4.817 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Tyggeben og tandkød (blod) Tyggeben og tandkød (blod)

Har lige for lidt siden givet min hund et tyggeben. Efter kort tid ser vi, at der er blod på benet. Vi kigger ham i munden og kan se, at det kommer fra hans tandkød. Han er ikke vant til at få disse ben, da han normalt kun vil spise små ben.
Er der nogen der ved hvad årsagen til dette kan være?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tyggeben og tandkød (blod)
  • #1   21. aug 2012 Det gør Sofus også af og til:) det sker der intet ved:)

• #2   21. aug 2012 Det skete for Cody, da han skiftede tænder, så mon hunden skifter nogle tænder snart :)?

• #3   21. aug 2012 Cecilie- Han er 3 1/2 så håber da ikke at han snart skifter tænder smiley

Lille My: Ved du hvorfor det sker? Blev da noget forskrækket da vi så blodet hehe

• #4   21. aug 2012 Vil IKKE hænges op på det men mener det skulle være et tegn på sundt alm. tandkød. Det sker os for mine engang imellem.

• #5   21. aug 2012 Okay, nu stod der jo ikke hvor gammel han var smiley Da jeg var i praktik ved dyrlægen, havde vi en hund inde til tandrens, og der begyndte tandkødet at bløde pga. tandkødsbetændelse, men det behøver jo ikke være det smiley

• #7   21. aug 2012 Min hunds tandkød bløder også af og til , når han spiser tyggeben.

• #8   21. aug 2012 Er det ikke tydeligt at se hvis de har tandkødsbetændelse?
    Har aldrig oplevet det før, men som sagt er han ikke den letteste at få til at spise ben.

• #9   22. aug 2012 Camilla, det er meget normalt, men er du nervøs så ta dog lige et smut forbi dr.dyr så h*n kan se på gummerne om der skulle være grund til bekymring ..
    Kan bare ikke tro at så ung en hund kan lide af paradentose, "det ville være en ud af halvdelen af jordens hunde så" altså igen pga.dens unge alder, smiley

Ang. Letheden med at få ham til at spise ben, så har jeg på fornemmeren at du har givet ham svineben og det er der mange hunde som ikke er vilde med, prøv okseben istedet, det ville være smadder godt for hunden s bisser hvis den gad gnave lidt tiere end du gir udtryk for at den gør. smiley
    Tar jeg fejl så prøv en 3die slags knogler/ben, der skal nok være een slags som der kan bruges."Smiler" Kender godt til kræsne vovser. smiley

• #10   22. aug 2012 Anita- Tak smiley Det er simpelthen så irriterende at han ikke gider at spise ben. Men jeg prøver mig lidt frem med hvad han gider at spise smiley Synes okseben er svære at få fat i. Hos slagteren har de kun de der med marv indeni.

• #11   23. aug 2012 Det er som regel også dem mine bedst kan li især når jeg hjælper med at få gravet marven ud til dem, Åhh man kan se at de nærmst er i himmelen. smiley
    Men Halal-slagterne el.hvad de nu kaldes, har vist slet ikke svinekød, så der kan du sagten få dem og mange andre dyreben f.eks lam, hest o.l. :-).det er der jeg køber til mine for de har altid de store knoglehoveder/led som mine er glade for at gnave i.

Håber ihvertfald at du finder noget til din vaps, for som sagt så er det super godt som forbyggelse til tandkødsbetændelse/paradentose og bare alm. hygge. smiley

Kommentér på:
Tyggeben og tandkød (blod)

Annonce