{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.806 visninger | Oprettet:

Rikke
Rikke
Tilmeldt:
12. okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.456

Mit dilemma - beslutningen! {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige komme med en update til de af jer, der fulgte med i sagen omkring hunden, jeg måske ville forsøge at få væk fra sin ejer, der var ligeglad med hende. Tråden blev jeg nødt til at slette så det ikke ødelagde mit forsøg på at overtage hunden (alle var advaret om at det muligvis ville ske, hvis jeg hoppede ud i at prøve at overtage hunden)

Det har ikke været en let kamp, og det er muligvis det dummeste økonomiske valg, jeg har lavet i mange år. Men nu sidder jeg her med en lille Chihuahua på 7-8 år (hun har stamtavle, men har ikke fået den endnu, så er ikke helt sikker på alder), som jeg har overtaget fra i dag.
Så snart jeg modtager papirerne fra Dansk Hunderegister, bestiller jeg tid hos dyrlægen, så hun kan få lavet gebisset, ordnet negle ( bjørnekloen er kroget helt ind mod huden, så det er når hun er i narkose), og så må vi se, hvilke andre skavanker der dukker op.
Der ligger enormt meget arbejde forude det næste lange stykke tid. Hun skal lære at være hund. Hun skal lære at være glad og tryg. Hun skal se verden.
Jeg har jo kendt hende siden hun var 8 uger og hun har altid kendt mine hunde. Hun søger tryghed i mine hunde, det er en stor hjælp.

Ahmen for fanden da.....MIG med en Chihuahua. Jeg er jo til fladnæser! smiley
Hmm....det er en blandet forsamling, vi efterhånden er endt op med her på gården smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit dilemma - beslutningen!
  • #3   1. jan 2015 Sejt gjort! smiley og hvor ser hun dog dejlig ud smiley
    Men jeg er jo også til de dersens chihuahuaer smiley


  • #4   1. jan 2015 Jamen, hun er en rigtig sød hund, det vidste jeg på forhånd. Derimod var jeg i tvivl om, hvordan hun ville reagere og opføre sig, når hun ikke længere var sammen med sin hundeven, som hun har boet med hele sit liv.

    Jeg er sikker på at det hele nok skal ende godt. Nu skal vi bare lige have den tur til dyrlægen overstået. Det kan jeg godt være lidt nervøs for.


  • #7   1. jan 2015 Hun hedder noget fancyfint på stamtavlen, men hun hedder bare Molly til dagligt smiley


  • #8   2. jan 2015 Hvor er hun en fin lille pige. Held og lykke med hende smiley

  • #9   2. jan 2015 Hahahaha... Så glæder jeg mig til at se Rikke med blingbing besat Chi på armen når jeg ser hende næste gang smiley
    Ej spøg.. Det var nok drt sidste jeg havde set komme.. Men fedt, havde en fornemmelse ved det ene billede du postede, med pigerne på Milos pude. Var nok bare lidt tung i optrækket smiley

    Fedt nok!, held og lykke, det skal nok gå helt fint smiley


  • #10   2. jan 2015 MLA:
    Hehe....Der bliver helt sikkert ikke noget bling bling smiley
    Dog kan jeg godt se, at jeg skal have købt noget seriøst vintertøj til hende, for hun er jo slet ikke vant til at komme rigtigt ud om vinteren. Har oftest været henvist til at tisse under et halvtag lige udenfor døren eller simpelthen gjort det indenfor. Det eneste vintertøj hun har, er det Hurtta vinterdækken, jeg selv købte til hende for nogle år siden fordi jeg synes det var synd for hende. Det er bare blevet tyndslidt efterhånden. Så vi må finde noget nyt smiley

    Jeg overtog hende faktisk først i går som min hund. Det har været et hektisk forløb i julen, hvor hun blev kastet rundt mellem forskellige hjem. Ejer var som altid ikke på øen, så jeg fik fingrene i hende, og satte så alle sejl til at overtage hende. Det er ikke let når man ikke ligefrem er i kridthuset hos ejer, så der måtte ultimatums på bordet.


  • #11   2. jan 2015 Rikke, af ren nysgerrighed, hvor kommer hun fra osv.? Jeg har ikke læst dit tidligere emne, så har ingen idé om, hvad I snakker om smiley

    Men dejligt hun har fået et godt hjem nu!


  • #12   2. jan 2015 Det er helt i orden, Camilla. Jeg sletter normalt heller ikke tråde smiley

    Det er et familiemedlem, der havde hende og en anden hund. Den anden hund tog han med til Kbh. og lod den anden mere eller mindre sejle sin egen sø...alene hjemme og hos tilfældige mennesker, som lige tog hende ind enkelte dage hist og her - eller som kom og lukkede hende ud under halvtaget og gav vand og mad.


  • #13   2. jan 2015 Nåh hvor ser den sød ud smiley
    Og hvor syntes jeg, det er godt, det du har gjort Rikke smiley


  • #15   2. jan 2015 Glæder mig til at se hende smiley

  • #16   2. jan 2015 Stor respekt til dig smiley
    Jeg er normalt heller ikke til chi, men hende der ser da bare skøn ud smiley

    Jeg håber I får mange dejlige år sammen.


  • #17   9. jan 2015 Så er der kommet styr på ejerskifte, stamtavle og den slags. Nu er det den helt store tur til dyrlægen på mandag. Jeg er godt nok en anelse spændt på, hvor slemt det står til med hendes mund, og hvad hun nu ellers har af skavanker.

    I dag kom pakken med det nye varme Hurtta tøj, så hun kan komme lidt mere ud. Hun har som tidligere nævnt ikke været vant til at komme sådan rigtigt udenfor om vinteren, så hun er helt stivfrossen bare ved tanken.

    Stikdragten sidder faktisk fint på hende, men lidt bøvlet at tage på.
    Ret sygt billede... smiley


    profilbillede
  • #18   9. jan 2015 Det her dækken er virkelig skummelt. Det passer fint, men den der haledims forstår jeg ikke helt meningen med. Hvis man knapper knappen, så skider Sulajma jo i dækkenet? smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Mit dilemma - beslutningen!

Annonce