{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.095 visninger | Oprettet:

Ny hund, dilemma! {{forumTopicSubject}}

Så får jeg igen brug for HG's ekspertise!!

Nu er det for alvor begyndt at være tæt på, at jeg skal have mig en ny makker.

Den her tråd, er ikke kun råd og ideer til mig, men også til den søde Aino! Da vi står i lidt af et dilemma, ang. valg af min kommende hund!

Jeg har fået skrænket mig ind, til 2 racer jeg har kig på!
Det er dælme svært at kigge i selskabracer, når man er vandt til, og elsker, de store mollosser smiley
Men Puddel og Shih tzu er det blevet til..

Jeg har brugt de sidste par dage på at læse om både ST og Puddel... Som i mine øjne er 2 vidt forskellige racer af både sind og udseende, men alligevel ikke voldsomt langt fra hinanden igen.. Og så alligevel jo!

Ja allerede der er jeg jo lidt i et dilemma kan i nok se smiley

Aino har jo ST og hendes Tobi er bare så skøn!
Og når jeg læser, høre og lære mere om ST'en, ja så lyder det jo som en hund der ville passe godt ind i min hverdag..!
Der er bare det problem, jeg er nervøs for, at ST'en mangler det drive, som jeg godt kan lide. At den ikke er klog(ved ikke om det er det rigtige ord) nok, til det jeg ønsker...

Og så er der Pudlen!
Den falder meget i min smag. Den har drivet jeg gerne vil have, og mange af de egenskaber, som Aino fortæller om ST'en, har Pudlen også.
Men jeg er bange for, at Pudlens pels måske bliver for stor en mundfuld, for vil jo gerne udstille.
Og så er jeg lidt nervøs, for at få en hystade, der gør og skaber sig.. Ved godt det har meget med opdragelse at gøre, men alligevel. Jeg bor i lejlighed, og er bange for at stå, med en hund der driver mine naboer til vandvid...

Et andet problem er, at vi er nervøse for, at hvis jeg vælger Pudlen, at Aino's hunde, især den ene, ikke vil kunne accepter forskellene mellem dem, og især det, at Pudlen har mere energi end ST'en, kan måske blive et problem.

Der er massere af plusser ved dem begge! Og ser er der de par minusser, jeg er lidt nervøs for.. For begge hunde er jo skønne!
Jeg har selv erfaring med Pudlen, og Aino har erfaring med ST'en. Så i den dur, er der som sådan ikke de vilde problemer...

Jeg har en aftale med en Puddel opdrætter i næste uge, om at komme og se på en af hendes hvalpe, tale om hendes hund, og opleve alle hendes Pudler sammen.

Og jeg har også tænkt mig at tage ud og se på flere ST'er før jeg beslutter mig for, hvad det ender med!

Hvad har i af erfaringer? Skal man bare springe ud idet? Enten med risiko for, at hundene ikke kan sammen, eller med risiko for, at man måske står med en hund, der ikke 100% lever op til ens forventninger?
For uanset hvad, bliver jeg jo glad for vapsen.!

Hvad har i af erfaringer med racerne? Både hver for sig, men hellere end gerne også sammen!

Har i historier, om hunde af forskelligt sind og drive, der alligevel har fået meget glæde af hinanden's selskab?

Jeg er lidt på bar bund kære HG!

- Og så kan det godt være, at jeg først svare imorgen, da jeg lidt er på vej i seng hehe..
Men kunne bare ikke ligge mig til at sove med alle de tanker i hovedet..

Måske har jeg glemt noget, fordi jeg er lidt træt, så spørg endelig løs..

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hund, dilemma!
  • #3   23. jan 2014 Jeg tror ikke du skal være så nervøs for om de to racer kan sammen.
    Mange langt mere forskellige racer bor jo sammen og fungerer fint sammen.

    Men jeg synes det er en vigtig overvejelse om du kan og vil lære grooming af en pudel til udstilling. Det er nok den race hvor pelsen betyder MEST.. Og går man ikke op i pelsplejen maks, så vinder man ikke på udstillingerne.. Vil du udstille og have en chance, så indebærer den race bare noget ekstra.

    Og så synes jeg du skal læse om bolognesen smiley ggg


  • #6   23. jan 2014 Puddel er en fantastisk hund! Min veninde har 2 og de indgår med alle hunde uden probs. Her den yngste (tv) for fuld leg med vores og nogen andre veninders hunde.

    profilbillede
  • #7   23. jan 2014 Du skal vælge hvad dit hjerte fortæller dig smiley
    personligt er jeg mere til ST, men er også farvet af, at være vokset op med to af slagsen, samt har 4 jeg jævnlig har fornøjelsen af, samt Morgans udkårne også er en ST.
    pudlen kender jeg kun sparsomt til, men dem jeg kender til er da meget søde og ganske kloge hunde, og de er nok generelt mere "anvende lige" end ST.
    uanset hvad du vælger, er jeg sikker på at den vil fungerer helt fint med Aino's smiley


  • #8   23. jan 2014 Det er også lidt det indtryk jeg selv har!
    Er en smule bange for, at ST'en ikke kan leve op til mine forventninger om træning. Jeg nyder meget at træne tricks!
    Det vigtigste lige nu, er at jeg får en hund der er udstillings egnet, og som kan følge med, når jeg får skøre ideer om tricks og lege...

    Men igen... GD er jo heller ikke en race der er kendt for, at være den klogeste i verden. Og jeg fik alligevel 26 kommandoer proppet ind i hovedet på Alvin...

    Jeg ved det ikke!
    Er meget splittet..! Vil bare slet ikke risikere, at hundene ikke kan sammen, for hvis det kommer der til, så bliver det vovse der må have nyt hjem. For jeg kan ikke undvære at være hos Aino. De er som min familie..!


  • #10   23. jan 2014 Kender ikke til nogen af racerne IRL ....kun udseendet .... ( jooo mine fhv. svigerforældre havde en " sølvpuddel ".... og den var skør )..... ...... meeeen vil da også lige sige noget..... smiley

    Vælg ... ST..... fordi Aino er så sød .... smiley ..........

    Men hvis du vælger en puddel.... så vælg en STOR-PUDDEL.......( de er smukke ) smiley

    Jeg er ikke til meget hjælp her.......... men vil bare lyde " klog " .... smiley


  • #11   23. jan 2014 Jeg er gået meget i tænke boks.. For der er en del ting, der er lidt svære at få til at passe sammen... Håber lidt Aino springer forbi tråden imorgen (hun er informeret) så i også kan få lidt indput fra hendes side, så det hele hænger lidt mere sammen smiley

    Jeg har selv haft Puddel, dog en atypisk en af slagsen, som var noget kuet og undertrygt pga det miljø hun kom fra, og hun er det stadig, trods hun bliver 10 år til April.
    Men i del forbindelses har jeg jo mødt nogle flere Pudler, og de virker for mig super skønne! Men har jo også oplevet hysteriske, hidsige møgkræ af slagsen, som bed og nappede for et godt ord...


  • #13   23. jan 2014 Jeg er selv vild med den store Puddel, men skal ikke have en stor hund denne gang.. Den skal være lille, så den er nem at have med, når jeg rejser meget frem og tilbage. smiley

  • #14   23. jan 2014 Ork jeg har kigget mange racer.. Men kun 1 er kommet helt tæt på.. Der er mange der nærmer sig, men Grand danois er drømmehunden.
    Det er bare ikke realistisk at få GD igen, med den fremtid jeg har planlagt.


  • #17   23. jan 2014 Hvad tænker du da Minion?

  • #18   23. jan 2014 Ellers køb en Cavalier King Charles Spaniel ...... de passer ind alle vegne..... er søde ...nemme.....kan med alle andre hunde....elsker børn.....kan gå til agility....kan udstilles......og så er de Smukke .... smiley ...... smiley

  • #19   23. jan 2014 Jeg har kigget Sheltie, men jeg er allergiker, og tør simpelthen ikke tage chancen, med en langhåret hund, der fælder smiley

  • #21   23. jan 2014 Er på udkig efter racer med mindst mulig sygdom. Har ellers kigget lidt på Cavalieren smiley
    Men efter min episode med Alvin, er jeg meget nervøs for, at skulle stå med en syg hund igen.

    Så ingen racer, med slem sygdom. smiley


  • #23   23. jan 2014 Line prøver lige at skrive lidt her, men nøj jeg er træt, så håber ikke det bliver til en gang værre rod smiley

    Ligner man tror det skulle være et problem at sætte en ST sammen med en puddel, det tror jeg ikke det er, hvis pudlen ikke siger ST'en noget, så vil vores i hvert fald bare være lige glad med den, problemet er vores blanding Blis.

    MLA smiley Line er bange for pudlens pels da hun ikke selv ville kunne klippe den til udstilling, og jeg vil nok ikke kunne hjælpe da jeg ikke har klippet sådan hund før, men også pga. min ryg.... mht. ST er hun bange for den ikke skulle ha nok drive, pels osv. kan jeg godt råde med og vise, vil hun engang klippe den kan jeg også lære hende det....
    Mht. at komme her er både hun og vi bange for at vores blanding Blis (IKKE vores ST) ikke vil acceptere en mere "trippende" hund end en ST som hun er van til, da hun er noget "sær", mine forældre har hendes forældre plus en hund mere hvor der er puddel i, denne og Blis er ikke gode venner, da den er "for trippende"...

    Lidt mere info jeg kan komme i tanke om:
    Line er til den nordiske ST, der ved jeg i hvert fald 2 opdrættere herhjemme plus en mere i Sverige der laver nordiske, er det puddel ved jeg ikke noget mht. de opdrættere der er.

    ST er en sund hund, dog er pnp poppet op igen, men flere og flere tjekker forældrene for det inden et kuld.
    Mht. puddelen ved jeg intet med sygdomme, men synes at ha hørt den døjer med lidt? ved Line er meget bange for at få fat i en hund der bliver syg.

    En puddel ved jeg godt kan lære mange tricks, men en ST er nu heller ikke dum, gemalen har da fortalt hans faster går til agility med sin ST tæve smiley

    Har selv en opfattelse af en puddel skal ha brugt hovedet hver dag, så den ikke "render på væggene", altså bliver den ikke brugt så aktivere en hund jo sig selv f.eks. med at ødelægge eller gø....
    En ST vil gerne ting hvis du vil, en ST vender på en "tallerken" mht. nu laver vi noget - nu går vi til ro, en ST står ikke og gø'r uden grund, grunden kan så være at bolden er trillet ind under sengen og man skal hjælpe med at få den ud, er det hans væltepeter der er kommet for tæt på køkkenskabene, så giver han også et vov fra sig, siger jeg at jeg kommer nu, så stopper han promte.

    Håber det er til at læse og forstå smiley


  • #25   23. jan 2014 Ja kan se det er noget kludder. hehe.
    Det er som Aino fortæller, deres blanding der er problemet, da hun er lidt sær, med det med andre hunde..

    Men igen, hvis de lære hinanden at kende, fra den er er hvalp?

    Jeg ved det ikke!

    Mht. Sygdomme så er de mest udbredte i Pudlen, Epilepsi, PRA og Patella lux(i de små)

    Jeg leder efter en lille hund, uden for mange sygdomme som sagt.
    Hunden vil komme med mig rundt over alt, indtil jeg starter i skole, hvor den jo selvfølgelig skal være alene i 6-8 timer indtil jeg kommer hjem.

    Min og Alvins hverdag foregik med 3-5 gåture om dagen, af 20-30 min hver. Vi trænede tricks, søgte fodder både i hus og have, og så spillede vi hjernespil hver dag.
    Her imellem kom jo så leg, hygge og alt det der høre med til at have en hvilken som helst hund.
    Alvin kom så bare ikke så meget med mig rundt, pga størrelsen. Og så boede vi på landet, så der var ikke så meget andet end, mark mark og mark smiley

    Så en hund der kan tilpasse sig en simpel hverdag. Dog har jeg i tankerne, at ville starte noget AG og/eller lydighedtræning senere hen smiley


  • #27   23. jan 2014 Så fik jeg læst mere af tråde smiley

    Ginne, der ligger også en bekymring i det for både Line og jeg mht. klipningen, hvilket jeg også nævner i mit lange indlæg.

    Bitten smiley Hvor er du bare så sød! *Krammer* jeg kan også godt lide den stores udseende, de små pudler er ikke lige så pæne, men dur desværre ikke for Line med en større hund smiley

    minion, lige over smiley smiley jamen hun er jo ved at gå ud af sit gode skind, for selvom hun får nusset med vores så er det ikke det samme som har hun sin egen, men vi er også ret nervøse for en "ny" race her.... er det en ST falder det jo i total god jord hos vores lille fætter lavben smiley rart ville det være det ikke giver problemer, og at den hund Line vælger får mindst en legekammerat her, dette er jeg sikker på sker hvis det er en ST, Blis gider ikke lege....

    Line, hvis det skulle være rigtigt ST'en er en tak langsommere mht. at lære (meget muligt, men vil som du ved mene den godt kan) så må der være mere udfordring i at lære en ST noget hehehehe og derved en større tilfredshed når det lykkes smiley


  • #28   23. jan 2014 Altså en Border terrier som Trines Thilde?
    Nej der har jeg ikke kigget.. Har kun kigget i de små selskabsracer, da hunden heller ikke må være OVER aktiv smiley

    Se så var Aino bedre til at formulere det end jeg var, så det var til at forstå hehe!
    Det største problem er nemlig, at Blis måske ikke vil acceptere den, når den ikke længere kan køre på "hvalpekort", og bliver voksen...

    Hehe Aino! Ja det har du ret i smiley Men vovse skal jo også helst være vild med det vi laver hehe!

    Tænke tænke tænke... Øv hvor er det svært!

    Er der ikke en af jer der kan lege den voksne og tage beslutningen for mig hehe! smiley


  • #29   23. jan 2014 Jow, men du kender allerede svaret smiley

  • #31   23. jan 2014 Ja det gør jeg smiley smiley

  • #32   23. jan 2014 En border collie smiley
    Uha hvad får dig til at tænke derover? smiley

    Vil så ufatteligt gerne over og hilse på dig minion!
    Men det er jo ikke helt billigt med så lang en rejse.. Måske Aino + familie skal lokkes med heheh!!


  • #35   23. jan 2014 Skriver lige en PB til dig Minion smiley

  • #37   23. jan 2014 Nu kender jeg ikke meget til ST, så kan ikke udtale mig så meget om forskelle.

    Men har du kigget på Lhasa Apso'en?
    De minder om hinanden, og Lhasaen er da en ganske klog hund. Den er så mere selvstændig til forskel, efter hvad jeg har hørt.
    Ham jeg har er ganske lærevillig og lærenem. Fodersøgning og hjernespil er han også god til.
    Med udseende er de jo ikke langt fra hinanden.


  • #38   23. jan 2014 Har godt hørt, at de minder lidt om hinanden smiley Men er Lhasa'en ikke ret gøende?

    Udseendet er bestemt ikke det jeg går efter hos ST'en hehe smiley Der er det mest sindet jeg er faldet for smiley


  • #40   23. jan 2014 NEEEEEEJ!!! Tucksen, den gø'r, så får jeg Aldrig Blis til at stoppe når vi er i haven hahaha har godt hørt LA er mere stædige og mere gøende end ST'en smiley

    Måske med undtagelse af hvis Tobi render rundt i få minutter med sit running æg, den bliver han lidt "gal" på smiley


  • #41   23. jan 2014 Tusind tak for jeres indput alle sammen!
    Jeg vil smutte i seng nu...

    Håber på der er flere der er kommet med deres ideer, når jeg står op imorgen..

    Nat nat alle sammen!


  • #42   23. jan 2014 Line, ja du får da klukket lidt hist og pist når han fjoller smiley

    Også Natter herfra smiley


  • #43   23. jan 2014 Det vil jeg mene er et spørgsmål om træning smiley Jeg havde da mine tanker om at flytte i lejlighed med min, men det er de færreste ting han reagerer på nu. Alle hverdagslydende og støj fra gaden sagde han kun noget til, indtil han lærte at det var OK.

  • #46   24. jan 2014 Lige en korrektion mht sheltien - mine fælder faktisk stort set ikke. Jeg har aldrig hundefnuldermænd, der løber hen af gulvet, og jeg har trods alt to.

  • #49   24. jan 2014 Morgans "kæreste" skal parres her om en måned eller to, hun er at se i hans galleri, sort/hvid yndighed, med ben i næsen og det blideste, tillids fulde temperement.
    hun skal parres med en chokolade han, ligeledes gennemtjekket
    de er dog ikke fra DDK, men DRU begge to. Er sikker på jeg kunne få den sødeste og smukkeste listet ud af ejer, når hun ved jeg godkender køber smiley


  • #50   24. jan 2014 Ja jeg bliver så nød til at tage de rationelle briller på og den realistiske hat.

    Jeg vil dog starte med at sige at uanset hvad race valget falder på vil den passe til Line.
    Og jeg ser en meget seriøs hundeejer selv i den unge alder, med de overvejelser og det forarbejde Line laver ang. hund.

    Men med det jeg kender til Line og hendes situation samt fremtidsplaner er det måske nødvendigt at stoppe og og lige få sat lidt perspektiv på det hele, og ikke ladet savnet tage førringen.

    Jeg tror det er vigtigt for Line at arbejde hen imod en ny hund, men ikke at forhaste sig, så der ikke bliver gjort noget som får nogle negative konsekvenser.
    Som du selv skriver:
    "Vil bare slet ikke risikere, at hundene ikke kan sammen, for hvis det kommer der til, så bliver det vovse der må have nyt hjem. For jeg kan ikke undvære at være hos Aino. De er som min familie..!"
    Så er spørgsmålet: Er det nu ?

    Jeg tror det er vigtigt Line får afstemt sine muligheder her og nu og fremadrettet med sit netværk, får kigget på krav og geografi osv. Og at hun får gjort det sammen med sit netværk.

    http://www.hundegalleri.dk/forum/Off-Topic/559476-jeg_har_givet_op_
    http://www.hundegalleri.dk/forum/Off-Topic/561940-en_lille_update_til_jer_der_fulgte_med___

    Syntes også disse 2 tråde Line tidligere har lavet fortæller at Line har været ude på en sidevej, men er på vej i den rigtige retning, så fremadrettet mener jeg helt klart Line har brug for at finde ud af hvad for en vej hun er på, hvad vej hendes omgivelser og fremtid er på.
    Det er vigtigt at Line har en eller flere at tage i hånden når det bliver hårdt at bevæge sig frem ad, en bag hende der kan skubbe på når Line falder bagud, en der kan være foran og bremse hende når det går for stærkt ned af bakke.

    Jeg er sikker på en hund her og nu ikke er løsningen da det stiller nogle krav og har nogle konsekvenser der vil gøre at fremtiden formes ud fra en hverdag som i forvejen er meget turbolent og som vil betyde at nogle drømme ikke kan realiseres.

    Dem der har fulgt Line på facebook vil vide at Line er lykkelig over at være kommet af med noget gæld, her leder det igen mine tanker hen på at en hund nu vil kunne betyde en forgældet fremtid hvis drømmene følges og man kaster sig ud i det her uden at overveje det til ende samt få det afstemt med sit netværk.

    Når alt det her så er sagt vil jeg stemme i med at Line måske skulle kigge på en Sheltie også smiley
    Få mødt nogle hunde også selv om det måske ikke er nu Line skal have sin egen.
    Og uanset hvad det bliver til, dyrlæge, veterinærsygeplejerske, hundepensionsmedarbejder eller what ever så er Line sådan en person hvor man tænker, det er der mine dyr skal hen næste gang smiley


  • #51   24. jan 2014 Tusind tak Ryan hvor er du bare sød! smiley

    Alt det med min uddannelse og hvad der skal ske fremad, har jeg selvfølgelig i tankerne, og det var også det jeg snakkede meget med Aino om, igår smiley

    Du har helt ret i, at der stadig er en del, der skal falde mere på plads, før den endelig beslutning om ny hund, kommer.
    Især det du nævner, at jeg lige er blevet gæld fri, skal der selvfølgelig tages højde for, for jeg ønsker på ingen måde, at stå der igen.

    Men som vi også har været inde på, så kribler det og jeg er ved at blive bims af ikke at have hund.. Jeg er glad for jeres, men som Aino skriver længere oppe, er det jo bare ikke det samme som at have sin egen...
    - Og uanset hvad, vil jeg bare ikke kunne vente, til min uddannelse er færdig, med at få hund.

    Sheltien virker skøn! Har haft kig på dem mange gange, og siden jeg var lille, været helt vild med "mini collier" hehe smiley
    Men hvad så med Blis? Jeg tænker, en Sheltie er nok lige en tand mere aktiv end Pudlen? Det vil jo også blive et problem :)?
    For det er jo sådan set der problemet, i forhold til at vælge race, også er nu smiley


  • #52   24. jan 2014 Hvor er det fedt, du tænker dig grundigt om inden du vælger race, det er der mange som kunne lære noget af smiley
    Da jeg var barn, gik jeg stort set hver dag tur med Snoopi, en lille sort pudel. Når vi mødte folk på gaden og de spurgte om han var min, så kom jeg altid til at sige ja. Snoopi var bare så sød, mild og altid klar på en løbetur.
    Snoopi var ikke min med han boede på en sidevej til min gade. Nøj hvor jeg elskede ham, han var min bedste ven smiley En skønne dag, da jeg bankede på døren, åbnede den voksne datter og fortalte mig at Snoopi ikke var mere. Ejeren var død og huset skulle sælges smiley
    Der gik mange år hvor Snoopi var i mine tanker, gik forbi hans hus hver dag når jeg skulle i skole. Den lille fyr har sat så store spor i mig, og i dette skrevne minut, kan jeg mærke, jeg bliver rørt... uh ha han var så dejlig. Ham glemmer jeg aldrig, lille Snoopi smiley
    Ved ikke hvilken race jeg ville vælge, men her fik du lidt om min oplevelse med pudel racen smiley


  • #53   24. jan 2014 Jo, en sheltie er aktiv, men når den bliver stimuleret og aktiveret, så er det faktisk en rolig hund indendøre. Dertil kommer, at den aldrig er voldsom overfor andre hunde, men er rigtig god til at respektere andre hundes grænser og være afventende og tilbageholdende overfor andre. Så på den led er det et fantastisk match i forhold til en hund, der ikke har så let ved at lade andre hunde "komme ind". Til hundetræning blev Luna ofte brugt i forhold til angste eller aggressive hunde, netop pga hendes rolige, afventende væsen. Jeg har oplevet en lille hund, der ellers snappede ud efter samtlige hunde, denne lille hund faldt pladask for Luna.

  • #54   24. jan 2014 Hov - og rigtigt godt gennemtænkt indlæg, Ryan.

  • #55   24. jan 2014 Okay, har lige brugt en god del tid på at sidde og læse hvad folk skriver, så man kan skrive noget, der giver mening smiley

    Ryan F's indlæg er rigtig godt og tankevækkende.
    Jeg har jo fulgt dig lidt Line på HG og også lagt mærke til, du har været fraværende udenfor off-topic kategorien.. Mht. at købe en ny hund, inden man er "klar".. Jeg har selv købt hund, kort tid efter en enorm personlig sorg ramte mig, og det har kun været godt for mig. Line; sørg for en sund sund sund race, for når man ikke har det at bekymre sig om (jeg har jo dværgschnauzer - super sund), så er det at have hund simpelthen sundt for sjælen!

    Dermed ikke sagt, at jeg syntes du skal stifte gæld, for at opnå dit store ønske - en ny hund. Det syntes jeg vil være en stor fejl, da det vil gøre, at hunden "medbringer" problemer i hjemmet.. Sådan skal det ikke være og slet ikke i din situation.

    Mht. race; Jeg har sådan en inderlig følelse (weird I know..) af, at du skal købe en pudel. Hvad str. taler du om? Toy har jo nok mest tendens til at være vims og måske lige hurtig nok til at markere og sådan, dværgen vil jeg mene passer til dig, mellem er vel for stor?
    Det bringer mig videre; sheltie'n syntes jeg er for stor, og jeg syntes faktisk ikke, der er nogen grund til at vælge sheltie over pudel, hvis ønsket fra ejers side er tricks og den slags. Pudlen er super til den slags!

    Mht. pelspleje: Jeg ville ikke lade mig afskrække, du har jo et helt år til at øve dig i at klippe, imens den bliver voksen. Udover det behøver den jo ikke stå i løveklip - jvf standarden kan en voksen pudel sagtens stille i moderne klip, som jeg personligt er fan af smiley

    Mht. Blis: Jeg kan godt se, hvad I mener med, at en pudel vil være 'vims', men en lille shih tzu vil da også være vimset, imens den er ung.. Umiddelbart tror jeg ikke, der vil være problemer, når den vokser op med Blis, men hvis der bliver problemer, så tror jeg ligeså godt problemet kunne opstå med en ST som med en pudel.. Jeg kender jo ikke Blis, men det er mine umiddelbare tanker på det område.


  • #56   24. jan 2014 Ryan's indlæg, fortæller en del om min situation, og der er ingen tvivl om, at mange af disse ting, vil komme med i mine overvejelser!
    Der er mange af de ting Ryan skriver, som kan bremse mig i, at skulle have hund nu, for det skal ikke gå ud over min fremtid, min økonomi skal ikke ramle, og ikke mindst mit forhold til deres familie skal ikke gå i stykker, pga mit ønske om hund.

    Lige da alt det her skete, jeg mistede min mor, vores dyr, og efter kort tid mistede jeg Alvin.. Ja der var jeg klar til at hente den første, og sødeste hund på GoG bare for at have en hund.
    Så det, at jeg er kommet så langt som jeg er nu, er et kæmpe skridt! Og jeg syntes selv, at jeg er blevet meget mere realistisk, i min ide om ny hund.
    Det har været meget svært for mig, at indse, at GD ikke kan blive min kommende hund. Men det er som sagt, bare slet ikke realistisk.

    Mht. Pudlen, så er jeg over i Dværg/mellem størrelsen..


  • #57   24. jan 2014 En dværgpudel kan faktisk være lige så høj som en sheltie, der er kun toy, der med sikkerhed er mindre. En dværg må være helt op til 35 cm. En sheltie er faktisk en lille hund smiley Og mht tricks så er det jo netop en spidskompetence hos sheltien, de er uhyre lærenemme og intelligente.

  • #58   24. jan 2014 Bente H: Ja, det ved jeg, men det er det jo også for en pudel, derfor syntes jeg personligt ikke, der er nogen grund til at forvirre TS yderligere med at begynde at foreslå racer, hun ikke selv har nævnt. Det er jo tydeligt at hun allerede har tænkt enormt meget over hvilke racer, det skal være. At hun er kommet frem til to, syntes jeg er super flot, og jeg ser bare ingen grund til at begynde at argumentere for alle mulige andre racer, som kan det samme, som dem hun nævner.

  • #59   24. jan 2014 Og må lige sige at det jeg har oplevet af Sheltie så hviler den i sig selv sådan som ST men den har det ekstra drive som du efterlyser, så vil helt klart mene du også bør se sådan en an inden du bestemmer dig, for tror du vil få langt mere ud af en sådan end en puddel (som så vidt jeg husker er en jagthund) har andre drifter.

    Måske Bente har 2 kaffekopper og 1 Thekop ?


  • #60   24. jan 2014 Det kan du tro, jeg har, Ryan, og de kan fyldes op også smiley

  • #61   24. jan 2014 Lyder rigtigt godt, det du har skrevet samt det jeg har oplevet og det vi har snakket her hjemme, så lyder slet ikke tosset mht. Blis heller smiley

  • #62   24. jan 2014 Jeg vil anbefale dig en ruhåret foxterrier (tin-tin). Den er en "stor" hund bygget i en lille krop. Den er rolig, selvsikker og værdig. Mine bedsteforældre havde en og den blev 17år uden en sygedag. Aktivitetsniveauet er nærmest variabelt. Vil du arbejde/lege med den er den utrættelig og er du træt, vil den godt "hjælpe" med at slappe af.
    mvh søren


  • #63   24. jan 2014 Sheltien er et godt bud, og jeg har, som sagt altid været fascineret af de små smukke hunde!
    Men igen, hvad så når den skal børstes? Hva nu hvis jeg ikke kan tåle den?

    Det ville være super skønt, hvis vi kan komme og møde dine Sheltier Bente!


    Søren, Terrier sind og mig, passer meget sjældent sammen! Selvom der er mange terrier, der har det jeg ønsker, så oplever jeg tit, at jeg syntes deres temperament er lige skarpt nok til mig smiley


  • #64   24. jan 2014 Mht sind er det da rigtigt, at nogle af dem er lidt fremme på "forfoden". De 2 foxterriere, jeg har kendt, er imidlertid meget forskellige fra de westy, skotte eller cairnterriere, jeg har mødt. Ft er mere, som jeg skrev, "rolig, selvsikker og værdig".
    Du skrev lidt om drive - derfor ft.
    mvh søren


  • #65   25. jan 2014 Bente og Line hvordan vil det passe jer Lørdag den 1. Feb ?
    Der vil det i hvert fald passe os godt smiley


  • #66   25. jan 2014 Bum bum bum... Tjoeh kan jeg ikke lige skrive til Aino imorgen..!
    Så ved jeg lige noget mere smiley


  • #67   26. jan 2014 Folk er stadig velkomne med deres indput! smiley

    Har været nede ude og se på en puddel hvalp idag.!
    Super rare mennesker og dejlige hunde! Fornuftigt opdræt.
    Så det har givet en del mere at tænke over smiley


Kommentér på:
Ny hund, dilemma!

Annonce