1.886 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
46 Svar
racen chiweenie:D racen chiweenie:D
hejsa kender i racen chiweenie? den er fra usa og blandnng a chi og gravhund:D manden og jeg købte igår en black and tan hvalp af netop sårn et mix og gud han er kær..
vi nu så småt igang med renligheds træning og ja og nej øvelser samt navn...
vi søger lege kamerater på djursland
0 synes godt om
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.356
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.087
Held og lykke med ham - bor desværre ikke på Djursland.
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.632
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.775
jul 2007
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
apr 2005
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.108
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 171
Jeg synes det er trist at se hvor hurtigt folk er der med fordømmende kommentarer. TS skriver bare hun er glad for sin nye hund og søger legekammerater. Dyrk jeres tavlesnobberi og ord kløveri i fora hvor i kan klappe hinanden på skulderen...
feb 2008
Alle racehunde og dermed tavlehunde er et resultat af blandinger af racer som efterfølgende er blevet anerkendt som racer. Der er derfor ingen der kan forudse fremtidens racer...
apr 2005
Hvad er der galt i at stå ved at man ejer en vaske ægte blandingshund. Det sjove navn skal da kun være for sjov.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.127
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 109
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 99 Hunde: 2 Emner: 357 Svar: 6.126
feb 2008
Nu blev der nævnt labradoodle. Her en såkaldt designerhund. Kender ikke den fulde baggrund for valg af blanding, men kunne det tænkes man ønskede at fremavle kvaliteter som set i curly coated retriver som er en tavlegokendt hund.
Ligeledes avles mange tavlehunde efterhånden udelukkende efter udstillingsøjemed og ikke længere efter deres jagt/brugs egenskaber og dermed udelukkende udseende. Dette er efter min mening lige så meget designerhunde som dem uden tavle...
maj 2007
Desuden så er det næppe "toppen af poppen" der bruges til blandingsavl.
feb 2008
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Jeg tror altså ikke de folk nogensinde har set en basset; hvordan kan man overveje at sammensætte denne store tunge næse (for det er hvad det er) med en lille jagt-/selskabshund?
Og blandet med en boxer vil hunden næsten 100% sikkert få problemer med ledene; de 2 racer har SÅ forskellig knoglestruktur at der nærmest skal et mirakel til for at hvalpene ender sunde ud..
Jeg håber ved gud at folk vil se den liste som hvad den er - tankesjov med racenavne, for 99,9 % af de blandinger er direkte uansvarlige at opfordre til =(
Undskyld for OT, men kors et chok over de "racer" der er listet på den side =(
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 8.024
feb 2008
jun 2005
Ofte ender du med en hund der ikke får muligheden for at fungere optimalt, netop fordi egensksberne den bliver født med modsiger hinanden..
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 99 Hunde: 2 Emner: 357 Svar: 6.126
jun 2005
Han har også noget allergi, noget epilepsi og en hel del hoftedysplasi - svage negle og skrøbelige tænder... Men derudover har jeg da været helt heldig med træningen =)
apr 2005
En Kromfohrländer hedder da heller ikke en Foxpjuskhund vel...
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Labradoodle var et forsøg på at lave en allergivenlig labrador. Ikke andet.
Nu er både labrador og puddel jo jagthunde, så det går sikkert OK med sind, men det viser sig jo så at det der med allergivenlighed ikke er en garanti - så i virkeligheden havde det været bedre at folk købte en puddel, en portugesisk vandhund, en lagotto romalgnolo (som sådan set er en allergivenlig labrador).
I stedet har man så "designet" denne nye hund, som ikke engang opfylder det behov den er skabt til bedre end eksisterende racer. Den har man så taget lavet som registreret varemærke i AUS og USA, og de koster oppe omkring 15000kr herhjemme - de sælges også neutraliseret så man ikke får nogle sjove idéer.
Ham der oprindeligt opfandt racen til at være førerhund er også delt på om han synes at det var ubetinget godt at lave "racen" og give den et sjovt navn - netop fordi gud-og-hver-mand er gået "med på moden for at få presse flere penge ud af tilfældig blandingsavl.
(link fjernet)
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.202
Hvis man vil blande og gør det seriøst så ok for min skyld, HVIS man sørger for at have sundheden i orden og navnet blandingen er da ligegyldigt , min kaldes Maltipoo, ( malteser/toypuddel) efter raske tavle forældre som er lige så meget er toppen af poppen som man også kan købe med tavler ( læs .f.eks tråden om udtaleleser fra en opdrætter)
Jeg mener at det er op til en selv om man vil have en blanding, eller en race hund, der er ingen statestikker på hvilke der er sundest, dog ser man desværre nok flere blandinger der ikke undersøger for noget som helst og så kan man hvis man ikke tænker sig godt om få blandet 2 uhensigtsmæssige racer, om din nye vaps TS er en god blanding ved jeg ikke nok om racerne til men jeg kan forstille mig at den kan blive lidt skarp så du må igen med træningen
jul 2007
nu har jeg ejet en ast med tavle som var mere syg end emma min ast blandning... og hans forældre var så clean som de ku være;) når det så er sagt er jeg ligeglad med om denne blanding som cookie er får tavle og anerkendelse af visse mennesker:) manden og jeg gik efter ham af fler grunde, og ik udsseendet som folk sjovt nok os får den vendt til..
det ka da godt være han lyder som en dyr dyrelæge regning, men det gør mange hunde:D der aldrig sikkerhed ved køb af dyr uasnet tavle eller ej..
denne mix har nu været i dk i en god tid.. og dem jeg har snakket med som ejer dem har altså ik oplevet de problemer som fx gravhundens medfødte hjertefejl osv og chiens patella eller hvordan det staves... men igen lad os se.. udelukker intet ved bare vi rigtig glade for ham.. og vi ønskede en bette hund men med det drive begge racer har... i velkomne til at følge cookie herinde.. men frabeder mig flere stupide bedre videne dømmende komentarer.. det var ik det jeg efterspurgte...
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
"men frabeder mig flere stupide bedre videne dømmende komentarer.." - ja så har jeg egentlig ikke andet at sige, synes ikke folks kommentarer var stupide - men det kommer nok an på hvilke øjne der ser..
Er enig med de stupide kommentarer !
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.702
F&Z Mine tanker på navnet er nok ikke helt stuerene *LOL*
okt 2010
De skal rygfotograferes og øjenlyses for PRA.
Rygproblemer har nogle linier andre er stort set fri, med mindre hundene ikke bliver motioneret rigeligt og holdt åleslanke.
Jeg har mødt et par grav/chi blandinger og desværre nogle ret nervøse, åbenmundede små skabninger.
Et godt råd, find hurtigst muligt ud af hvilken af de to racer din hvalp ligner mest, er det gravhunden skal du igang med en god gang mental træning, gerne i form af sporsøg.
Er den uden drift, er det vigtigt at du passer ekstra godt på den lille hund de første år, sørger for at den ikke udsættes for belastninger fra både andre hunde og øvrige omgivelser, som den ikke kan kapere, ellers risikerer du en hund, der "hakker før den snakker", driftsløse gravhunde har meget svært ved at komme sig psykisk efter dårlige oplevelser.
Begge racer er gøende, så stop gøen allerede nu, ellers kan det blive et voldsomt irritationsmoment, taler af egen erfaring.
Lige så sød musik deres gøen er, når de er med på jagt, lige så r..irriterende er den i det daglige.
Jeg holder fast i, at jeg synes det er en vanvittig blanding, men nu har du købt det lille dyr og så ønsker jeg, at du på trods, får en sød og velfungerende lille hund.
okt 2010
Eneste dyrlægeregninger jeg har haft på dem, har været behandling for ræveskab og en tandrensning i ny og næ når de har været over 9-10 år.
jan 2012
Det er da i mine øjne mere mistænkligt at man sælger hvalpe rene XXX uden tavle fordi..... end at man sælger en blanding specilet hvis denne tavle forældre for de har ikke muligheden for at få tavler som den anden gruppe trods alt burde have.
TS sorry lidt uden for topic,
Jeg har aldrig mødt en chiweenie men er sikker på at den er sød, den eneste kommetar har at den måske kan blive lidt skarp som jeg skrev men det kan jo trænes væk
jan 2012
maj 2007
jan 2012
maj 2007
jan 2012
Anne Julie det er vi også enige om, nogle få tjekker, jeg ved ikke om TS hvalps forældre/forfædre er tjekket kan ikke se at hun har skrevet noget om det. Desuden er der mange tavle hunde der ikke tjekkes specielt nu da kravene er ændret og visse specialklubber ikke har nogle krav længere, så tavlen i sig selv er ikke nok for at være sikker på at din hund stammer fra raske forfædre det kræver også at man har været på hundeweb og læst/ undersøgt det selv.Derfor er det ikke helt fyldestgørende at kun gå efter tavlen det kræver mere for at sikre sig.
jan 2012
maj 2007
jan 2012
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
Jeg mener ikke at man kan påvise, at den ene måde er så mere "suveræn" end den anden. Man kan godt sige at på papiret laves der blandinger, som ikke virker hensigtsmæssige, men der findes også racer, som man kan undre sig over. Hunde som ikke kan føde selv, har masive helbreds problemer osv, men hvor ting som race standarder osv forhindrer store fremskridt.
Jeg går ind for tavlen som værktøj, og det man kan bruge den til, feks at finde bestemte egenskaber som matcher ens søgning.
Tavlen er ikke et kvalitets stempel, som nogen vil gøre den til, kun et værktøj.
Bliver det brugt rigtig er det dog et rigtig godt værktøj.
Jeg mener at avl skal laves med omtanke, og at man som min. sørger for forælderne er raske. At man så vælger at give en blanding et sjovt navn, kan jeg ikke hidse mig op over. Vi lever i et frit land, og sælger kan tage den pris han vil, og det står køber frit for om man vil købe.
Mange ser på blandings avl udelukkende med negative briller, og mener kun det dårligste fra begge hunde kommer i hvalpen, at man er dømt til store dyrlæge regninger, at forælderne ikke er undersøgt for noget som helst (uden man ved det), at sælgeren kun tænker på penge og tjener kassen osv.
Blandings avl og tavle avl er kommet for at blive, det kan man lige så godt acceptere. Støtter man kun det ene, behøver man ikke nedgøre det andet.
Ingen af tingene kan endnu kaldes for perfekt avl, eller tæt på.
jan 2012
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
jan 2012
Jeg har betalt 5000,- for min Maltipoo men han er efter tavle forældre og tjekket som en tavle hund så jeg syntes prisen er ok. Har ser samme blanding til 15000,- med ved ikke om de blev solgt til den pris, jeg har personligt intet maximum så længe jeg ved at opdrætter er seriøs og har gjort sit arbejde ordentligt, men her er vi nok forskellige og uanset hvad så er der ikke noget der er rigtigt eller forkert når man taler priser det er individuelt.
racen chiweenie:D