{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Tip en hund :) {{forumTopicSubject}}

Mig og kæresten sad og snakket igår. Hvis vi skal have en hund mere eller vores næste hund (det har vi ikke fået på plads endnu), hvilken skulle vi have. Vi har nogle kriterier til sindet den skal have.
Vi begyndte så at kigge på racebeskrivelser. og OMG!! der er så mange racer og vi druknet bare i dem smiley

Så vi tænkte at jer hunde glade mennesker fra HG kunne evt. anbefale en race - hjælpe os lidt.

Hunden skal ikke være større end en lab. gerne en border collie størrelse. mindre er også fint smiley

Energi niveau skal så ikke helt være som en borders - sådan gerne midt i mellem.

Jeg elsker at træne med hunden - og der er en af de vigtige ting som jeg sætter vægt på, at det skal være en pleaser.

Hunden skal ikke have tendens til aggressivitet.

Gerne en menneskeglad/børneglad hund - sådan rigtig familie hund.

Må gerne have lidt selvstændighed - min ikke lige så meget som en spidshund smiley

En lærenem hund - trænings villig (ikke når det passer den, men når det passer mig)

Det er hvad vi sådan have på vores liste, den behøver ikke opfylde alt, men noget i den retning.. smiley

Har i nogle forslag til racer vi kunne kigge på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tip en hund :)
  • #3   7. sep 2012 Nova scotia duck tolling retriever? kooikerhondje ?

• #4   7. sep 2012 hov, havde ikke set den skulle være en pleaser... men i min verden er der kun ganske få pleasere, og dem ville jeg ikke anbefale, når du ik vil have borderaktivitet. Så er det nok labben der kommer tættest på..

• #5   7. sep 2012 Det du skriver, lyder meget som min DSG smiley
    Hun er så meget en pleaser, klog, arbejdesvillig, er selvstændig, men også meget menneskeglad, og vil gerne putte og hygge.
    Er bestemt ikke agressiv.

• #6   7. sep 2012 Okay. Tak for tippet. smiley

Vi havden også kigget lidt på de forskelige retrivere der findes.

Ja og udseendet betyder ikke noget. smiley
    Kæresten vil have en rigtige puttetrold/familiehund.
    Jeg vil have en pleaser - trænings villig hund smiley

• #7   7. sep 2012 En kælling ikke en lyserød prinsesse:
    Ja DSG kigget vi også på.
    Hvad med din anden hund, hvordan er den?

• #9   7. sep 2012 Så syntes jeg altså DSG´en er et godt bud.
    <i>(kan naturligvis kun snakke for mine egne racer)</i> ..

Men min DSG elsker at arbejde når jeg vil, men er også en rigtig puttetrold, hun ligger gerne på skødet på ryggen med alle fire ben i vejret, og lægger sig til at sove smiley

• #11   7. sep 2012 Marina, Min Aussie?
    Han er jo en "kopi" af en border, han er jo en hyrdehund, og har meget energi der skal bruges. Samt hjernen.
    Han er meget afhængig af mig, men er ikke rigtig en "hyggehund" som sådan.

og han er jo også en halvstor hund smiley omkring 54 cm høj.

• #12   7. sep 2012 Vibe: det jeg mener med energi niveau er at man skal have lov til at være syg en uge/nogle dage, hvor hunden ikke splitter huset ad. Eller at gode ture og træning ville kunne gøre det. Det er ikke hver dag jeg har tid til at cykle 7 km med den fx.

• #14   7. sep 2012 Har jo selv en spidshund der har brug for en masse stimulering og motion. smiley
    Hun bliver bare meget hyber hvis jeg er syg flere dage i træk og ikke kan træne med den, for kæresten træner ikke, går kun tur. smiley

• #16   7. sep 2012 Trine: Hvad hedder den mere?

• #17   7. sep 2012 Det gør min DSG ikke, men min aussie kan godt blive rastløs hvis ikke han kommer ud ..

Altså jeg ville syntes en DSG ville passe godt ind smiley

• #18   7. sep 2012 Det står en masse fine ting om Kooikeren, men også at den kan være reserveret over for fremmede. Og det læste jeg også om den i Vi Med Hund hvor der var en der havde sådan en, der beskrev den, og der sagde han det også. Det synes jeg måske er lidt negativ. Da jeg ikke vil have den skal være sådan, har allerede en hund, som er ligeglad med alle, undtagen mig. Hun hilser venligt på folk (hvis vi fx kommer hjem til min mor) og så gider hun ikke have andet med dem at gøre.

• #20   7. sep 2012 Uha, jeg synes det er ret svært.
    Jeg er også vild med hyrdehunde, man hvor er der mange !

Hvad har i valgt jeres hund ud fra?

• #21   7. sep 2012 Hvad med en collie

• #22   7. sep 2012 jeg skulle lige til at foreslå en collie, og er den for stor sheltien er dejlige pleasere iog en bedste ven for livet...ja det er alle hunde jo men collie/sheltie helt specielt.

• Carla
    Carla Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 21
    #23   7. sep 2012 En welsh corgi cardigan som der også er skrevet tidliger smiley

• #25   7. sep 2012 Er der nogle der har erfaringer med Nors Buhund? smiley

• #26   7. sep 2012 Så må jeg vist hellere melde mig smiley Vi har to pragtfulde buhunde, som vi træner alt muligt med. De er ikke ligefrem pleasere, men de vil meget gerne træne og man kan sagtens komme langt med dem, hvis man har noget de gerne vil have. Vores arbejder både for legetøj, bolde og alt spiseligt.
    Man kan ikke træne samme øvelse 50 gange i træk, så vil de vælge at lave noget andet, så det er vigtigt, at man planlægger sin træning på en måde, hvor man varierer mellem øvelserne. Til gengæld tænker de meget over, hvad de laver, så tit skal der kun få gentagelser til før de har lært en øvelse.
    Generelt elsker buhunde at blive nusset og hvis man sørger for at de møder mennesker i alle aldre som hvalpe, så elsker de også alle mennesker.
    Vores hunde har ingen problemer med at der indimellem er dage, hvor vi ikke er så aktive, men hvis der går mange dage uden aktivitet kan vi godt mærke, at de begynder at gø af mindre ting og får større tendens til at grave huller i haven smiley
    Jeg kender nogle enkelte buhunde, som har tendens til egetkønsaggresivitet, men det er ikke generelt for racen.

Kommentér på:
Tip en hund :)

Annonce