Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tamaskan hund
  • #1   2. sep 2012 Ventventvent.... så fordi du har set en, så vil du nu også HAVE en?
    Det lyder altså ikke særlig gennemtænkt.

• #2   2. sep 2012 Nej, mener faktisk ikke, den er en hybrid. Tjekkoslavisk ulvehund er dog stadig en hybrid...

• #3   2. sep 2012 Ja, det er en lidt speciel race.
    Og den er meget sjælden her i DK. Jeg har endnu til gode at møde en ^^ Du har i hvert fald været heldig TS :3

• #4   2. sep 2012 Hvad jeg ved er Tamaskan Dog faktisk en ganske tilforladelig og let hund at have med at gøre i forhold til mange andre i samme genre.

• #5   2. sep 2012 Hm, ja - De er nu bare så sjældne, at det er svært at finde noget om dem. Så jeg ved ikke noget om dem. Men de ser i hvert fald meget specielle ud ^^
    Minder meget om ulve.

• #6   2. sep 2012 Det her er hvad jeg lige hurtigt kunne finde om dem:

''Personality

The Tamaskan Dog has all the ideal qualities of a good family companion. This is a loyal, devoted and affectionate pet. This dog forms a strong bond with the family but noted to be exceptionally sweet and tolerant of the children. This intelligent breed has the eagerness to please but the dog is somewhat stubborn and gets bored easily. Training incorporated in play sessions and positive reinforcement would be a more effective way of gaining the attention of the pet. This breed needs human companionship. A Tamaskan suffers from separation anxiety when left alone for quite a while. Keeping another dog would be a good idea. This breed is friendly not only with other dogs but with smaller pets as well given that it a Tamaskan is noted to have a low hunting instinct. The breed does not have an aggressive temperament. The dog would make a useless guard dog as it would welcome intruders with sloppy kisses and a wagging tail. Because of its arctic origin, the dog would prefer a cooler environment. The dog is not suited for apartment living as it would need a large yard where it can release its pent up energies.''

• #7   2. sep 2012 Ja.. ville så ikke kalde det der en førstegangshund i hvert fald ^^ Den ser ud til at kræve en del stimulation på det mentale plan, når der står, den keder sig meget hurtigt. Det kan altså hurtigt blive en problemhund, hvis folk ikke forstår mængden af aktivering ^^

• #8   2. sep 2012 hejsa har skrevet en privat besked til dig!

• #9   2. sep 2012 Jeg fandt denne link og er enig med Alexandoria, det er ikke en første gangs hund og den kræver en hel del stimulans for ikke at blive destruktiv, og TS bemærk den er ikke god til at være alene hjemme.
    Men den er smuk smiley
    http://www.dogbreedinfo.com/t/tamaskandog.htm

• #10   2. sep 2012 Er der nogen af jer, der snakker om førsteganghunde, der har kigget på trådstarters profil, hun er midt i fyrrene og har hund i forvejen og overvejer en nr. 2. hund???

• #13   3. sep 2012 her kan man også læse om racen
    http://www.hunderacer.com/tamaskan_dog

• #14   3. sep 2012 Kirsten min kommentar om førstegangshunde, var ment generelt, fordi det er en race det virker ud fra det man kan læse om den , at den kræver en del, det var ikke ment som om den var for svær for TS, det kan jeg nemlig ikke udtale mig om smiley

• #15   3. sep 2012 Og trådstarter er et udemærket eksempel på, hvorfor så mange slædehunde/ulvehunde er til omplacering indenfor det første år.
    Man køber ikke en hund efter at have mødt et eksemplar på gaden! Slut prut.

• #17   3. sep 2012 Jeg har så heller ikke påstået, at TS var førstegangshundeejer. Det var bare en generel konstatering ud fra den tekst, der er sat ind om racen.

Jeg har slet ikke kigget på TS' profil, så kan slet ikke udtale mig om hendes erfaring :3

Men jeg er enig med Malene - Det er meget forhastet, når man overvejer at købe en hund, fordi man har mødt en enkelt på gaden.

• Grete H
    Grete H Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #18   3. sep 2012 Jeg takker for jeres engagement her på tråden. Nu er jeg ikke en førstegangshundeejer. Har haft flere schæfere gennem årene og vi har overvejet at få en schæfer mere, men så så vi denne utrolig smukke Tamaskan dog. Og så blev vi såmænd bare nysgerrige og lavede en tråd her på sitet for at få mere at vide om lige præcis denne hund.
    smiley

• #19   3. sep 2012 Nej man køber selvf. ikke en hund fordi man har mødt den på gaden 1 gang... MEN det er jo det første møde med racen der gør at man vil vide mere om den og derfor spørger ind til hvem der kender gode opdrættere. Det er da klart at man søger info hos de mennesker som kender mest til racen IMO. Hvem bedre at spørge end en opdrætter af racen? smiley :D

• #20   3. sep 2012 Jeg mødte en med sådan en hund til Gl. Estrup dyrskue. dem der havde hunden var også yderst i møde kommende og svarede på alle de spørgsmål jeg kom med. han sagde at jeg var velkomme til at kontakte dem igen, hvis jeg ville høre mere om racen, men jeg kan ikke finde ham på den hjemmeside han henviste mig til smiley
    Yderst smuk hund! er helt vilde med dem smiley

• Lise K
    Lise K Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
    #21   25. aug 2013 Hej, Grete H samt Glossa og Anne - det var mig eller min kæreste I har mødt i Hammel og på Gammel Estrup. Vi er meget glade for at blive beskrevet som imødekommende og det er dejligt, at Yngwie (Saxon Radomir), vores unge hanhund har gjort jer interesseret i racen.
    I kan melde jer ind i foraet: http://tamaskan-forum.com/ eller se på http://www.tamaskan-dog.org/

Jeg har vedhæftet billede af Yngwie og Bow, så I kan se størrelsesforskellen mellem en tæve og en han.

Hvis I har flere spørgsmål til racen, må I meget gerne kontakte mig.

profilbillede
  • #22   25. aug 2013 sjælden race.. dog er der to tamaskan til omplacering på dba lige pt. De er dog placeret under "siberian husky" da de vidst ellers ikke kunne oprette en annonce..
    men vidst ikke bare en hund man sådan liiige får. især ikke efter ikke at have sat sig ind i tingene..

• #23   25. aug 2013 Erhm.. lige en tilføjelse til mit første indlæg.. Jeg kan se at på den annonce er det de samme hunde, som var slået op tidligere på dba, som "husky/shæfer" blanding. Og der stod der i teksten at det rigtigt var den blanding.. nu har de så slået dem op hver for sig som "tamaskan dog"..
    mistænkeligt imo..

Måske de ikke kunne få dem solgt som en 'gemen' blanding..

• #24   25. aug 2013 Jeg har sjældent mødt en beskrivelse af en race, som i dén grad er fyldt med selvmodsigelser. I øvrigt er den bestemt ikke voldsom samarbejdsvillig.

Og jo, - jeg har mødt racen, - og husk, at en racebeskrivelse mest er dét, som opdrættere ØNSKER af egenskaber hos dyrene, - ofte derfor kun ønsketænkning.

Jeg synes, at racen i langt højere grad burde sidestilles med spidshundene snarere end at prøve at portrættere den som en "sund" afart af en schæferhund med lige så meget samarbejdsvillighed. Det er den bestemt ikke.

• #25   9. jul 2014 Lise L, nu skal man jo passe på med racekendskabet til en hund man har mødt på en gåtur. Hvor "mødt" muligvis let kan forveksles med set. smiley En Tamaskan er bestemt ikke en GSD, omvendt er den betragteligt mere samarbejdsvillig end samtlige spidshunde. Nogle linjer har faktisk individer som gør sig som sporhunde, redningshunde, og sågar højt rangerede agility hunde, osv. osv.
    - Så der findes bestemt samarbejdsvillige individer, lige såvel som der i GSD findes, hmm... Individer med "stor personlighed". smiley På nogle punkter kan man drage sammenligning med spidshunde, på andre områder ville dette være en direkte misvisning.

Jeg er selv den lykkelige ejer af en Tamaskan, og er i øvrigt racerepræsentant for Skandinavien. Så skulle nogen have spørgsmål til racen, så er de velkommen til at kontakte mig - så skal jeg gøre mig umage for at besvare disse. smiley

• #26   12. apr 2015 Jeg er meget nysgerrig efter hvor jer der har en Tamaskan, har købt dem for har selv haft hund det meste af mit liv og har i flere år set på TD'en men pga usikkerhed valg den fra. Jeg har nu masser af plads of mulighed for stimulering byde metalt men bestemt også fysisk og bestemt også fordi jeg er blevet ældre smiley så derfor er jeg begyndt at se på racen igen.
    Men er så bange for at "blive snyt" for vil heller give det dobbelt og så få den hund jeg gerne vil have og er lidt nervøs omkring det med at købe udenlandsk. Ikke at jeg ikke er villig til det, jeg ved bare ikke helt hvor jeg skal starte smiley
    Jeg har lige meldt mig ind på http://tamaskan-forum.com/ men så denne tråd og har ikke modtaget min aktiverings email så ville lige høre her også smiley

• #27   13. apr 2015 Hvis du melder dig ind i Gruppen Scandinavian Tamaskan Club på Facebook så vil vi gerne guide dig smiley
    Det er lidt nemmere derigennem

Kommentér på:
Tamaskan hund

Annonce