Min hanhund bliver dominerende under leg {{forumTopicSubject}}
...Det er i hvert fald hvad jeg tror.
Jeg har lige brug for en second opinion omkring hans adfærd når vi leger.
Det skal lige siges at han er en meget stille og rolig hund og han hviler meget i sig selv. Nogen gange synes jeg at han virker for rolig i forhold til andre hvalpe på hans alder. - han er trods alt kun 10 måneder.
Han er ikke en hund som leger særligt meget. Bolde gider han ikke, bamser kun engang i mellem, men det er egentlig sjældent at han opsøger leg. Ligeså snart han gør det, er vi selvfølgelig klar til at lege med ham, og vi prøver også selv at få ham i legehumør.
Men når han leger, så gider han slet ikke legetøj. Så er det udelukkende vores hænder, ben og hvad han ellers kan få fat i, som han bider i. Han bider ikke hårdt, men det er stadig træls. Han bed selvfølgelig meget da han var helt lille, men det fik vi ham vænnet af med, og vi koncentrerede os om ikke at bruge hænderne til leg, men istedet erstatte vores legemsdele med legetøj.
Idag legede min kæreste med ham med en strømpe. Walter gad ikke strømpen mere og gik efter armene. Derudover begyndte han at humpe på min kærestes ben. Det virker som dominans i mine øjne, og som om at han ville "bestemme" over legen og vise at han var den "største". Ved ikke om det er normal adfærd, om det er fordi han stadig er hvalp eller hvordan vi skal forholde os til det. Når der kommer gæster klynger han sig også til deres ben og bider i bukseben. Han er god til at stoppe når vi siger nej, men vi skal selvfølgelig derhen hvor han slet ikke gør det. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvad i tænker når i læser om denne adfærd?
jun 2009
Følger: 49 Følgere: 256 Hunde: 3 Emner: 427 Svar: 10.538
- Men selvom det ikke er dominans - Stop adfærden. Det er en dårlig vane for en hund at få.
Med hensyn til at bide i buksebenet - Han er jo legesyg, og bliver glad, når der kommer gæster. Han er jo trods alt stadig en hvalp, så det er bare en adfærd der skal stoppes - Ligesom i allerede gør.
Og nej - Hunde vil ikke overtage verdensherredømmet, så det der med, at han vil bestemme og være størst, det må være en myte. Hunde ved udmærket godt, at vi ikke er af deres race.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 87
Så håber jeg at han med tiden lærer at lege uden at vi skal sætte arme og ben til på det.
Tak for dit svar.
jun 2009
Det foregår jo så bare sådan, at leger man med hunden, så siger man stop, og stopper med at lege med den. Så burde den sive relativt hurtigt ind ^^
Sådan har vi i hvert fald gjort :3
nov 2011
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 36 Hunde: 1 Svar: 4.324
jun 2009
Min hund gider ikke legetøj - En sjælden gang kan det være sjovt med en bamse, og der skal også en del opmuntring til, før han leger med andre hunde, men det er der så andre grunde til.
Så vidt jeg ved, så er Shar Pei altså bare en rolig race, og det er jo også en relativt stor hund, og generelt er de store hunde (alt efter race self) bare lidt roligere end de små.
nov 2011
jun 2009
Så ja, vær glad for du har en rolig hund! Det ville jeg til hver en tid foretrække o:
nov 2011
nov 2011
jun 2009
- Det er jo også svært, for rigtig mange mennesker bliver hurtigt bekymrede om hvorvidt ens hund kunne være et tilfælde med dårlig opførsel, som kunne føre til noget videre slemt, men i og med, at man gør det, så bliver man selv urolig, og det vil med tiden kunne ses i hunden - Så tror egentlig også det er meget godt at få det sat i perspektiv - en second opinion - Så man igen kan slappe af og nyde sin hund præcis som den er ^^
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 249
Måske kan i opbygge en smule jagtleg hvor hunden jagter en bold der triller eller andet, men ellers så nyd at du åbenbart har fået en hund som mentalt passer til sit udseende.
jun 2009
Men jeg kan vist ikke snakke for højt - Jeg tog fat i en blanding, som jeg ikke anede hvad overhovedet krævede xD
Så.. Yay for førstegangshundeejerskab - lol, langt ord.
jun 2009
Har jeg sagt noget, som du ville synes, som shar pei ejer, var helt forkert?
jun 2009
Er det ikke sådan med de fleste racer? Eller.. okay, nogen er måske nemmere med hunde end andre, men synes da generelt, det er noget, man bør gøre fra hvalp af? ^^ Men ja, at det så ikke kan rettes op, det er måske lidt.. vigtigt ^^
nov 2011
jun 2009
JEG ville mene, at du skulle aftale med en fremmed (som har en hund, din hund ikke har mødt før) at i går en tur sammen - Med afstand. Det der ofte sker, når hunde mødes i snor, er at de mødes snude til snude med stram snor. Det kan godt gøre dem mere... how to explain.. intense?
Det er lidt svært at forklare. Men prøv at gøre det, at i så går videre,istedet for at han møder hunden på den her måde. Så kan jeg næsten garantere, at ros og lignende, når han begynder at slappe af, vil hjælpe meget. Jeg kender det der i min egen hund. Han flipper skråt ved de fleste hunde, når han første møder dem, men går man videre sammen med hunden, tja, så ender han med at lege med dem, så snart han er faldet ned over det faktum, at der er en hund.
Self en meget tidskrævende metode, men det har virket her, så man kan da forsøge og se om det virker hos jer også ^^
nov 2011
jun 2009
Og ellers det Ulla sagde ^^
nov 2011
Min hanhund bliver dominerende under leg