Min søster søger hund - Hvilken?? {{forumTopicSubject}}
Hej HG..
Min søster og hendes kæreste kunne godt tænke sig en hund. Og nu har de spurgt mig til råds.. Og nu spørger jeg jer..
Jeg har fundet frem til at en Grand Danois faktisk er MIT bedste bud på deres krav.
http://www.hundeleksikon.dk/granddanois.html
Den skal være stor (men ikke SÅ stor), den skal være middel i fældning, den må ikke være langhåret..
Middel i motion. Dvs. den skal ikke op i energiniveau som F.eks. Boxer.
Den skal være god til børn.
Den skal være ene hund, så om den er eget kønsagressiv gør heller ikke det noget.
Hvis der er noget jeg mangler af information, så sig endelig til.
Hvad vil jeres bud være??
Jeg har sagt at de må slække på nogen af kravende, men inden de slækker FOR meget (og motion bliver ikke en af dem), så ville jeg da lige hører HG
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
http://pedigree.dk/sundhed-og-traening/er-du-klar-til-at-eje-en-hund/hvilken-race-hund-eller-hvalp-er-rigtig-til-dig
http://www.dkk.dk/Kob-Hvalp-Hund
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 692
Jeg er selv fortaler for DKK stambog, så jeg gør alt for at de vælger en hund med stambog..
okt 2007
Der er nogle gode informationer til nye hundeejere mht. hvilken race, der passer til familien. Derfor jeg smed linket til DKK.
Videoen er gratis at se: http://www.dkk.dk/DVD-2
maj 2007
Men de er ikke særlig gode til det med at sidde på nettet og undersøge en masse - det er derfor de spørger mig og lytter til mig..
De vil gerne gå til hundetræning osv.. Men pt. Handler det om at finde et par hunde som opfylder de grundlæggende krav - også kigge videre derfra..
Jeg kender min søster og hun tager det her meget seriøst, ligeså hendes mand.
At sidde og kigge side op og side ned på tusind forskellige hunderacer som overholder alt - undtagen motionskravet, eller omvendt og fælder enormt.. - Er mit håb at jeg kan komme lidt udenom den del - og spørge HG
Når de har fået en ide om hvilken race de vil kigge nærmere på, kan de tage ud på besøge kenneler osv..
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.738
okt 2007
Hvad med at slæbe dem med på nogle udstillinger, hvor der jo også er mulighed for at spørge opdrætterne?
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 566
okt 2007
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
Den er stor, men ikke så stor. Den er middel i fældning. Den er ikke langhåret.
Den er middel i motion.
Det er en rimelig blid hund, så den er ikke svær at omgås. Man skal være obs på at den ikke er let at træne indkald med og dermed ikke en hund man skal slippe løs allevegne
Vi havde små børn med på Kallerup Væddeløbsbane, der var ingen problemer i at lade dem hilse på greyhounds. Men tænker du god til børn som i at lege med bold/andet, så er jeg ikke sikker på, den er det bedste match - for den gider nok ikke hente bolden ret mange gange x-)
http://www.mynder.dk/greyhound.htm
http://www.hundeleksikon.dk/greyhound.html
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 438
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 566
maj 2007
Sarah: Greyhound har også været mit bud og Whippet ligeså, da den er middelstor. Men de synes ikke om hundens udseende.. Har prøvet at forklare at udseendet ikke er det de som sådan bør gå efter, når de i forvejen har så mange krav.. Men det finder de jo ud af, når der ikke er andre hunde end netop disse 3 racer som rent faktisk opfylder deres krav på alle fronter.. (more or less)
Keld: Desværre er Landseeren langhåret og derfor udelukket allerede der
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 104
Hvad med en.. Grosser Sweizzer Sennenhund?
aug 2012
maj 2007
En labrador har jeg også tænkt på, men den ligger for højt oppe i aktivitetsniveau..
aug 2012
De må få en bamse i stedet
maj 2007
At de må gå på kompromis med noget af det... Og nu er det jo ikke sådan at de søger en hund der ingen motion behøver og som er billig at have.. De søger bare den rigtige hund som passer til deres aktivitetsniveau...
60 til 80 min. motion om dagen synes jeg da er okay
aug 2012
Jeg har KUN erfaring med store langhårshunde, og synes nu at det er dem, der passer til de fleste af deres krav. Rigtig store godmodige rolige bamser.. (Vokset op med Newfoundland)
maj 2007
Jamen jeg giver dig ret.. Problemet er at min søster lider lidt af rengøringsvanvid og en langhårs hund KAN hun bare ikke holde ud fordi hårene sætter sig fast alle vegne..
Det gør de ikke på samme måde med f.eks. greyhound osv..
Så det er ikke let at findes deres drømmehund..
Min søster ville gerne have en lille hund - OGSÅ havde det været nemt nok
aug 2012
Vælger de en langhårs hund samler det sig i bunker man hurtigt kan samle op og smide ud
maj 2007
Christina.. Tror den bliver for "langhåret" selvom den er korthåret.. Ved ikke om du forstår hvad jeg mener??
maj 2007
Men jeg tror vi ender tilbage hvor jeg selv endte.. Gå på kompromis med nogle af kravene.. Man kan ikke både blæse og ha mel i munden
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 484
Derudover finder du ikke en hund der elsker børn højere. :o) også er det en god første gangs race.
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
Min korthårede collie FÆLDER - så det er måske ikke lige din søsters drømmevalg *GG*
maj 2007
Elsker selv den race.. Har også foreslået dem Engelsk Bulldog, men den er de heller ikke til med alle de følgesygdomme.. Så bulldogs er udelukket
maj 2007
maj 2007
Nu er mit spørgsmål så.. Jeg har siddet og ledt efter opdrættere både her i DK, men også i tyskland.. Især i tyskland synes det er svært at finde nogen?? Jeg ender hele tiden op med opdrættere fra USA...
Derudover vil jeg meget gerne hører folks erfaringer med denne race?? Hvad skal man forvente, både som ny hundeejer, men også alle de følgesygdomme denne race kan have?? Bla. Mavedrejning??
Er der nogle gode opdrættere der evt. kan henvises til som man kan spørge til råds??
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
Hun har været på HG, men ved ikke om hun er det mere.
Min søster søger hund - Hvilken??