{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Dilemma hundefoder {{forumTopicSubject}}

Som jeg har skrevet før så har min hund ikke villet spise hundemad i mere en 2 dage hver gang det er et nyt foder.
Vi har prøver Ziwipeak med 2 forskellige smagvarianter, den ene spiste han til sidst men kun lidt af rationen og ikke hver dag, den anden nægter han at spise, den indeholder lam som han ikke kan lide.
Acana, Arion, RC , Orijen, Oliver, WB med 2 forskellige smagsvarianter, og Sam Field alt sammen uden held han spiser lidt en dag og så sultestrejker han , og da han er meget slank vil jeg ikke have han sulter.
Barf er ikke en mulighed i øjeblikket og K9 har jeg ikke prøvet endnu.
MEN nu har hunden spist nabo hundenes mad og elsker det han spiser hver dag og har gjort det i mere end en uge, mit problem er at fodret er ikke den højeste kvalitet så derfor bør jeg supplerer dette foder med vitaminer eller andet, han får plaque of og EFA olie hver dag, ben en gang imellem, lidt råt oksekød når jeg laver mad og pølser, kylling, fiskefrikadeller som godbidder.
Jeg har lagt en link til det foder han nu elsker og undskylder at dette blev et langt indlæg.
(link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma hundefoder
  • #1   8. aug 2012 Super godt at din slanke vuf nu spiser. Jeg synes bare, at du skulle købe dette foder, og så holde øje med om han trives - pels, energiniveau osv. Hvis han gør, så ser jeg ikke noget galt i at fodre med dette produkt.

    Og så er jeg da pænt glad for, at du endnu ikke har "røvet" K9 - lol smiley


  • #2   8. aug 2012 Anja, hihi nåede åbenbart ikke at rette stave fejlen smiley
    Tak, det bliver nok også enden på det da hans afføring også er mere kontinuerlig og pæn med dette foder.
    Jeg bliver bare lidt frustreret fordi jeg vil have det bedste til ham og så gider tumpen ikke spise det. smiley


  • #3   8. aug 2012 Du behøver ikke supler med vitaminer og mineraler. Der er det der skal være. Du skal passe på med for meget olie, da fodert indeholder mange olier i forvejen, da det er lavet på fisk/laks. Du skal ikke have dårlig samvittighed over at du bruger dette foder. Hvad nytter det at bruge det bedste af det bedste, hvis hunden ikke spiser noget. Så heller kronch og han så spiser. Det er udemærket foder.

  • #4   8. aug 2012 Jeg stemmer i med de andre, og siger at hvis det er det hunden vil spise, så er det da ligemeget at det umiddelbart ikke vil være hverken noget 1,2 eller 3 valg. De dyr har deres egen mening om tingene ;o) Så længe kan trives på det, så er alt jo som det skal være smiley

    Min hest gider heller ikke spise de dyre godbidder (læs; godbidder der koster over 50 kr pr pose) det er virkelig en mærkelig tendens hun har der, men hun gør det ikke.


  • #5   8. aug 2012 Tak så er jeg mere rolig smiley
    Sabrina, hvad skade kan for meget olie gøre, ? måske skal jeg skære ned på EFA olien, han får et lille pump om dagen, det er ca en dråbe


  • #6   8. aug 2012 Ja hunden har jo talt smiley

    hvis hunden fungere på det foder er det super godt -


  • #7   8. aug 2012 Hvis det er indholdet af korn du er ked af i foderet, så prøv med kronch basic, den er med ris i stedet for korn, men smager sikkert nogenlunde af det samme da der er samme indhold af laks i smiley

    http://kronch.dk/default.asp?Action=Details&Item=372


  • #8   8. aug 2012 Corgitossen tak god ide det vil jeg prøve, ja jeg er lidt ked af han ikke vil have et foder uden alle det korn men jeg må vel bøje mig smiley for jeg er træt af at købe dyrt foder kræget ikke vil spise smiley men kan da glæde mig over at det er billigt at holde hund på det foder hihi

  • #9   8. aug 2012 For meget olie, er i bund og grund for meget fedt. Og det sætter sig på sidebene. Eller på leveren og kan give fedtlever. Hvor fedet bare lægger sig omkring leveren.

  • #10   8. aug 2012 Sabrina, ok tak, jeg er ikke så bange for at han får noget på sidebenene da han er lidt tynd, men vil jo ikke have det omkring leveren. så jeg tror jeg skærer ned på EFA til en dråbe 2-3 gange om ugen så burde han ikke få for meget, da han jo ikke spiser mere end ca 80 g mad om dagen smiley

Kommentér på:
Dilemma hundefoder

Annonce