{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.025 visninger | Oprettet:

Kan hunden føle at man har ondt? {{forumTopicSubject}}

Ja kan de egentlig det?
Her den sidste uges tid har jeg lidt af meget slemme smerter i ryggen, så slemme at jeg tit bare har måtte ligge mig på sofaen og simpelthen være ved at tude af smerte.
Og hver gang jeg har lagt mig på sofaen, i sengen eller sådan noget så kommer Aslan og hopper op ved siden af mig (enten ved siden af mig i sengen eller på den modsatte sofa i stuen) og så har han ellers ville "holde i hånd" og jeg kan simpelthen ikke slippe for at han vil det, han SKAL bare ha den ene pote op i min hånd og så kan han ellers ligge der en time eller 2 bare og putte med mig. Han er 8 måneder gammel og opføre sig normalt ellers så jeg regner da ikke med at det er fordi han prøver at fortælle at han har det skidt eller sådan noget, men syntes da at jeg ville høre alligevel om det "bare" kan være et tilfælde? men har ikke oplevet ham gøre det før og syntes det er SÅ kært! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan hunden føle at man har ondt?
  • #1   7. aug 2012 Synes ikke det er usandsyneligt. Ved ikke om din hund kan mærke at du har smerter, men jeg er næsten sikker på, at den kan mærke du ændre adfærd når du har smerter. smiley

• #3   7. aug 2012 min cocker på 22 uger kan helt sikkert mærke når jeg ikke har det skidt... jeg har problemer med min nakke og når jeg ligger mig på sofaen hopper cito altid op og ligger sit søde hoved på min bryst kasse og BLI´r der indtil jeg siger han skal flytte sig.. så ligger han sig enten ved mit hoved eller nede foran sofaen..

En gang har jeg os prøvet hvor min kæreste kom hjem fra arbejde og jeg lagde og tudet a smerte der var cito hel vild og hoppede op og ned a thomas og gik frem mod mig der lagde inde i stuen og så gøede han indtil thomas kom over til mig...

jeg er a den overbevisning at de kan mærke mere end vi regner med..

• #4   7. aug 2012 Altså mine kan mærke når jeg er syg, så er de helt rolige, de sover gerne en hel dag med mig og de affinder sig med kun at blive luftet i haven. Men hvad det er der gør det, ja jeg ved det ikke.

• #5   7. aug 2012 Mine fornemmer også, når der er noget galt. Er jeg ked af det, er især Disen ved min side og hvis jeg virkelig er syg, forholder de sig bare i ro og kan klare sig med ingenting som Nu en medløbers

• #6   7. aug 2012 Tror ikke på de kan mærke du har ondt, men de kan mærke der er noget galt.

• #7   7. aug 2012 Min Chili reagerer hvis jeg har ondt eller er ked af det.. Han bliver ekstra "morsyg" og er faktisk ik til at slippe af med hehe smiley Især hvis jeg græder kommer han altid op i hovedet og står bare på brystkassen mens han stirrer og logrer.. Og det bliver han så ved med indtil jeg griner af ham smiley

• #8   7. aug 2012 Samme her, mine er ved siden af mig i sengen hvis det er der jeg er, også hvis det er det meste af dagen... Hunde har en imponerende omstillingsevne !

Nogle hunde uddannes til at advare deres ejer inden et epileptisk anfald og andre kan trænes til at finde cancer hos mennesker, allerede inden det er brudt ud... Jeg mener hunde er i stand til at fornemme ubalancer hos os også nogle gange uden vi selv er bevidste om det smiley

• #9   7. aug 2012 Disen lå faltisk i arm de måneder, kæresten og jeg var gået fra hinanden, hver aften, når jeg gik i seng. Hun har hverken gjort det før eller siden, heller ikke selvom kæresten går senere i seng end mig, eller vi er alene hjemme, når jeg går i seng.

• #10   7. aug 2012 Jeg var super ked af det tidligere i dag og det kunne Cindy da mærke på mig.. Hun vimsede rundt om mig og kunne ikke rigtig finde ro.. Normalt ligger hun bare og kigger på jeg trisser rundt..

Så jeg er sikker på de kan mærke at noget ikke er som det plejer..

• #11   7. aug 2012 Hunde kan i hvert fald mærke sindsstemninger - eller måske det snarere er sådan, at de aflæser vores ændrede adfærd, hunde er jo eminente til at afklode kropssprog.

• #12   7. aug 2012 Sikke nogen skønne historier i kommer med! smiley Det er vidst sandt at hunden er menneskets bedste ven -de er da ihvertfald de eneste man ALTID kan regne med! smiley

**Alfisten Natasja**; Sådan er mine katte "desværre" altid -og jeg har 4 styks! De 2 af dem er så flasket op fra små af og den ene finder sig i at du ligger hende rundt om din hals og render rundt med hende som et "tørklæde" spøjs lille dame, men sød er hun! smiley Katte er også dejlige, men når man først har fået hund er det jo slet ikke det samme! smiley

• #13   8. aug 2012 De hunde, jeg har boet med hos mine forældre har ikke virket anderledes på mig når jeg har haft et skidt/haft ondt..

Men min kærestes og min kat kan i den grad. Og også gerne på forhånd faktisk.. Så jeg tror helt sikkert på at de kan mærke at noget er galt fat.

• #14   8. aug 2012 Min hund kan. Den viste jeg havde brække benet i sin tid, den snuset bare til stedet. ved nogle hunde kan finde frem til kræft.

• #16   8. aug 2012 Her er det også min ene kat, der har fornemmelse for hvornår man har det dårligt - både hvis man er ked af det, eller er syg/ har smerter - Vovsen er ligeglad og den lille kat ligeså. Det bedste eksempel var da min kæreste blev rigtig syg og lå i sengen i flere dage - Katten kan normalvis KUN lide mig, og der er ikke andre der skal pille ved ham, eller give ham mad eller noget - men i den periode, veg han ikke fra kærestens side og lå hele tiden og agerede varmepude LIGE der, hvor det gjorde ondt!

Kommentér på:
Kan hunden føle at man har ondt?

Annonce