Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!! - det er ikke til at holde ud!
  • #1   24. jul 2006 Hvor sover den henne if dig?

• #2   24. jul 2006 if = ift

• #3   24. jul 2006 Hvor har du din hvalp henne..?

• #4   24. jul 2006 Det er nemlig det der er problemet, det er ikke muligt at kurven kan stå ved sengen, så det kan kun være på denne måde.. Har dog også prøvet her sidste nat, at ligge mig ind i "gæste"sengen, hvor den har sin kurv - men der blev jeg vækket konstant på grund af den så ville op i sengen til mig (og det gav jeg selvf. ikke lov til)
    Så jeg tænkte at jeg ville prøve i nat bare at lade den være derinde, også bare "håbe" på den falder til - hvis du kan følge mig.. Men det er bare ret hårdt at høre på dems hylende hele tiden smiley

• #5   24. jul 2006 Lad hende få en af dine t-shirts som du har brugt og læg den i kurven ved hende.. Så plejer de at falde til ro...

Synes du skal blive ved med at holde på at hun skal sove i sin kurv.. Og hvis du ikke vil have hende i soveværelset, skal du også holde på det, selvom hun hyler...

• #6   24. jul 2006 kisser: Hvis han holder på at den ikke skal i soveværelset, så synes jeg ikke han skal lære den det.. (Min hund har ALDRIG været i soveværelset)

• #7   24. jul 2006 Martin

Den har brug for din nærværelse.. du skal kunne lægge din hånd ned til den når den er utryg.. den m at lade den hyle sig selv i søvn er en skrøne, som forresten ikke gavner nogen

• #8   24. jul 2006 Hun skal være sammen med dig?
    Du er flokken, en hund er flokdyr, dvs den vil ikke være alene, og da slet ikke en hvalp der lige er fjernet fra mor og søskende. Når den er tryg det nye sted og sover roligt, kan du begynde at ændre dens sovested.. Ikke før

• #9   24. jul 2006 Anna E
    Det kan man lære den ved bl.a at lægge sig hos den, dér hvor den ellers skal sove.. en 8 ugers hvalp skal IKKE sove alene

• #10   24. jul 2006 Martin... Du må ikke gå fra din hvalp når den er så lille... hvis du kun har haft den i 3 dage skal den jo først lige vænne sig til dit hjem.. tænk på at alt er nyt for den.. den skal lige have lov til at føle sig tryg i dit hjem inden du må gå fra den.. og lige nu er du den enste den har at støtte sig til... du er den eneste den føler sig tryg ved...

• #11   24. jul 2006 Anne, der er jo den mulighed at han sover sammen med hvalpen et andet sted end soveværelset. Når blot hvalpen ikke er alene er det ligemeget hvor.

• #12   24. jul 2006 Ellers læg en varmedunk under dens tæppe i kurven og hvis du har et gammeldags vækkeur (Der siger tik tak tik tak så læg den også under tæppet, så skulle hun falde til ro..) Det tager sin tid, men du har ozz kun haft hende i 3 dage smiley

• #13   24. jul 2006 Har altså set flere hunde som sagtens kunne sove alene.. Og det gjorde min egen hund da også da hun var 8 uger...

• #14   24. jul 2006 Sofus var så lille og sød da han var hvalp.. jeg turde ikke have ham i senge.. var bange for at ligge på ham.. men han lå stille og rolig i sengen og blev nusset, og når vi så skulle sove kom han ned i kurven; hvor han af 2 strømer en der lugtede af mig og en der lugtede af min kæreste.. også låv i og holdt hinanden i hånden/poten...
    Idag gider han slet ikke lige hos os mere... men dengang var ham mest tryg der.. lå han alene i kurven ude i gange kunne jeg (ved at liste derud) se at han lå og rystede... Det var sgu synd..!

• #15   24. jul 2006 Anne.. fordi du har set mange gøre det og fordi din hvalp gjorde det.. er det da ikke ensbetydende med at det er det bedste for hvalpen... jeg vil da mene at de første uger man har hvalpen skal man tilbringe så meget tid som overhovedet muligt med den.. for at få hunden til at føle sig tryg... det er da det vigtigste overhovedet når man får sådan en lille en....

• #16   24. jul 2006 Anne E: Selvfølgelig kan de lære det. Men hvorfor gøre en i forvejen utryg hvalp mere utryg?
    Kan du se et formål? Når nu man k an gøre det på en anden måde, der giver samme resultat, men blot gør at hvalpen er tryg?

• #17   24. jul 2006 Mandau: Er ikke i tvivl om at det var det bedste for min hund frem for at ligge inde i min seng.. Eller i soveværelset.. Så skulle jeg jo vænne hende af med det bagefter.. Og disse råd jeg har givet har jeg fået af en dyrlæge.. Og tvivler på at jeg er den eneste der ikek vil have hunden i sengen.. Og var sammen med Maj hele dagen lang de første 4 uger jeg havde hende..

Foden: Hvis du læser længere oppe har jeg skrevet nogle råd til hvad man kunne gøre for at få hunden ti at føle sig tryg (Råd som er give af min dyrlæge)

Kisser: Maj pev også.. Meget endda.. da hun sov i gangen, så kom hun ind i køkkenet.. Men det med varmedunken, t-shirten, vækkeuret er altså nogle uundværlige ting, når man får en hvalp...

• #18   24. jul 2006 Jeg vil også sige Martin, hvis ikke hvalpen må være i soveværelset. Så må du ind på gulvet i gæsteværelset. Det er simpelthen en af mine hjertesager, når jeg sælger en hvalp - det er at forklare de nye ejere, at det grænser til dyreplageri, at lade en lille hvalp sove alene. En sund hvalp med instinkterne i orden skal hyle, det er den eneste måde den kan kalde på sin flok - og flokken det er dig.
    Når din hvalp er 100% tryg, kan du så stille og roligt flytte den til det rum du gerne vil have den skal sove i.
    Den måde du gør det på, der risikere du, at du får en hund som alle dage vil være utryg ved at være alene.

• #19   24. jul 2006 Så nu har jeg rykket mig ind på gæsteværelset til min lille vovse, og nu er der ro (sådan da) den vil meget gerne op til mig i sengen, men der sætter jeg dog grænsen.. Så må jeg bare sove herinde de første par uger, så må vi se..!

• #20   24. jul 2006 nemlig kisser, hvis hunden ikke må være i soveværelset så må han jo sove hvor den er...

• #21   24. jul 2006 bare den kan lugte dig burde være nok, lig hånden ned til den burde være rigeligt, good luck..

• #22   24. jul 2006 Martin L

Nemlig.. Hvis der er noget, så lægger du bare hånden ned til den indtil den falder til ro igen...

• #23   24. jul 2006 Nu er det sådan, jeg har ferie en uge mere altså uge 30. og skal så starte på arbejde igen fra mandag i uge 31. Jeg arbejder fra 08.00 til kl. 16:45 fra mandag til fredag - min kæreste skal dog også arbejde den uge, men det er på et job på fyn, så hun "bor" ved hendes forældre hele uge 30. Her har vi så snakket om at hun tager lille Karla med til fyn, da hun skal arbejde fra 08.00 til kl. 15.00 hver dag - men det er jo så et nyt sted - hvad vil i mene er bedst for lille Karla - skal dog siges at min kæreste har så også lige mulighed for at gå hjem og sige hej til Karla sådan midt på arbejdsdagen.. Hvad syntes i vi skal gøre denne uge?

• #24   24. jul 2006 Anne E: Hvilken dyrlæge? I hvert fald en i mine øjne uopdateret dyrlæge inden for hundeadfærd, de er også kun mennesker...

Jeg arbejder selv ved en dyrlæge, hvor jeg også arbejder sammen med en adfærdsterapeut, uddannet fra etolgisk institut.
    Jeg skulle mene at vide hvad jeg taler om!
    Nårh ja og de ti hvalpe jeg har fisende rundt om mine ben lige nu... Det giver lidt viden...

Nårh ja, Kissers ord vejer vel også ret tungt...

Ja man kan lære en hvalp at sove alene uden flokken, men den er ikke tryg. Hvorfor udsætte den for det. Den bliver ikke tryg af vækkeur og varmedunk.

JA! Jeg er stødt på manchetten, troede ikke ærligt at der stadig herinde var nogen der råede folk til de gammeldags metoder.

• #25   24. jul 2006 Martin... Det er dejligt at hører g klart det bedste for hvalpen....

Anna... Vuck sover heller ikke i sengen han gider faktisk slet ikke være i soveværelset om natten han går ind i stuen... Men da han var helt lille sov han i sin transportkasse og den stod inde i sengen ved siden af mig.. såå havde jeg styr på hvor han var og han kunne mærke mig lige ved siden af sig.. såå det behøver altså ikke ende med at hunde sover i senge når den bliver voksen, bare fordi man har den hos sig når den er hvalp....

• #26   24. jul 2006 Martin>> hunden er ret tæt på ligeglad med om du kalder det soveværelse eller gæsteværelse... bare du er der... Du er pt den eneste ene.. og han er jo lige blevet hevet fra livet med sin mor og søskende... hvis så dens "menneske far" forlader den også...
    Sov du sammen med den det første stykke tid.. læg evt. en hånd ned i kurven og nus den lidt på maven poten... Den er jo HELT alene i denne store verden!

• #27   24. jul 2006 ha ha sad lige og kom i tanke om at jeg sov på en madras i gangen sammen med min i en uge da jeg fik ham, det er vigtigt at knytte bånd fra starten.. lol

• #28   24. jul 2006 Nu sover den trykt og godt (snorker dog lidt - men det er da til at forholde sig til) Var bare bange for at den så vil "venne" sig til at jeg altid sover inde ved den, og ville have svært ved at undværre mig på senere tidspunkt - men det mener i slet ikke bliver noget problem==?

• #29   24. jul 2006 Mig og Karla knytter bånd som aldrig før lige nu, der er da også en hvis hygge over det smiley

• #30   24. jul 2006 nice, mere skuller der ikke til, nej bliver ikke et problem på sigt..

• #31   24. jul 2006 Martin: Hvem er hun tryggest ved? det tror jeg besvarer spørgsmålet! Om ikke andet kan I se det om nogen tid, nok ikke lige de første tre dage.
    Og bare rolig med det andet, jeg tror ikke du skal sove i gæsteværelset flere uger. smiley
    Held og lykke

• #32   24. jul 2006 Godt at høre - nogle som har nogle gode råd til tidligere skrevet mht. når hunden skal til at være alene?

• #33   24. jul 2006 Martin>> nu kender jeg jo ikke alle hunde og jeg er hverken adfærds det ene eller andet.. kan kun sige at selvom Sofus stort set sov i min arme da han var lille.. så gider han slet ikke være hos os mere... det tætteste han kom er at "ligge i spænd" mellem natbord og sengemeder.. men normalt har han sig et hjørne ude i alrummet.. der er både mere køligt og han kan kigge ud i haven og ingen brokker sig over at blive vækket når han tager på fluejagt kl 3 !

• #34   24. jul 2006 Okay - det er simpelthen lige meget om det er et helt nyt sted hun skal være alene, hun skal bare være der hvor hun føler sig trykkest med indden mig eller min kæreste?

• #35   24. jul 2006 Martin>> ja det gør i garanteret.. Karla kan slappe af nu... og sove.. for nu passer hendes far på hende så der ikke kommer noget slet og gør hende fortræd... Det er da klart at i er meget tæt nu...

Det var RIGTIG godt at du nu er sammen med hende... ikke kun for hende... men du nyder det jo også.. hi hi

• #36   24. jul 2006 Når de er så små handler det først og fremmest om at de skal føle sig trykke, ja! smiley

• #37   24. jul 2006 Alene, skal optrænes i intervaller efter min mening, start i det små og udbyg stille og roligt.. sådan plejer jeg at gøre..

• #38   24. jul 2006 Okay - jamen så håber jeg da på det bliver en succes med at sove herinde i en lille uges tid smiley
    Mange tak for de super gode råd omkring "vores gode nætter i Århus" smiley

• #39   24. jul 2006 tror nu ikke det er ligemeget... tror ikke der er en god ide at når hun er ved at vænne sig til at være der hvor hun er nu.. vups så skal hun pludselig være alene et andet sted... Men at hun skal være alene hjem fra 8 til 16:45.. det er MEGET længe... har du ikke en nabo eller noget der kan liste ind og kigge til hende evt. lege lidt gå lille tur eller noget... det er jo over 9 timer hun kommer til at være alene...

• #40   24. jul 2006 Ja det er nemlig også det, men nej desværre - der er ikke lige nogle her i nærheden som er hjemme i dagtimerne... Men ellers må min kæreste bare tage hende med til fyn - da hendes bror nok er hjemme nogle gange i dagtimerne... Og hun har så planer om at tage derned på fredag - så de har fra fredag til søndag sammen i "de nye omgivelser" før hun skal være alene - så det er jo nok det bedste.

• #41   24. jul 2006 Martin.. Hvor i Århus bor i..??? Jeg har stadig ferie i uge 31 og ville da gerne hjælpe til med at passe hende hvis det brænder helt på....

• #42   24. jul 2006 Det er meget pænt af dig, vil dog ikke sige ja tak til noget, før vi lige har fået det snakket igennem, og også lige set hendes udvikling i løbet af ugen.. Men jeg skal i hvert fald nok huske dig, hvis det som sagt brænder helt på...

• #43   24. jul 2006 Martin.. Du skal heller ikke sige ja nu... det var bare et tilbud hvis i ikke finder en anden løsning....

• #44   24. jul 2006 I for allesammen mange tak for hjælpen mht. alle de gode råd omkring Karla og jeg, nu begynder mine øjne også så småt også at ville lukke sig - så jeg vil takke tak for hjælpen og ønske jer alle GOD NAT!!!

• #45   24. jul 2006 Tak og i lige måde martin.. Held og lykke med den lille....Nat nat

• #46   24. jul 2006 www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/Hvalpens_forste_dage/hvalpens_forste_dage.html

jep hvalpen ind til dig, eller dig ind til hvalpen - du kan selv vælge smiley

• #47   24. jul 2006 Jeg reder op på gulvet, i de første 14 dage, så kan hvalpen lægge sig ved mig, og samtidigt er uret sat, så jeg kan lufte den et par gange i løbet at natten, gå en tur med den, på denne måde bliver hvalpen renlig i løbet at ca. 10 dage.

• #48   24. jul 2006 Du må ned på gulvet og sove.
    Jeg sov på en madras i stuen, lige ved siden af taressedøren, med min nye lille guldklump. Nogle gange med en varm hundehvalp sovende/snorkende på hovedpuden andre gange en meget livlig lille fætter hoppende rundt på en meget træt "mor". Men det er absolut det der giver det bedste resultat, jeg lå sådan i 10 dage og så var min bette dreng tryg og har praktisk talt sovet igennem lige siden. Og så kommer der jo det der helt fantastiske "bånd" mellem jer. Min han ELSKER bare sin moar.

• #49   24. jul 2006 Håber i begge har sovet godt martin.. *SS*

• #50   24. jul 2006 Foden: ved bare hvad jeg har gjort.. Og hvad jeg har fået at vide af andre.. såsom min dyrlæge.. Og jeg har ikke haft nogle problemer med min hund... Og jo hun blev tryg af varmedunken og vækkeuret... Det gør de fleste hunde, da de forbinder kyden af vækkeuret og varnmen fra varmedunken med deres mor...

Kommentér på:
Hjælp!! - det er ikke til at holde ud!

Annonce