{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.995 visninger | Oprettet:

Flækket negl langt oppe - søger råd og vejledning {{forumTopicSubject}}

Min chihuahua på 12 år har flækket en negl forholdsvis langt oppe, ca lige i mellemstykket mellem pulpa og klokapslen, neglen sidder der stadig men er revnet/flækket.

Hun har ikke feber, poten er hverken varm eller hævet, hun spiser og drikker normalt og er stadig legesyg, men man kan godt mærke hun er lidt trygget i situationen og har ondt, hun vasker poten og piver i ny og næ.

Det skete igår aftes da hun havde lidt for meget fart på benene, vil I mene jeg skal akut afsted til dyrlægen? Eller kan jeg vente til mandag?

Hun har aldrig flækket en negl før så jeg er lidt usikker på hvordan det skal gøres?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flækket negl langt oppe - søger råd og vejledning
  • #1   3. dec 2022 Du skal til dyrlæge og have trukket neglen af. Hvis du har smertestillende hjemme, så giv det til på mandag. Ellers skal du høre om der er en vagt der vil tage jer ind i dag.

    Hvis den ikke er flækket helt op, kan det nogle gange fikses med at neglen bliver klippet helt oppe hvor den er brækket, og så brændt. Men det kræver også narkose.

    God bedring smiley


  • #3   3. dec 2022 Anne med Tykke, Kukkeren og Kampkatten

    Tusinde tak for hjælpen smiley
    Mit smertestillende har overskredet dato, så må prøve at finde oplysninger til nærmeste akut klinik smiley


  • #4   3. dec 2022 I den dyrlægegruppe, jeg er medlem af, siger de altid, at man skal akut afsted til dyrlægen med den slags skader.
    Hundens negle ser ud til at være utroligt lange, hvilket øger risikoen for at de flækker.


  • #5   3. dec 2022 da min yngste gjorde det var det også bare afsted .. tænker også det at hun gør rent øger risikoen for infektion, en hundetunge er ikke bakteriefri .. ville i det mindste ringe og tale med den dyrlæge vagt, det koster som regel ikke at få et råd ..

  • #6   3. dec 2022 Malene, hvis vi er medlem af samme gruppe, så skriver de nu ret tit, at negle kan vente, med mindre den sidder og flapper og hunden har ondt. Nu har den jo så ondt, så de skal nok afsted. Men så er spørgsmålet om det er til at finde en vagt der vil tage en flækket negl smiley

  • #7   3. dec 2022 Opdate til tråden og alle som har været søde at tage sig tid til at læse og komme med svar:

    Jeg har været afsted med lillepigen, og hun har været på operationsbordet og fået fjernet neglen helt, nu hedder det bandage i noget tid til den er begyndt at vokse lidt ud, dog kan hun stadig være øm de næste par dage.
    Hertil fandt man også en tand på afveje i munden, den var i vækst og voksede den forkerte vej, den er derfor også akut blevet fjernet, stakkels lille pus.

    Nu ligger hun og er godt bedøvet og groggy, men ved godt mod smiley

    Hertil blev hjerte, nyer og lunger også tjekket, og hendes alder i betragtning var hun yderst sund og rask, så.det er dejligt at kunne få lidt ro i sindet nu smiley
    Tak for hjælpen alle


  • #8   3. dec 2022 Godt du kom afsted. God bedring med hende.

  • #9   3. dec 2022 Tak for opdateringen, og hvor var det godt I kom afsted smiley

    God bedring med hende smiley


Kommentér på:
Flækket negl langt oppe - søger råd og vejledning

Annonce