1.054 visninger
|
Oprettet:
Gamedog foder.. {{forumTopicSubject}}
Jeg søger info. om foderet Gamedog.
Er det godt eller skidt, eller hvad er din erfarring.
Og så vil jeg lige høre.. hvor mange gange fodre du din 10 uger gamle hvalp om dagen.
Dette er et spørgsmål fra en anden end mig.
Takker på forhånd. :0) :0)
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 111
Men ville lige høre om det er så perfekt som avler sagde. Men man kan altid blive klogere....
Og jeg mener også altid at have hørt / har selv gjort.. fodret en hvalp min. 3 gange dgl.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
jul 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 554
jul 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 554
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 111
Hvalpen er jo 10 uger. og han fik af vide at man ikke må fodre før træning. ( kl 15. hjemme) Jeg syntes bestemt det er uhørt når vi taler hvalp.
Jeg har selv trænet med hunde samme sted, men for første gang hørt at de ikke må spise pga. mavedrjning. Ja det kan jo kommme, men er det ikke tidsbestemt ???
Jeg vil bare høre jeres mening..
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Du kan prøve at tage et kig på BARF, K9 Natuaral, Fish4Puppies, WolfsBlut (med laks til hvalp), Acana (med laks til hvalp), Taste Of the Wild - Pacific Stream Puppy.
Oplysning om mavedrejning:
Mht. mavedrejning er det en vigtig faktor at hunden står i ergonomisk korrekt spise højde for at forebygge/undgå mavedrejning (foder og vandskål op i korrekt højde så hunden ikke sluger luft.
Mavedrejning/mavevending er, som ordet antyder, en drejning af hundens mavesæk.
Forestil dig mavesækken som en ballon, midt på en vandslange. I den ene ende er spiserøret, som fører ind til mavesækken, i den anden ende er tyndtarmen, som fører væk. Hvis ballonen/mavesækken bliver drejet ½ -1 omgang, bliver slangen snoet lige før og lige efter mavesækken.
Det er yderst sjældent at små hundracer får mavedrejning, typiske racer er mellem, stor og gigant racer og hunde med en meget dyb brystkasse.
Mange stiller spørgsmålet, hvorfor og hvordan kan jeg undgå at min hund får det.
Man ved ikke med 100% sikkerhed hvorfor nogle hunde får mavedrejning, men visse ting ser ud til at spille afgørende ind.
Leg, motion, mad og vand i forlængelse af hinanden, er en meget dårlig kombination der kan ende galt hos en iøvrigt disponeret hund. Så det er vigtigt at din hund ikke leger eller motionere kort tid efter den har spist eller drukket store potioner.
En vigtig faktor der kan minimere risikoen ved mavedrejninger er, at fordele hundens daglige ration af mad ud på mange mindre rationer i løbet af dagen - fx. 3 - 4 mindre måltider.
Hvad man skal være opmærksom på er, at hunden ikke er stresset, er voldsomt aktiv, har høj puls når den får sin mad.
Desværre sker det, at hunde der først har haft en mavedrejning, kan få dem igen og igen spontant.
kilder:
netdyredoktor.dk, dyrelægevagten.dk, Ballerup dyreklinik.
Gamedog foder..