2.881 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 51 Svar

så kom min syge hvalp desv. tilsalg igen :( så kom min syge hvalp desv. tilsalg igen :(

http://www.dba.dk/engelsk-bulldog-hvalp-taeve/id-84681727/?AnmeldAnnonce=1

i ovenstående link er den hvalp jeg havde en lang tråd om her inde for et stykke tid siden. Som var meget syg og havde bøvl med sælger om dens sygdom.

den er nu desv kommet tilsalg igen.

Politi vil ikke hjælpe mig, men spred venligst budskabet, inden tråden bliver slettet pga link til anden webside.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  så kom min syge hvalp desv. tilsalg igen :(
  • #1   10. aug 2012 Ved ikke helt hvad det drejer sig om?

• #2   10. aug 2012 hvad skulle politiet gøre ?

tror ikke jeg helt forstår sagen ?

• begitte l
    begitte l Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 21
    #3   10. aug 2012 altså har du ejet denne hund og lev. den tilbage til avler eller ?? pga sygdom .

• #4   10. aug 2012 Ja undskyld, fik ikke lige skrevet det hele med da man sidder og er lidt hidsig over at finde sin tidligere hund tilsalg igen, hvor hun lovede mig at den nok skulle blive aflivet.. da det var på opfrodring af 3 dyrlæge at det ville være dyremishandling at lade hvalpen leve videre.

• #5   10. aug 2012 Ok, så forstår jeg smiley
    Stakkels hvalp, og hvor er det bare typisk at sådan useriøse sælgere ødelægger sådan en skøn race.

Spreder budskabet på bedste vis.

• #6   10. aug 2012 Kan man ik anmelde brugeren på siden eller ville det ikke hjælpe?

• #7   10. aug 2012 Kan du ikk sætte en advarsel i den blå og linke til din tråd på HG.

Kæft jeg er rystet... Sådan en møgkælling...

• #8   10. aug 2012 Årh nej kan sagtens huske din tråd om hende =(

• #9   10. aug 2012 Kan man ikke anmelde tråden på salgsiden eller blive ved med at bombarerer den med advarsler. FØJ hvilken møj kælling.

• #10   10. aug 2012 fy for satan!!

• #11   10. aug 2012 hun har endda været så snu at lave det så man ikke kan svare direkte på siden - synes du skal kopiere din 'gamle' tråd og så sende den med i en anmeldelse til DBA

• #12   10. aug 2012 øv hvor trist smiley det er forfærdeligt at nogle mennesker er ligeglade med at dyret er sygt smiley

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #13   10. aug 2012 Anmeld annoncen på dba, det er muligt. Kan du begrunde, så gør det. Også med henvisning hertil...

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #15   10. aug 2012 Gør det - på samme måde som TS bør gøre

• #16   10. aug 2012 Jeg har andmeldt den, som der står i den boks der popper frem der inde. må håbe det hjælper og hunden ikke bliver solgt

• #17   10. aug 2012 Jeg har også anmeldt.

• #18   10. aug 2012 Annoncen er nu væk

• #19   10. aug 2012 hej jeg ville anmelde det til dyre værnet .. de tager sig af sagen og søger for hunden kommer væk fra ejeren med det samme

• #20   10. aug 2012 Jeg forstår heller ikke hvorfor den skulle aflives, hvis det bare var kennelhoste? Det kan da behandles..

• #21   10. aug 2012 Hvalpen havde fået taget røntgen af sine luftveje og disse var slet ikke som de skulle være.

• #22   10. aug 2012 Jøsses ..... Men man anede det da godt nok ville ske....

• #23   10. aug 2012 Koipret fra den anden tråd:

"Så fik jeg endelig update fra dyrehospitalet, der blev taget røngten og blodprøve af hende og blodprøve viste fine tal.

Røngten viste at hun har meget små luftveje og de mindre jo tættere de kommer på lungerne. yderligere sagde de at vi ikke skulle regne med fuld levetid af hende.

sælger oplyser at hun kan kurere hunden på 14 dage,,, ja godmorgen!!! men hun siger at hvis den skal behandles eller aflives skal den gå via hende.
    Så nu har jeg skrevet til hende at jeg gerne vil have at handlen går retur,

så nu er jeg spændt på hva jeg får retur af svar fra hende.

sørgelige omstændigheder desv. for var sku blevet glad og knytteet til den lille vuffi. nok mere værst for ungerne når man skal fortælle dem det

tusind tak for alle jeres inputs og hurtige respons"

• #24   10. aug 2012 Alfasisten
    Mener du virkelig det? 3 dyrelæger har udtalt at hunden bør aflives

• #25   10. aug 2012 Mon ikke dyrlægen der har udtalt at luftvejene ikke var i orden har taget forbehold for racen. Desuden mener jeg da at der findes sunde eb og at man selvfølgelig skal tilstræbe at racen ikke lider pga dårlig avl

• #26   10. aug 2012 Ja fordi 3 dyrlæger mener det er synd at holde den i live..

• #27   10. aug 2012 Hvis det blot er kennelhoste er den da rask igen? Men Det lyder da lige i overkanten hvis den ligefrem "vender det hvide ud af øjnene og hverken vil spise eller drikke"??

• #28   10. aug 2012 Patrick har skrevet længere oppe i denne tråd:

"Ja undskyld, fik ikke lige skrevet det hele med da man sidder og er lidt hidsig over at finde sin tidligere hund tilsalg igen, hvor hun lovede mig at den nok skulle blive aflivet.. da det var på opfrodring af 3 dyrlæge at det ville være dyremishandling at lade hvalpen leve videre. "

• #29   10. aug 2012 Om ikke andet, så er det da en hamper pris for sådan noget skramme., endda uden papirer..

• #30   10. aug 2012 Winter
    Ja 11 bobs - avs i pengepungen

• #31   10. aug 2012 Natasja -

Jeg tror ikke Patrick har skrevet alt ned, men de tog den med til en dyrelæge ved jeg, måske har denne snakket med andre dyrelæger om sagen ---

når en dyrelæge siger dette må man stole på det da de trods alt er uddannet - men igen de kan jo tage fejl-

og jeg tvivler også på sælger fortæller hele sandheden

• #32   10. aug 2012 Natasja

Øhhh nu tror jeg du skal pudse brillerne hehe -

Manden havde købt en hund, den var meget syg, sælger købte hunden tilbage velvidende om den var meget syg - 14 dage efter kommer hvalpen til salg igen - tror du sælger fortæller ny køber at hvalpen er syg...

• #33   10. aug 2012 Natasja - der er vi ikke enige - vil du måske ikke gerne havde været advaret inden du købnte en syg hund til fuld pris???

• #34   10. aug 2012 Alfisten,, aflive behøver men nok ikke ligefrem at gøre, det holder jeg med dig i , men man skal som sælger skrive at den har trange luftveje, da køber får en "defekt" varer.

• #35   10. aug 2012 et lille sidespring - hvad livskvalitet vil sådan en hund have.... den er ikke engang blevet 4 mdr og har allerede nu udvist alvorlige symptomer, og 3 dyrelæger har udtalt at den bør aflives....

Jeg har måske nu lært at tænke på ens hund behov og ikke vores-

• #36   10. aug 2012 Jeg har også oplevet en dyrelæge der havde puttet lilla væske i sprøjten og var ved at aflive den ene af vores hunde, den skulle havde haft knoglekræft, men gudske lov den sidste 0,1% redde hunden -

derefter har vi aldrig brugt den dyrelæge igen -

men her taler vi jo om 3 dyrelæger, de må vel for pokker have forstand på det -

• #37   10. aug 2012 Natasja
    nu kender jeg slet ikke til din sag - og ja vi er da enige om man skal ikke hænge folk ud, uden grund, men vi e rbare ikke enige om denne her smiley

jeg mener der bør advares - men det er jo op til folk selv at bruge deres sunde fornuft

• #40   10. aug 2012 Vi må vente på TS kommer herind igen og kan fortælle os hele historien så ,,,

• #41   10. aug 2012 Jeg er helt enig i ``Alfisens´´ sidste kommentar
    Vi ved kun hvalpen har haft kennelhoste og et eller andet med luftvejene, vi kender ikke den eksakte diagnose eller de nærmere detaljer. uden dem synes jeg man skal være forsigtig med at ´´´dømme´´ ukendte folk på nettet.
    Der var også 2 dyrlæger der udtalte min hund Basse nok ikke blev en gammel hund fordi hun var så uheldig i bygning, men damen blev altså 12 år uden en sygedag.
    Jeg siger IKKE det er ok avleren sælger hvalpen videre som rask efter 14 dage, men fakta er vel også at uden en ´´døds diagnose´´ på hvalpen skal man nogen gange lade tvivlen komme avleren til gode indtil modsatte er bevist - her mener jeg os læsere der ikke kender ret meget til sagen.

Håber Patrick vender tilbage til tråden og fylder hullerne ud for os.

• #42   10. aug 2012 Jeg synes det er lidt sjovt. Hvis ens hund er syg og man skriver herinde farer folk op over at man ikke er taget afsted til dyrlæge (det kan jeg godt forstå for selvfølgelig skal man det) når folk så tager til dyrlæge og får at vide hvalpen skal aflives så er den også gal for dyrlægen kan åbenbart ikke finde ud af at dømme en eb efter standarden for ebs luftveje.. Man må da gå ud fra at dyrlægen ved at eb kan have snævre luftveje, og godt kan leve med dette. Derformgår jeg da ud fra at dyrlægen her vurderer at denne her hvalp har virkelig virkelig snævre luftveje. Ja det er altså ikke nemt at tilfredsstille alle..

• #44   10. aug 2012 Lille solstråle: jeg har selv en fransk bulldog så det kommer ikke bag på mig at dyrlæger siger noget vrøvl ang. Bulldogs smiley men når ts ikke kan svare tænker jeg bare at man må gå ud fra at de tre dyrlæger ved hvad de snakker om ind til ts enten kan bekræfte eller afkræfte dette smiley

• #45   10. aug 2012 Jeg er da enig i at der mangler nogle (læs mange) detaljer smiley men det skriver ts jo netop også at der gør.

Men hvis det kun er "levetiden" der er problemet burde sælger jo alligevel gøre opmærksom på dette og sælge billigt.

• #47   10. aug 2012 Synes ikke lige jeg har læst at den dyrlæge sagde hvalpen skulle aflives, han udtalte da noget med det nok ikke ville blive en gammel hund

• #49   10. aug 2012 Lille solstråle: haha det er helt okay. Ikke nemt at se når hun ligger der med stængerne i vejret smiley

Jeg håber ts kan afklare det med de 3 aflivninger, så behøver man ikke sidde og gætte på hvordan det måske hænget sammen smiley for jeg er da enig med jer langt hen ad vejen.

• #50   11. aug 2012 nu kan jeg læse at natasha prøver at forklare at EB er en hund med sygdomme. jo jo meeeen!!!.

info fra den dyrlæge som sidst havde med den at gøre og tog røntgen

1. Luftvej ikke normal størrelse ( måske indavl )
    2. den ene lunge var ikke klappet ud
    3. der var kraftig tyk væv om hjertet
    4. meget indsnævret næse
    5.. Gane og svægl kraftig indsnevret ( nok også indavl )

det ville være dyremishandling at holde dyret i live

dette har jeg på skrift!!

tak

• #51   11. aug 2012 Patrick - Hvis du har det på skrift synes jeg du skulle melde det til dyreværnet så de evt kan tage sig af sagen og sørge for hunden bliver aflivet inden hun når at sælge hunden videre smiley

• #53   11. aug 2012 vi har ikke fundet noget andet endnu, søger gerne samme størrelse hund men uden de skavanker, selvom det er en sød hund sådan en EB..

så hvis i har noget forslag til en fornuftig familie hund i 20-30 kg klassen, må i da gerne stikke til smiley

vi søger løs.

• #56   11. aug 2012 et vennepar har 2 stykker gående, og de er bare så rolige og venlige. har godt nok sin egen vilje hehe. men den ville bare passe godt til vores lille flok derhjemme. og den værner om sin familie.

• #58   11. aug 2012 dyreværnet og dyrenes beskyttelse og politi er kontaktet, de ville se på det hvis de fik tid. hvis det var kunne vi kontakte noget forbrugernævn af en art kan ikke lige huske hva det hed men de sagde vi kunne betale et engangsbeløb for at få startet en sag op og så kunne tage op til et år før den blev færdig behandlet.. ja dav så er hunden da nok skudt af til anden ejer... og avler sunket i jorden.

• #59   11. aug 2012 Natasja : Hvordan kan du udtale dig om at det ikke er grundet indavl så længe der ikke kan fremvises en stamtavle på hunden ? Bare en tanke smiley

• #61   11. aug 2012 Som jeg har forstået så himler folk herinde over man køber sådan en race uden stamtavle pga skavanker der er forsaget af indavl. men nu hvor det er aktuelt så er det ikke indavl der er skylden ? Wtf jeg fatter ikke hvad stamtavlen skal gøre godt for så smiley

men nej det da ikke sikker det er grundet indavl, men han siger at dyrlægen blot mener det kan være skylden ? og så forstår jeg bare ikke folk kan sidde og på pege at det hvertfald ikke er derfor smiley

• #62   11. aug 2012 skal vi ikke bare lukke den her for vi kommer ikke videre, det er ikke mig der har pointeret indavl det er dyrelægen.. jeg referere bare hva der er sagt og skrevet til mig!

så inden vi alle kommer i totterne på hinanden, så tak for jeres inputs og spred venligst budskabet og lad os håbe vores lille Jessie kommer et bedre sted hen nu..

Go Weekend til jer alle

Patrick

Kommentér på:
så kom min syge hvalp desv. tilsalg igen :(

Annonce