{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Hun æder alt.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en skøn Rotweiler pige på snart 1.5år.
Hun trives super godt og leger meget med min anden hund.
Problemet er bare hun æder/gnaver i ALT..
Senest har hun malkuleret en kølertaske og køler elementerne deri.
Udover det er det tæpper, fejebakker, longepiske, tøjklemmer, tragt, strigler ja you name it.

Skal hun stimuleres noget mere??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun æder alt..
  • #2   22. aug 2012 Rottweiler alt efter linjerne kan være utrolig aktive.
    Det kunne godt lyde som om den trænger til hjerne gymnastik, men det kan også være det modsatte (for meget). Hvor ofte og hvad træner du med den? hvor gammel er den? Og hvor lang tid går du tur med den?


  • #3   22. aug 2012 Hun blir trænet i, sit, gi pote, blive, plads, apotere.
    Det er ca hver anden dag.
    Hun er 1år og 5 mdr.

    Vi går ikke tur, bor på en gård med 127 hk jord så hun får lov at løbe frit:-)


  • #7   22. aug 2012 Som de andre også skriver, så er jeg temmelig sikker på at hun keder sig helt vildt.
    En rottweiler er en brugshund (for det meste) og skal derfor bruges.
    Den kan ikke nøjes med at tulle rundt på en gård og træne lidt sit, dæk osv.

    Du må ud og gå noget spor med den, lær den at finde ting og sager, gå ture uden for grunden... Og det bedste ville nok være at melde jer til noget træning også. Der kan i bl.a. også lære at rundere på både mennesker og "døde" genstande, som hun helt sikkert ville elske.


  • #8   22. aug 2012 Jeps der skal mere aktivering til smiley
    Som de andre skriver så er det ikke nok at hunden får lov at løbe frit. Som minimum bør du gå med den 2x30 min hver dag (morgen og aften). Du bør også give den nogle flere opgaver hvor den skal bruge hjernen. Det kan f.eks. være at søge efter ting eller gå spor. Prøv også at strø maden ud i græsplænen så den kan gå og hygge sig med at finde det. Du kan også fryse godbidder delvist ned i is og så lade hunden lege med det udenfor (det gør jeg med Zena her i sommervarmen).
    Til sidst vil jeg nok anbefale dig at begynde til noget basis lydighedstræning. Mange tror at det kun er for at lære sådan noget som sit/dæk, og det også, men yderligere er det også undervisning i din hund og dens adfærd samtidigt med at hunden kan få en masse sociale færdigheder ud af det…


  • #10   22. aug 2012 kender flere der ´har rottweiler på gård med flere hektar, der ikke går ture med deres hunde og de trives i bedste velgående.. Du kunne evt. smide hendes foder ud på græsset, start med et lille areal og så udvid det.. Det er virkelig god hjernegymnastik.

  • #11   22. aug 2012 1½ år er vel også lige den største lømmeltid ;).
    Jeg har en selv en hund der opførte sig ligesådan. Hun åd alt hvad der kunne findes rundt på grunden og det blev fuldstændigt pulveriseret. Mor ryddede op og Aimee kunne ikke æde mere. Vi går til træning 2 gange om ugen i rottweilerklubben ligenu. Ellers går hun hjemme med de andre 4 rotter og fiser rundt på vores 2 ha store indhegnet grund smiley


Kommentér på:
Hun æder alt..

Annonce