3.171 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
min hund har angst :( min hund har angst :(
Åhha, jeg er så ked af det. Min skønne rotte har fået konstateret angst..
Angst for fremmede specielt mænd og angst når jeg går fra hende.
Jeg har brugt en seriøs pose penge på dyrlæge, som har speciale i adfærd.
Hun har nu fået et DAP halsbånd og oveni hatten, angstmedicin.
Øv, hvor er det synd for hende.
Dyrlægen mener hendes chance er ret god, for at være alene igen.
Men har I mon nogle erfaringer? Det kan lige siges jeg oveni medicin, træner jeg med hende, følger nøje det skema dyrlægen har givet os..
Håber nogle har en lille solstråle histori, det trænger vi til..
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 956
Jeg fik et helt skema om hvordan jeg skulle træne alene hjemme træning osv, af en adfærdskonsulent jeg havde på besøge (merethe børgart)
Dog virkede det ikke optimalt, da jeg ikke kunne gøre det korrekt fordi jeg ikke kunne blive ved med at holde fri fra skole.
Jeg endte med at købe et STORT hundebur til hende. Så stort at hun kunne stå op og gå lidt rundt. Vi kunne nemt sidde inde i det med hende.
Det satte jeg op, lagde min dyne ind til hende, og den natbluse jeg havde sovet med. Og tændte radioen.
Hun blev SÅ glad og lettet. Filmede hende mens jeg var væk.
Dér kunne hun bare slappe af og sove trygt. buret stod åbent når vi var hjemme, og hun brugte det frivilligt som kurv. Så det var ikke noget hun var bange for, men noget hun så som et dejligt sted.
Når vi tog jakke på, gik hun selv derind, Så fik hun en guf, og så kørte jeg.
Hun lagde sig til at sove med det samme.
Måske det kan være løsningen hos dig hund?
Jeg prøvede det selv med min labrador, da han ødelagde alt derhjemme. Men det var BESTEMT ikke løsningen for ham. Når jeg var hjemme gik det fint. Men når jeg kørte hoppede og sprang han rundt og gøede. Så han kom hurtigt ud igen.
maj 2007
Håber det er til at forstå.
okt 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 58
Maddie, ødelægger intet og har aldrig gjort. Hun gør, hyler, piver og graver lidt i måtten ved døren. Så tror ikke et bur.hjælper, desværre, selvom det kunne være en nem løsning.
Maddie er omplacerings hund iver et par omgange, så hun er en lidt speciel dame.
maj 2007
Hun skrev "Som supplement til træningen, kan jeg anbefale Bachs Blomsterremedier ”rescue”, de har en positiv effekt på angsten i forbindelse med at være alene. Der skal hun have 4 dråber 4 gange dagligt + 4 dråber inden du går – hver gang. De kan ikke overdosseres, er ikke vanedannende eller sløvende – i værste fald uden virkning."
de købes i matas
maj 2007
okt 2008
maj 2007
Har du snakket med en adfærdsbehandler?
Det var jo sådan en jeg havde ude og se på Malou. De ved lidt mere indenfor det område end en alm dyrelæge. og kan give dig råd til hvad du kan gøre.
okt 2008
maj 2007
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
prøv at læse mit indlæg fra tidligere , måske en mulighed der
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 882
Nå, anyways TS: Jeg har selv en hund, der har fået angst - hun er sep.angst og er endvidere blevet bange for mange lyde. Vi har brugt zylkene til hende, DAP, Bach, baldrian over noget tid, uden effekt - og thundershirten er hun indtil videre ikke tryg ved at have på. Hun får nu angstdæmpende fra dyrlægen (Clomicalm) - som skulle gøre at hun bliver modtagelig overfor træningen. Det var måske værd at overveje. Dog er der eftersigende nogen dyrlæger som kun vil have hunden får det i 1 måned - og da det er 3 uger om at virke, så er det jo lidt omsonst. Det skal ihvertfald gives nogle måneder ifølge vores adfærdsbehandler.
maj 2007
Det opstod efter hun havde været alene i mange timer. (havde mistet min husnøgle, og der gik lang tid før min mor kom hjem, så hun endte med at være alene, med vores anden hund i 11 timer) (kan ikke svare dig på hvorfor jeg ikke fik fat i en låsesmed, men desværre slog tanken mig bare slet ikke, som den gør den dag i dag!
der havde hun fået lukket døren ind til et værelse, hvor hun var gået ind, og self splittet det hele ad, for at komme ud til den anden hund.
adfærdsbehandleren sagde så at det var endt med seperationsangst, fordi hun blev mindet om denne oplevelse hver gang jeg gik.
Jeg har det hele på skrift, og har lige læst det igennem, så jeg husker altså ikke forkert!
Men her hjalp buret, fordi hun fandt ro.
min hund har angst :(