{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.628 visninger | Oprettet:

Hund og barn, dilemma. {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at et familiemedlem vi tit ses med og som tit passer min søn, har fået ny hund. En mastiff på omkring 6 mdr, men en knap så god opvækst de første 6 måneder af livet.
De første dage de havde hende, var hun meget sky og rendte væk fra alt og alle, på nær mit familiemedlem som hun rendte klods op og ned af. Hun er nu blevet mere social og vil gerne snakke, men er stadig meget speciel.

Mit problem ligger i, at hun på ingen måde kan med min søn. Han har fra dag et af fået af vide, at han ikke skal gå til hende, men kun være sød hvis hun kommer til ham. Og det har han gjort.
Her den anden dag legede han med en af min brors andre hunde som han plejer. Hun, mastiffen, er på vej i modsatte retning af min søn. Da min søn ligger sig ned på gulvet - stille og roligt, ingen larm eller andet der ville kunne forskrække - vender mastiffen på en 25 øre og farer hen mod min søn. Blotter tænderne, knurrer og hapser ud. Efter hans ansigt.
Jeg var dybt rystet, og havde slet ikke set det komme. Overhovedet.
Hvad kan have været årsagen til dette? Hvordan reagerer man?
Jeg har aldrig haft mastiff, og ved ikke noget som helst om racen, men har læst mig til lidt.

Jeg konfronterede ejer, der blot sagde: "Hun er jo bare en hvalp. Du skældte hende vel ikke ud? For det skal man ikke gøre."

Hvad søren skal jeg så, når hun gør sådan? Jeg ved godt hun "kun" er 6 måneder, men hun er jo altså en MEGET stor hund. Og i min optik bør en hund ikke total umotiveret gøre sådan mod et barn, der stille ligger sig ned på gulvet flere meter fra hunden.

Eller er det bare mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og barn, dilemma.
  • #2   12. maj 2012 Uhhhh....... Turde ALDRIG mere lade mit barn komme i nærheden af den hund mere............ Tænk ... hvor galt det kunne have gået..... :o(

  • #3   12. maj 2012 Det var også det jeg tænkte. smiley
    Havde min søn gjort hunden noget, ville jeg være mere forstående. - Hvis han havde hevet i hende eller lignende. Men når den helt uberettiget gør sådan, så kan jeg slet ikke være forstående.


  • #4   12. maj 2012 * - mere *

  • #5   12. maj 2012 Christina: Ja, lige præcis. Nu er han aldrig alene i nærheden af hundene, men hvad hvis jeg havde været lidt længere væk eller hvis hunden havde været bare lidt hurtigere?
    Og det er ikke kun min søn. Hun kan total umotiveret finde på at knurre af alle.


  • #7   12. maj 2012 Uha en hund der laver udfald på den måde mod et barn er ikke helt rask i toppen, heller ikke selvom den kun er en hvalp...

    Jeg ville bestemt overveje en ekstra gang om det var et hjem jeg ville lade mine børn komme i og ALDRIG lade dem passe i sådan et hjem... Næste gang går det måske galt!


  • #9   12. maj 2012 Enig med Maj-Britt, find et andet sted til din søn, så kan vi håbe på at de træner deres hund, nogle hund er utrygge ved børn og hvis den har dårlige oplevelser med i bagagen så kan det måske være svært at lære den selv så jeg ville bruge en adfærdsbehandler, utrygge hunde er farlige.

  • #10   12. maj 2012 Shila: Det er også sådan jeg har det.

    Og jeg kan ikke lade vær med at tænke, at når hun kan være så voldsom som kun 6 måneders, hvordan vil det så ikke se ud senere?

    Allergisk overfor: Jeg kender som sagt ikke meget (slet intet) til racen. Jeg har kendt en, der havde en stor flot blå mastiff, men han var god som dagen er lang. Tror hvis man sparkede ham bagi, ville han vende sig og sige undskyld. Han var SÅ skøn. En total modsætning, af denne mastiff.
    Jeg har læst lidt om de forskellige mastiff på nettet, og hun passer slet ikke på race beskrivelsen hvad angår temperament.


  • #11   12. maj 2012 Mamma di cane:
    jeg har også fuld forståelse for, at nogle hunde ikke bryder sig om børn. Også derfor, at min søn har fået af vide helt fra start af, at han ikke skal tage kontakt til hunde, men at de skal komme til ham. Og han har på ingen måde taget kontakt til den her hund. han har ladet hende være i fred.

    Jeg ville have en forståelse for det, hvis han havde været efter hende, revet hende i pelsen, forstyrret når hun ville have ro, osv. Men ingen af disse ting har han gjort. På noget tidspunkt.
    Spiser hun, får han ligeledes af vide, at når ALLE hunde spiser, så skal man ikke forstyrre dem. Osv osv. Jeg har været omkring mange hunde hele mit liv, og min søn har helt fra start lært hvordan man skal omgås hunde. Selvfølgelig kan det smutte, han er kun 2 ½, men han havde INTET gjort denne hund. Overhovedet.


    Mit problem ligger i, at hun fuldstændig umotiveret vender og bider ud efter min søns ansigt. Det, på trods af at hun var flere meter fra ham da hun vælger at vende om og løbe efter ham. Det virkede helt som om, at hun bare havde ventet på et tidspunkt hvor han var "sårbar".


  • #12   12. maj 2012 Sabrina, ja det forstår jeg og derfor skal de søn heller ikke være sammen med hunde, det er ikke ham der har gjort noget galt, men hunden der har et problem som jeg mener ejeren skal få hjælp med at løse , hvis det kan løses.Selvfølgelig skal hunden ikke helt umotiveret gå efter din søn, derfor ville jeg holde ham væk derfra indtil de evt får løst problemet hunden har.
    Den kan jo have noget grimt i bagagen ikke at det er en undskyldning men en forklaring.


  • #13   12. maj 2012 Ved I noget om hvorfor den har haft en træls startmpå livet, det kan jo være der har været dårlige oplevelser med børn i dens opvækst....

    Men derudover, jeg ville aldrig lade mit barn passe der mere, med den holdning veninden har kan du jo ikke være sikker på hun fatter alvoren og de mulige konsekvenser for din søn hvis hunden gør udfald mod ham en gang....Og så er skaden måske sket....

    Selvfølge skal hunden tilrettevises når den udøver uhensigtsmæssig adfærd, hvordan søren skal den ellers lære hvad der er rigtig og hvad der er forkert....


  • #14   12. maj 2012 Minion: Det familiemedlem, er af den mening at hunden skal have en chance. Ved denne episode, mente vedkommende at det ikke var ment som det så ud. - Vedkommende var ikke til stede, og så det ikke med egne øjne.
    jeg vil ikke stille mig i konflikt med familien, grundet en hund. Jeg holder bare min søn derfra.

    For ud fra hvordan hun er nu, er jeg desværre ikke i tvivl om, at hun VIL bide ham hvis hun får muligheden for det.

    Hanne M: jeg ved desværre ikke, om hun har haft tidligere sure oplevelser med børn. - Og det er jo desværre ikke kun børn hun knurrer af. Men jeg ved, at hun har haft en meget asocial opvækst, men bosted i en "stald" med hendes søskende.

    Hun burde ALDRIG ha været købt. Alle advarselstegn var der. Selv med hendes forældre. Men hjertet løb af med personens hjerte, og han tog hunden med sig hjem, i den tro, at han sagtens ville kunne få en god hund ud af det.


    Mamma di cane: Jeg tror desværre ikke problemet kan løses. Eller. Jeg tror hun kunne blive en god nok hund, men så skulle det være i et hjem UDEN børn, og et hjem hvor der ikke er andre hunde og ikke kommer særlig mange mennesker.


  • #15   12. maj 2012 Jeg synes jo helt ærlig alt tyder på at denne hund ville have beder af at få fred eller komme til en person der havde helt styr på sådanne problemer...
    Selv ville jeg vælge at aflive og ja jeg ved hvor svært det er har været det igennem med min elsket rotte :'(...
    Hun havde ikke haft den bedste start på livet og mit hjerte løb også af med mig, men da hun var 13 mrd. lavet hun umotiveret udfald mod min søn som slet ikke havde været tæt på hende. Han ståd 2 meter væk fra hende og min datter sad lige ved siden af hende, men hun hoppet over min datter og over mod min søn med blottet tænder. jeg noget lige at få fat i nakken på hende da tænderne klappet foran hans lille ansigt, havde jeg ikke fået fat i hende tør jeg slet ikke tænke på hvordan han havde set ud idag og han har alle dage været god ved vores dyr! Jeg var slet ikke itvivl om at der nu kun var en vej og det var dr. dyr smiley jeg var knust for elsket hende højt, men kunne ikke have en hund jeg ikke stolet på i et hjem med børn... Tess fik fred den søndag eftermiddag og jeg savner hende forfærtligt stadig her snart 2 år efter, men hun var ødelagt før vi fik hende og jeg ved ikke hvad der tænde hende den eftermiddag... Og jeg kan kun give mig selv skylden for at tage en skadet hvalp ind i mit hjem og gør det ALDRIG igen... Vi havde en adfærspsykolog på hende som havde arbejdet med hende, og givet hos en masse redskaber, men det var desværre ikke nok til at rette hende smiley


  • #16   13. maj 2012 Shila: Det er lidt det samme jeg tænker, at hun måske bare burde få fred. Det må jo heller ikke være sjovt for hunden, at skulle gå og være nervøs og angst konstant. Og jeg tror ikke på, at hun vil kunne omplaceres sådan som hun er overfor fremmede mennesker, og så knyttet som hun er til hendes ejer. Hun render ham lige i hælene 24/7. Uanset hvor han går hen, er hun LIGE ved hans side.
    Men jeg er i hvert fald kommet fra til, at min søn ikke skal passes derude længere og så vil jeg igen forsøge at tage en snak med ejeren, og så se hvad vedkommende har at sige.


  • #17   13. maj 2012 God ide at holde dit barn derfra, mht hunden så lyder det som om ejeren burde træne med hunden evt med hjælp fra en afærdsbehandler. Selvom der kan være smigrende at hunden er ved ejeren 24/7 så er det ikke altid noget positivt specielt hvis den får lov til at udvise sin beskytter trang overfor alt og alle.

Kommentér på:
Hund og barn, dilemma.

Annonce