1.223 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Ny negl. Ny negl.

Hej alle sammen.

Er der nogen herinde der ved noget om hvor længe der går før en negl vokser ud igen??

Min stakkels lille basse sad fast med sin negl i et hul i trappen, og fik desværre knækket den for langt oppe, så han måtte få neglen fjernet. Glemte helt at spørger dyrlægen.
Og er der nogen der har prøvet det før og kan fortælle lidt om det?? Det første gang jeg har oplevet det, så er lidt nervøs for hvad der kan gå galt.

På forhånd tak

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny negl.
  • #1   23. aug 2012 Ved min Billie tog det ca 1½ måned før der kom bare lidt negl omkring, ca 3 måneder efter klippede jeg den for første gang.

• #2   23. aug 2012 Hold da op det lang tid. Skal man så sætte en sok på poten i al den tid ved hver tur?

• #3   23. aug 2012 Ja det gjorde jeg en gang imellem, min hun ville ik ret gerne have den på. Og såret gik op et utal af gange i de første par uger. Fik din ik den bundet ind hos dyrlægen efter operation?
    Købte noget pudder på apoteket med klorhexidin i, hver gang det gik op dryssede jeg det på "neglen". SÅ stoppede det med det samme, bandt det ind de første gange men det gjorde ondt plus jeg syntes ik det hjalp. Pudderen gjorde underværker... Det er ikke en ret stor "bøtte", den er meget lille... Men der er meget der, det er drøjt.

• #4   24. aug 2012 Jo han fik den bundet ind, men fik af vide jeg skulle tage det af næste dag sådan så det kunne ånde. Og det var så her i morges. Men den er bar meget rød med lettere blod på, men det skal den vel os være.
    Tænker bar om det ikke giver betændelse eftersom stoffet fra strømpen jo sætter sig lidt på "neglen" eftersom det jo er vådt. Dog ser det fint ud indtil videre. Men det bare utrolig lang tid man skal passe på når der går så lang tid føre neglen er ude.
    Troede der ville gå 2-3 uger hehe.

• #5   24. aug 2012 Troede der ville gå 2-3 uger hehe.

Jeg må være underlig, for jeg ser ikke noget der er "morsomt" nok til at grine af her.
    Smutter igen..

• #6   24. aug 2012 Viska rykkede også sin negl af i sidste weekend. Dyrlægen sagde hun ikke måtte slikke i det og den skulle være bundet ind i en uges tid, hvor så "den røde negl" (eller hvad man skal kalde den) ville være tørret ind og få sårskorpe og hun ikke længere behøvede indbinding. Nu er den forøvrigt tørret ind, og er ikke længere generet af den. Så herfra er buddet: en uge med forbinding. Jeg brugte for øvrigt også klorhexidin for at undgå betændelse.

• #7   24. aug 2012 Anita: Du kan vel regne ud at det ikke er pga. min hunds negl. Men mig selv jeg griner af eftersom jeg troede der kun ville gå et par uger.

Vibe: Hmm underligt at der er så meget forskel på dyrlæger. Men jeg har fjernet forbindingen som lægen sagde, og giver ham en sok på når vi skal ud.
    Han slikker dog heldigvis ikke på den. Dog kan jeg godt se pointen i at han skulle have forbindingen på 1 uges tid så det ikke er vådt mere. For nu sætter der sig jo støv osv på. Men hvordan brugte du klorhexidin? Gjorde det ikke ondt den?

• #8   24. aug 2012 Der er også nogle hvor der ik kommer en negl igen, men de 2 gange har mine fået en negl igen...

• #9   24. aug 2012 Jeg plejer at anbefale, at man ikke har noget på, men holder "neglen" ren. Evt en løs sok på, hvis hunden vil slikke i det.

Langt de fleste vokser ud igen i løbet af 1-2 mdr :o)

• #10   24. aug 2012 Dyrlægen sagde at hans negl ville komme igen netop fordi den blev opereret vær, hvor imod hvis vi var taget hjem med ham så ville der ikke komme en ny plus han ville have mange smerter i den.

Han er meget god til og lade den være. Siden igår formiddag er det ca 2 gange han har prøvet, men har nåede at stoppe ham. Men jeg tænker bar at når han har en sok på så sætter stoffet sig jo. Det har det gjord her når vi har været ude, og så ser "neglen" beskidt ud jo.

Kommentér på:
Ny negl.

Annonce