2.362 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Unfair sted at sætte sig - flåt Unfair sted at sætte sig - flåt

Var nede hos min far og ordne min hund Dian så han kunne blive klar til weekendens udstilling.
Min far havde fortalt mig at han havde fundet 2 tæger/flåter på ham efter en tur i sommerhuset for nogle dage siden - han havde selvfølgelig fjernet dem.

Jeg skal så til at trimme hans forpote, og lige under den "trædepude" der sidder lidt op af forbenet, sidder der en flåt/tæge.

Det synes jeg er et meget unfair sted at sætte sig, selv om man er grundig når man mærker hunden igennem, er der bare nogle steder hvor man ikke bare lige mærker en flåt.

Har I oplevet flåter/tæger der har siddet på unfair steder ?

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Limfjorden skænk jysk 1.000 kr.
  • Opsætning af 4 loftslamper 400 kr.
  • Opsætning af loftslamper 1.600 kr.
  • Udskiftning af induktion kogeplade 3 faset. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unfair sted at sætte sig - flåt
  • #1   8. aug 2012 På øjenlåget af min franske buller...;0)

• #2   8. aug 2012 Imellem tæerne... Man opdager dem ikke før de er blevet pænt store...!

• #4   8. aug 2012 På tissekonen smiley

• #5   8. aug 2012 Flåt, ikke tæge. smiley

Hos Tess sidder de stort set altid ved ørene og om halsen

• #6   8. aug 2012 Dina fik en mellem øjenvipperne.
    Hun fik også en, som jeg i en hel uge havde troet, var en brystvorte. Det var det så ikke alligevel. Hendes brystvorter er i mange forskellige farver, så flåten lignede sådan en.

• #7   8. aug 2012 Åh ja - øjnene. Enzo (tror jeg det var) havde engang en flåt sidenden i den yderste øjenkrog, lige der hvor pelsen var begyndt og han havde meget pels. Ikke ofte at jeg følte ham ved den yderste øjenkrog - det gør jeg så dog efterfølgende, for den flåt var godt nok blevet stor og må have siddet der et godt stykke tid.

Mellem tæerne - den skal jeg lige skrive mig bag ørerne til næste gang jeg føler mine hunde igennem.

• #9   8. aug 2012 På øjenbrynet.. Kan man overhovedet sige det om en hund? smiley

• #10   8. aug 2012 Vores gamle Nala har efterhånden haft dem siddende næsten overalt, i mundvigen, i øret og tæt ved øjet.
    Emmi har ikke haft så mange flåter, men har da haft en ved numsen (endetarmen tæt ved hullet) smiley

• #12   8. aug 2012 Det var os det jeg tænkte True smiley Okay så, lige over øjet sad der en på Zenta smiley

• #13   8. aug 2012 Min far havde engang en flåt/tæge siddende på halsen. Han var gået til lægen med den fordi han ikke vidste hvad det var for en dims han havde siddende der. Hun sagde det var en vorte.
    Jeg mødtes med min far dagen efter, hvor jeg straks så at han havde en flåt/tæge siddende, en temmelig stor en. Han fortalte om lægebesøget og at han havde gået og "nulret" den en uges tid fordi han også troede det var en dims. Jeg hev ham straks med op på skadestuen (vi mødtes på sygehuset - min arbejdsplads - parkering) hvor de så fjernede flåten/tægen og han fik den i en pose og gik op til lægen dagen efter med den og brokkede sig.
    Jeg var temmelig bekymret efterfølgende for om han risikerede at få borrelia - med tanke om at han havde nulret den og måske derved fået den til at spytte ekstra giftstoffer ind i ham. Han slap heldigvis fri og lægen fik sig en lærestreg.

• #14   8. aug 2012 Håber da lægen blev flov..

• #15   8. aug 2012 Det tror jeg hun blev. Min far var i hvert fald gal på hende. Tror ikke hun forveksler en flåt/tæge med en vorte igen.

• #16   8. aug 2012 Jeg er faktisk glad for, at Dina har meget kort lys pels, og nærmest halvnøgen på undersiden, for flåterne er nemme at opdage.
    Hun får pipetter mod flåter i sommermånederne, fordi vi bor lige op af skoven, og rådyrene går på vores grund.

Nogle år er der rigtig mange flåter, så jeg kan nå at børste 20-30 stykker af hende på vores formiddags skovtur. i år er det ikke så slemt, synes jeg. Det var værre sidste år. Som regel opdager jeg dem, før de bider sig fast på hende.
    Måske har de svært ved, at holde sig ordenlig fast i hendes korte pels.
    Hun har aldrig haft lopper endnu.

Jeg får dem også tit. Utroligt, at de kan nå at kravle helt ind under ens tøj, og bide sig fast, før man opdager dem.
    Jeg har både haft på brystet, maven, knæhaserne, skuldrene og på halsen.

• #17   8. aug 2012 Har 7-9-13 aldrig selv haft en flået, ikke hvad jeg ved af ihvertfald. Men begge mine børn har haft, fik det begge mens de var i børnehave og vi opdagede dem mens de var helt små.

• #18   8. aug 2012 Chiantie havde en lige i mundvigen og en lige der ved øret, trælse steder smiley

• #20   8. aug 2012 Der har kun været 1 på Zenta i år. Ellers ikke.

• #21   8. aug 2012 Jeg har har lige fjernet en som sad i r*ven på Gia. Men har også før fjernet fra både tissekone og øjenlåg - dumme dumme flåter!!!

• #22   9. aug 2012 har oplevet at der sad en imellem laar og jacks boller... det er bare en tarveligt sted... mener hvor mange flytter lige bollerne for at faa tjekket der da

• #23   9. aug 2012 Min søsters chinese crested havde fået en i øret. Den havde boret sig helt igennem de meget tynde ører, så der var hul hele vejen igennem, da jeg fjernede flåen fra ham. Nøj han skreg, det stakkels kræ. Heldigvis helede det hurtigt.

• #24   9. aug 2012 Ja i pelsen!!
    Det er så godt som umuligt at finde en flået/tæge på mine to i deres pels.. Det er kun hvis de sider i hovdet jeg finder dem.
    De er 90 % sort, tæt pels, og Enzo har køllet pels, og en del underuld, så helt umuligt, selv hvis de bliver store..
    Nu har Enzo så lige haft Borrelia, og til trods for jeg ALDRIG har set et flået på ham, bliver dryppet i nakken hver 4 uge, og de jævnligt bliver gået igennem.

De er nogle små farlige sataner..

Kommentér på:
Unfair sted at sætte sig - flåt

Annonce