1.666 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

kim  M
kim M
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 6

Dilemma - valg af foder (kornfrit)? Dilemma - valg af foder (kornfrit)?

Hej alle sammen smiley

Jeg vil rigtig gerne skifte over til kornfri foder, men ved ikke helt hvilket mærke jeg skal vælge imellem, dem jeg har kigget på ser alle fornuftige ud.

Jeg fandt denne side jeg syntes så ret fornuftig ud som havde et udvalg med kornfri og så havde de også et godt tilbud, men om den på tilbud er lige så god som de andre eller? og har i nogle gode erfaringer med de mærker, eller om der har været nogle der ikke var?

Der er fire mærker og hvilken en syntes i jeg skal købe, jeg har en lille japansk spids og han er snart 2 år smiley

Det er denne side jeg overvejer at købe fra
https://www.dyrefoder.dk/s/7/kornfri-hundefoder

Håber i kan hjælpe smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dilemma - valg af foder (kornfrit)?
  • #1   22. okt 2015 Jeg bruger Taste of the wild Sierra Mountain til min og det fungere han rigtig godt på smiley

Bidderne er dog ret små (kan lige tage et billede) smiley

• #2   22. okt 2015 :

profilbillede
  • kim  M
    kim M Tilmeldt:
    okt 2015

#3   22. okt 2015 Tror da heller ikke det gør så meget hvis bedderne er lidt små smiley

• kim  M
    kim M Tilmeldt:
    okt 2015

#5   22. okt 2015 Men er det en helt lille hund du har ?

• #6   22. okt 2015 Og så alligevel med størrelsen på foderet. De skal ikke bare sluge det da tyggedelen også hjælper på at holde tænderne pænere smiley

Jeg er lige pt. på Olivers kornfrie og det fungere min ganske fornuftigt på. Kunne godt overveje at prøve taste of the wild af på et tidspunkt og se hvad han siger til det og ellers hvis jeg er modig nok, fodre med råt.

• #7   22. okt 2015 Jeg kan bedst lide store bider, også får hunden ikke bare sluger dem smiley Min vejer lige knap 5 kg, og med en lilleput synes jeg det er ok bider smiley

Men min fungere godt på det og han er ret sart med foder smiley

• #8   22. okt 2015 Jeg bruger Skyttens, som fås i forskellige varianter smiley

• #9   22. okt 2015 Jeg fodrer også med Taste of the Wild, og er rigtig glad for det. Det er også et godt tilbud de har på det smiley

• kim  M
    kim M Tilmeldt:
    okt 2015

#10   22. okt 2015 Men bidderne i taste of the wild alle sammen så små ? får der var ellers et godt tilbud så kunne man da prøve med en lille pose til 36 kr for 2,27 kg ?

• #11   22. okt 2015 vi har taste of the wild, og bidderne synes jeg er ret små i det. også til voksen.
    så en lille hund ville uden problemer kunne spise dem.

• kim  M
    kim M Tilmeldt:
    okt 2015

#12   22. okt 2015 Men C.E skrev noget om tyggedelen og tænder... kan man ikke bare købe nogle ordenlige dental godbidder eller nogle de skal arbejde lidt mere med? så nemlig at de også solgte kornfri godbidder med 100% kød, kunne da tage nogle af dem med hvis det var ?

• #13   22. okt 2015 Jeg fodrer mine med orijen. Puppy til hvalpen og regional til den store

• #14   22. okt 2015 En lille kommentar, som måske stikker udenfor.

Du skriver ikke noget om hvorfor du vil skifte? Har hunden problemer med sit nuværende foder?

• #16   22. okt 2015 tørfoder gør ikke særlig meget for tænderne alligevel, så jeg ville ikke bekymre mig om kuglerne var små eller store.
    hvis hunden skal bruge tænderne, så giv ben smiley

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #17   22. okt 2015 Acana er også godt.
    Til tænderne, en tandbørstning hver dag er super godt. smiley

• #19   22. okt 2015 personligt ville jeg vælge noget hvor du kan bytte smagsvarianter engang imellem.
    fx taste of the wild.
    Arcana mener jeg også har forskellige smags varianter og er vist også kornfrit smiley
    wolfblut er der også.

det gør det i mine øjne lidt mere spændende end at spise noget med kyllinge smag, dag ud og dag ind smiley

• #20   22. okt 2015 med mindre man har en alt ædede glubsk labrador smiley haha

• #21   22. okt 2015 Men - hvis hunden fungerer, hvorfor så skifte?

Kornfrit er jo ikke fantastisk alene fordi det er kornfrit.

• #23   22. okt 2015 Nej det er helt rigtigt.. nogen hunde kan ikke fungere på kronfrit foder.
    nu var det kun fordi TS skriver om kornfrit, at jeg gav nogen eksempler.
    men der må vel være en grund til TS ønsker at skifte foder smiley

• #24   22. okt 2015 Jeg bruger Wolfsblut og er super glad for det smiley

• kim  M
    kim M Tilmeldt:
    okt 2015

#26   22. okt 2015 vil gerne skifte da jeg har hørt at det er bedre med kornfrit fordi der skulle være mindre stivelse i, og så vil jeg gerne op og have noget bedre kvalitets foder med mere protein.

• #27   22. okt 2015 Jeg bruger hvad der nu lige er på tilbud. Men altid kornfrit.

• #28   22. okt 2015 Kim, det bedste for din hund er hvad den fungerer på. Du kan ligeså godt risikere at kornfrit ikke passer til din hund som at det gør.

Kornfrit er ikke pr. definition bedre overhovedet.

Det er altid godt at kigge efter kvalitet - men hvad det kornfrie angår, så betyder det alene ikke at det er kvalitet. Ej heller at forekomsten af korn i foderet IKKE er kvalitet.

Hvad fodrer du med nu og fungerer hunden godt på det?

• #29   22. okt 2015 Jeg skifter mellem flere forskellige mærker (kornfrit), alt efter hvad der er på tilbud. Har brugt både Essentials, Kingsmoore og Taste of the wild (samt flere andre), mine hunde spiser gerne de 3 slags nævnte foder, og trives på det.

Vær obs på at ikke alle hunde, som er opvokset på foder med korn i, trives på kornfrit. Du må prøve dig frem, og se hvad der fungerer bedst for lige netop din hund.

• kim  M
    kim M Tilmeldt:
    okt 2015

#31   23. okt 2015 Mange tak for hjælpen smiley
    Tror jeg vil prøve Essential og hvis han ikke gider det så bliver det Taste of the Wild smiley

Kommentér på:
Dilemma - valg af foder (kornfrit)?

Annonce