899 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Letter ben! :D Letter ben! :D

Jeg er en stolt hundemor i dag! smiley
Har lige været ude og gå en middags tur med Andy. Og indenfor de sidste 2 mdr. er han begyndt at tisse flere gange på tur, hvor han førhen bare tissede det han skulle på én gang. Og i dag skete det så for første gang - han lettede ben! smiley
Han har lige rundet 7,5 mdr. cirka..

Hihi smiley er bare dejligt at se når man kan se at de vokser i den forstand.
Skal lige siges at han stadig tisser mest som en hvalp, men skete næsten 3 gange i dag på tur og han har ALDRIG lagt op til det før smiley
Kan ikke lade være med at blive glad smiley

Måtte lige dele med jer smiley

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af seng og skabe 6.500 kr.
  • Skifte ben på en sofa 830 kr.
  • Gardin ophæng 350 kr.
  • Opsætning af loftlampe 650 kr.
  • Låsesmed - udskiftning/reparation af udvendige lås 1.000 kr.
  • Rensning af tagrender på 96 m² bolig 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Letter ben! :D
  • #1   8. sep 2012 He he.. Jamen tillykke smiley

Og om 3 mdr er du PISSE træt af at kræet letter ben op af alt den kommer forbi smiley

( Hilsen en unghanhundeejer )

• #2   8. sep 2012 Det er lige som med børn... først lærer man dem at snakke og så skal de lærer hvornår de ikke skal gøre det.

Man kan simpelthen ikke vente til ens lille hundedreng får lært at løfte ben .... og resten af hundens liv skal man passe på at han ikke letter ben alle de steder han ikke skal.
    Jeg har både en unghundehan og en næsten veteranhan.... og kan sige at det bliver kun en lille smule bedre med årene. Det siges at hanhunde kan lærer ikke at lette ben de steder han ikke må..... jeg har bare ikke haft succes med at lære mine det smiley

• #3   8. sep 2012 Haha smiley Ja sådan er det jo tit smiley man kan slet ikke vente, og så når det endelig sker bliver det lidt en pestilens smiley

lige et tillægsspørgsmål: har man "ofte" problemer med at de vil lette ben fx indenfor? Mere fordi mange skriver det der med at de letter ben alle de steder han ikke skal?

• #4   8. sep 2012 Ikke indenfor, men udenfor... Jøsses man skal være obs på ham eller have ham til at gå plads

Alt der er lodret..
    og jeg vil ikke have min hund skal pisse op af folks huse, trapper blomsterkrukker mm

• #5   8. sep 2012 Floyd er 14 måneder og letter ikke ben endnu, håber det varer rigtig lang tid inden det sker smiley

• #6   8. sep 2012 Puha smiley så længe det bare er udenfor. Vi bor på landet og når vi gør tur er der faktisk ikke noget som han kan pisse op af som han ikke må. smiley

• #7   8. sep 2012 ***René** *
    Så han står stadig og tisser som en hvalp? smiley

• #8   8. sep 2012 Ib : haha ja lige mine ord smiley min han på 12 kan man næsten ikke gå tur med uden 100 pitstop undervejs pga han skal tisse op ad ALT smiley

• #9   8. sep 2012 Han tøssetisser stadig og det må han gerne blive ved med

• #10   8. sep 2012 ***René** *
    Okay smiley Det er jo så også fair nok.

• #11   8. sep 2012 Hvis en anden har tisset indendørs et sted.... så har man "glemt" at man er inde.
    Vi har prøvet at have bjarke med hos nogle venner der havde et blomsterbed i stuen , med stuebregner etc..... Bjarke gik direkte derhen og ind i bedet og lettede ben op at planterne.... det var så den eneste gang han fik lov til at gå frit når vi var i hjem hvor der ikke bor hunde. Her hjemme har vi altid haft en voksdug under juletræet.... den har været sikker hver gang.... et juletræ er først og fremmest et træ... det skal vandes hvis man kan komme til det.... men nu har mine hundedrenge altid haft det princip at kan det vandes , så skal det vandes... og de kan kigge os lige ind i øjnene imens de gør det.... meget typisk lundehundehanner smiley

• #12   8. sep 2012 Stort Tillykke eller hvad man nu skal sige hehe! smiley

Men bare vent en 1½-2 måneders tid -så er det slet ikke så sjovt og sødt mere! smiley Aslan har nu lettet ben i cirka 2 måneder og han går 5 skridt af gangen -så skal der lige dryppes lidt på et eller andet, og han bliver VED om der så kun kommer en lille dråbe ud smiley Hvad angår indendørs har vi ihvertfald ikke oplevet det, han har dog én enkelt gang tisset lige i døråbningen på vej ud af maxi zoo, vi opdagede det først da han var igang da vi troede han snuste -men tisset røg heldigvis IKKE ind i butikken -Dumme dyr! smiley

• #13   9. sep 2012 Så længe det sker udenfor smiley Gør mig ikke så meget at vi skal stoppe for hvert 5. skridt for liige at tisse smiley Ved godt i alle siger, bare vent smiley
    Sådan har det været lidt hele vejen indtil videre - han har været SÅ nem hele vejen og har hele tiden forventet det værste, og er blevet positivt overrasket hver gang smiley
    Men nu ser vi hvad fremtiden bringer smiley Håber stadig bare at han kan forblive en "hel" hund smiley

• #14   9. sep 2012 Uffe bliver 7 mdr om et par dage og letter endnu IKKE ben, heldigvis...
    Det må han også godt blive ved med ikke at gøre...

Min Onkel og Tante's hanhund på 6 år har ALDRIG lettet ben, og nu er han lige blevet ''Snippet'' , så tror ikk han nogensinde kommer til at gøre det ..

• #15   9. sep 2012 Sådan lige en tanke, når en hanhund er "hel", hvordan kan det så være at de ikke letter ben? Jeg mener er det ikke instinkterne som ligesom "burde" spille ind der, at det er naturligt for en hund at gøre? Hvad kan være grunden til at de ikke gør det? smiley

Kommentér på:
Letter ben! :D

Annonce