem flade øre, for det de kan ,alle kan kalde sig for
    Adfærdsbehandler, Hundepsykolog det skal man ikke læse sig til en udansel ,så det kan være flerre her inde kunne bruge den tidtel, ja de rakker også ned på kennelerne ,det er en dum ting at gøre ,nogle af dem er så dumme at sparker man dem bag i R ,så vender de sig om og siger undskyld,

• #17   4. aug 2012 Man kan ikke læse sig til alt når det gælder dyr/hunde.
    Man skal også have en vis fornemmelse og følelse med i det og nogle har bare evnerne til, at kunne se ting....disse evner kan alverden bøger ikke give.

Så tjaa- der er sikkert en del plattenslagere derud, men de holder ikke længe....dem som virkelig kan noget er dem, som folk kommer tilbage til igen og igen og som bliver "kendt" via anbefalinger....det er ikke altid dem der råber højest der er bedst smiley

• #19   4. aug 2012 Præsis Isabelle...gode anbefalinger og ens mavefornemmelse er den bedste pejlesnor smiley

• #20   4. aug 2012 jeg kan give flere af de stores navne ,som jeg aldrig ville sætted mine ben hos ,som ikke kan merre end som vi gammle hunde ejer kan ,

• #21   4. aug 2012 Det er vel sådan med alle "nye" erhverv der er in, specielt når de ikke er titel beskyttet.
    Der er hele sikkert mange gode adfærdsbehandere og sikkert lige så mange mindre gode.
    For mig behøver den gode ikke være = med den der har den længste uddannelse eller den der har taget flest kurser , ej heller det modsatte.
    Jeg mener ikke man kan læse sig til alt og så kunne bruge det i praktikken, udfordringen for mig hvis jeg skulle finde en god adfærdsbehandler at finde en
    der har samme grund holdninger som jeg selv, har stor praktisk erfaring og selvfølgelig har læst en del, men har læst med sund fornuft, guruer altså dem der holder sig til en metode er ikke noget for mig , da jeg mener der er gode og dårlige ting i alle metoder.

• #23   4. aug 2012 Palle Hundepsykolog er ikke en beskyttet tittel. Psykolog er.

http://www.domstol.dk/Hilleroed/nyheder/domsresumeer/Pages/hundepsykolog.aspx

• #25   5. aug 2012 Hun er faktisk cand. psyk. Men om viden om den den menneskelige psyke gør en til en bedre til at vurdere hundens psyke, det tror jeg står ud i det uvisse.
    Og nej hun er ikke den eneste der kalder sig det.
    Der er bl.a. en her på HG der også kalder sig det samme.

• #27   5. aug 2012 Palle det kan du have ret i.
    Jeg har en ikke hundeven som er psykolog, og hun har somme tider kommet med guldkorn, når vi andre har diskuteret hunde/meneske problemer.

Kommentér på:
Adfærdsbehandler, Hundepsykolog og hvad de ellers kalder sig

Annonce