{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

Molte og jeg blev angrebet {{forumTopicSubject}}

Hej HG. Min dejlige chihuahua han Molte og jeg blev i februar angrebet af vores nabos hund.

Jeg havde lukket Molte ud som altid, i vores dejlige store have (en vinter morgen)! for enden af haven var der to hegn, i mellem de to hegn var der femten til tyve cm.
Min nabo havde lukket sine tre siberian husky's ude i hendes have. Molte var på en eller anden mystisk måde kommet ind i mellem begge hegn..
Min mor sagde at jeg skulle kalde på ham, hvilket jeg gjorde, men min dejlige skat kom ikke! jeg løb ud i mine fars træsko, og op til hegnet, hvor jeg så min hund sidde og være helt bange! jeg prøvede på alle måder at få ham ud! kastede træskoene, løb op til ham!
Så kom det jeg var aller mest bange for! den ene store hund, kom hen og tog fat i Molte bagfra, og fik desværre også fat i mig, jeg skreg at han skulle slippe min hund, jeg gav slip på molte, og i det jeg gjorde det træk, den der husky Molte igennem hegnet og ind i deres have. Jeg råbte på min familie, da der ikke var nogen der hørte mig, hoppede jeg over et hegn der var 1,50 høj.( jeg er selv 1,60) ind til tre store hunde, jeg så hvordan den ene løb rundt med min hund i munden! der troede jeg virkelig at Molte var død! min nabo kom ud, og fik fat i sin hund, gav mig min hund og spurgte om hendes havde fået fat i mig. Jeg viste hende min ene pege finger, der var flænset op, og hun gik helt i panik, hun sagde jeg skulle gå med hende ind i køkkenet, og derinde fik jeg vand på fingeren. Hun ringede til min familie, og de kom så hurtigt de kunne. Min dejlige lille søster, tog min hund med hjem, mens min far og kæreste kørte mig på skadestuen. Lisa, min søster skriver til mig inden lægerne syger min finger sammen, at Moltes ene testikel var blevet "bidt" ud af posen, så de var på vej hen til dyrelægen med ham. Så dejlig som min dyrelæge nu er, satte hun testiklen på plads igen, og syede pungen sammen igen. Jeg fik afvide en måned efter, at jeg havde reddet livet på min lille skat. hvis jeg ikke havde taget det bid jeg fik i min finger, kunne min lille skat, have været død.

Siden den dag har Molte og jeg været utrolig bange for andre hunde! jeg har prøvet at vænne molte til at være sammen med andre hunde! men uden held... Det er nu et halvt år siden alt dette er sket, og vi er begge stadig i chok, Molte er ustabil, og bliver meget nemt bange, jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne lære ham, at andre hunde er ok..
Jeg drømmer stadig den dag i dag om, ulykken, jeg bliver helt vildt bange, bare jeg kan se der er en stor hund.

Min historie kommer lige fra hjertet af.

Mvh. Sara Beck


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Molte og jeg blev angrebet
  • #1   25. aug 2012 Måske en god ide først at arbejde med dig selv, da hunden kan mærke hvis du er bange, jeg tænker om der mon herinde er nogen som bor i nærheden af dig der vil lade dig hilse på deres rolige hunde, efter måske et par besøg hvor du er tryg ved dem, så præsentere Molte for dem, selvfølgelig noget der aftales med ejeren af de rolige hunde og denne er til stede......
    Held og lykke med det :o)


  • #2   25. aug 2012 Mange tak.
    Jeg er igang med at arbejde med mig selv, jeg får hjælp af både venner, veninder, min familie og kæreste. Både Molte og jeg har brug for en god start med nye hunde, og jeg vil ham kun det bedste. Jeg håber på at jeg i fremtiden, kan nyde en gåtur i byen, uden at min hundemand, er helt skræmt...


  • #3   25. aug 2012 Hej Sarah mus smiley Ja det er en dum historie med dig og Molte.

    Men som Aino siger. Du må arbejde med dig selv. I kommer ikke nogen vegne, før din egen frygt er væk.

    Så måske du skulle komme herind i en weekend også arbejder vi lidt med dig og din frygt smiley Den vil ikke være væk på de dage, men den vil måske blive forbedret. Og jeg ved godt hvor mange hunde der er i "vores by".. Så kom herind smiley



  • #4   25. aug 2012 Det håber jeg også I kommer til Sara :o) dejligt at høre du allerede er i gang, det skal nok gå mon ikk? bare det i oplever er positivt og under trygge forhold :o)

  • #5   25. aug 2012 Hej Helena smiley
    Det vil jeg meget gerne, jeg skal bare finde en weekend der passer.
    Jeg er utrolig glad for din støtte, og det ved du!


  • #6   25. aug 2012 I know mus smiley Du kommer bare smiley Kan ikke huske om du har mit nye nr. Sender det lige i pb.

    Men kom herind så vi kan træne med dig først også kom herind med Molte en anden weekend, så træner vi med jer begge smiley


  • #7   25. aug 2012 Det gør jeg min søde.
    TUSIND MANGE TAK!


  • #8   26. aug 2012 Sara så længe du selv er bange må du ikke træne med din hund i at møde andre hunde, for din frygt går direkte ned i din hund og vil kun gøre det værre for ham.

    Så du skal først træne med dig selv, find nogen søde mennesker evt herinde fra som bor i nærheden af dig med søde rolige hunde du må komme og møde, og først når du selv med ro i sindet kan møde andre hunde skal du træne med din hund.

    I mellem tiden kan du evt få dine forældre eller lign til at gå lidt med ham i nærheden af andre hunde, da de ikke bære den samme frygt som dig vil det være bedre


  • #9   26. aug 2012 Jeg er utrolig glad for, at der er så mange fantastiske mennesker herinde, der støtter og rådgiver mig! det betyder utrolig meget, jeg ville tage jeres rådgivning til mig, træne med mig selv, og derefter hjælpe min lille baby, så vi en dag begge kan gå uden at føle os utrygge ved det.

  • #10   26. aug 2012 Sara, prøv at leve i nuet, det betyder hver gang på forestiller dig at alverdens ting kan ske så tag en dyb indåndning helt ned i maven, luk øjene og slap hel af og tænk på det der sker nu, smid alle de andre tanker væk og koncentre dig om det der sker nu. Det har hjulpet mig når jeg bliver lettere paranoia over alt der kan ske med min hund. Det kræver tid men øvelse gør mester smiley held og lykke med dig og din vuffe.

  • #11   26. aug 2012 Mange tak, det ville jeg prøve.
    Det betyder meget at man kan finde støtte herinde, at man kan blive klogere på de ting man frygter, og kan lære at håndtere dem. smiley


  • #12   26. aug 2012 Selv tak, og selvfølgelig findes der farer der lurer men man skal lære at bruge sin energi på de farer der er en realitet stedet for alle dem der kan ske smiley

Kommentér på:
Molte og jeg blev angrebet

Annonce