{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Kalgorina
Kalgorina
Tilmeldt:
10. sep 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Hjææælp :( {{forumTopicSubject}}

Vores højtelskede lille Romeo blev bidt af en løs fremmed hund. Selvom dyrlægen gjorde alt, så blev det efter 20 timer desværre med døden til følge :(( Vi sidder tilbage med et KÆMPE STORT TOMRUM. Det er frygteligt det hele, men men...
Vi vil gerne komme videre på bedst mulige måde og jeg vil derfor høre om i herinde, kender nogen der kender nogen med langhåret chihuahua hvalpe fra godt stueopdræt ??
Det skal være en han og må ikke ligne Romeo alt for meget eller være helt hvid.
Det er altid svært, at finde den helt rigtige knuselskekrammeklump og især når sorgen er SÅ STOR
Men er sikker på, at det vil hjælpe os med en ny lille vaps der kan lave tossestreger som vi kan lege med,træne og storforkæle
Så alt hjælp modtages med kyshånd
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjææælp :(
  • #1   11. sep 2012 Opret en annonce, er ked af jeres tab

  • #2   11. sep 2012 Hvis jeg skal råde, så vil jeg foreslå en helt anden race.

  • #3   11. sep 2012 Jeg vil råde jer til at bearbejde hændelsen før I kaster jer ud i ny hund.

  • #4   11. sep 2012 Må stemme i med Malene
    Synes godt nok det er en voldsom hændelse I har været udsat for, så ville bestemt vente et stykke tid med at bringe en ny hund ind - selvom det er svært. Personligt tror jeg at jeg ville have svært ved ikke at sammenligne hvis der ikke var gået lidt tid


  • #5   11. sep 2012 Jeg er indrettet sådan, at jeg hellere vil forebygge end heldbrede...Der for ville jeg aldrig vælge en race som ts.
    Den kan overhovedet ikke forsvare sig mod en anden større race...
    Så jeg ville aldrig vælge en magen til...


  • #6   11. sep 2012 Jeg kan godt forstå I har lyst til at få fyldt tomrummet ud med en ny lille hund. Jeg havde selv brug for bare at tænke fremad, da min den gamle døde under helt andre, fredelige, omstændigheder.

    Ingen af os ved, hvad den rigtige race for jer er. Men hvis I selv er i tvivl så brug måske tiden på at kigge på forskellige andre racer - tage ud og besøge opdrættere osv. Bare det at få flyttet fokus vil nok kunne hjælpe jer.


  • Kalgorina
    Kalgorina Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #7   11. sep 2012 Tak for alle svar..
    Har haft andre og større hunde før
    Men vi er helt fortabt i de små pus
    Sikker på ingen kan sammenlignes med vores skønherlige lille Romeo
    og derfor skal den lille fyr på ingen måde ligne ham
    Har mistet dyr før og ved os at tabet aldrig helt går over
    Det her skete på værst tænkelige måde og derfor vores valg om
    at finde en ny hurtigt.
    Vil prøve at oprette en annonce


  • Kalgorina
    Kalgorina Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #8   11. sep 2012 Iøvrigt er der ikke mange hunde der ville kunne forsvare sig mod den blandings kampmaskine der ramte vores lille guldklump. Så hvis vi skal forbygge ved at få store hunde.. Så bliver verden hurtigt et sted jeg ikke tør færdes smiley

  • #9   11. sep 2012 Ikke nødvendigvis store hunde...Hvad med en cairn t. Den er også lille...Men den er kernesund som hund..

  • #10   11. sep 2012 Kontakt C herindefra. Hun ved hvad der rører sig i Chi-verdenen.



  • Kalgorina
    Kalgorina Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   11. sep 2012 Den ville desværre heller ikke have haft en chance mod den anden hund
    Men nok om det.. smiley
    Ønsket er en anden langhåret chihuahua
    Som vi kan kaste vores kærlighed på smiley


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #13   11. sep 2012 Sikken en frygtelig oplevelse , jeg føler virkelig med jer . Jeg har sendt dig et link, til en opdrætter som jeg 100% kan ståe inde for, jeg finder lige et mere . Ingen af stederne er hvalpene født, så det vil give jer lidt tid til at komme jer . Lov mig I ikek kaster jer ud i et impulskøb, så kan I risikere at I igen mister hund, bare af anden årsag .


    Tak CH smiley


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #14   11. sep 2012 (link fjernet)

    Christina har panlagt en parring, så prøv at kontakte hende .


  • Kalgorina
    Kalgorina Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #15   11. sep 2012 Tak
    Vi skal helt sikkert finde den helt rigtige lille fyr først smiley
    Der er os en del ønsker/krav som skal være i orden
    Så det er ligemeget hvad ikke noget der sker lige med det samme
    Selvom det ville nu være skønt at have en anden lille skat NU
    Så her ikke var så TOMT smiley


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #16   11. sep 2012 Håber I finder jer en lille ny dreng, som kan fylde jeres hjerte smiley

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #17   11. sep 2012 Har du ellers spørgsmål, så er du velkommen til at skrive .

  • Kalgorina
    Kalgorina Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #18   11. sep 2012 Tak smiley


  • #19   11. sep 2012 Åhh hvor skrækkeligt for jer og lillle vaps smiley
    Jeg syns i skal kigge efter en ny, og hvis i er klar, kan andre ikke blande sig i hvad i gør.
    Vi er ikke alle ens, men havde jeg været ude for det tragiske i har, havde jeg også fundet en ny hurtigst muligt til at udfylde tomrummet.
    Kig på nettet og søg på chihuahua til salg, der er masser af dem derude!
    Held og lykke med jeres nye vaps, og håber den der bed jeres ihjel, er blevet aflivet, så den ikke skader eller dræber andre hunde smiley


  • Kalgorina
    Kalgorina Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #20   11. sep 2012 Tak
    Jeg kigger og kigger
    men han gemmer sig godt og derfor tænkte jeg..
    at nogen herinde måske kender nogen som har hvalpe

    Selv om det der skete er voldsomt og svært at tænke på
    Så er det værste, at han bare mangler HELE tiden
    Hvem skal ellers sørge for jeg bliver luftet på stort set alle tidspunkter af døgnet
    og rende mig i numsen KONSTANT
    Altid med det samme komme og være nusseklar når vi sætter os
    og klar på leg eller gåtur når vi rejser os..

    For os er svaret meget enkelt. Vi må og skal finde en lille ny skønherlig smuksak
    Men det skal være den helt rigtige og han gemmer sig godt..


  • Kalgorina
    Kalgorina Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #21   11. sep 2012 ja og langhåret smiley

  • #22   11. sep 2012 Varme tanker herfra, håber I finder hvad I søger og at hunde der bed jeres lille vuffe er blevet afliver og ejer fundet og stillet til ansvar.

  • #23   11. sep 2012 Vi har en planlagt parring i næste uge, dvs at vi forhåbentlig får hvalpe om 2 mdr.

    Det er flotte sunde forældredyr vi har som selvfølgelig kan besøges.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #24   11. sep 2012 Håber i finder en ny hund at glædes over og en frygtelig oplevelse.Selvfølgelig skal i have en ny hund når det er det i føler for.Nogen har brug for tid til at komme sig og andre at få en ny hurtig igen.Det kan være med til at få tankerne væk og fylde det tom rum der er.

    Kan ikke anbefale nogen steder for det har jeg ikke forstand på.Der skal kigges godt på sundheden og ønsker jer held og lykke.


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #25   12. sep 2012 Wendie & Tommy ; Planlægger i hvalpe efter DKK parret med DRU ?

  • #26   12. sep 2012 C: Nej det gør vi ikke. Må jeg spørge hvorfor du spørger om det?

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #27   12. sep 2012 Ja det må du gerne, jeg tænker på din DRU han du har avlsannonce på, samt din tråd omkring at parre DRU med DKK og mulighederne for at få tavle . Er I i DRU eller DKK ?

  • #28   12. sep 2012 Ja okay, kan godt se det kunne lyde sådan.

    Jamen lige nu er vi i DRU men vi overvejer om vi skal over i DKK næste år da vi alligevel skal have nye avlsdyr ind til den tid, som vi ønsker at få hjem fra udlandet,


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #29   12. sep 2012 Nye avlsdyr ?? ....Okay .

  • #30   12. sep 2012 Ja vi vil gerne have nye hunde ind, sådan at dem som har fået 2 kuld de kan blive neutraliseret og kun fungere som hygge-hunde.

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #31   12. sep 2012 Nå okay, alle mine er intakte og fungere som hyggehunde, avls og udstilingshunde . TS håber du er virkelig kritisk med opdrætter af din hvalp.

  • #32   12. sep 2012 Vores er også alle hyggehunde, men avler kun på dem som er unge sunde og friske, så efter 2 kuld eller over en vis alder bliver de neutraliserede så sker der ingen ups'ere.

  • Kalgorina
    Kalgorina Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #34   12. sep 2012 Ohhhh så mange skønne humørklumper smiley
    Gud hvor jeg dog SAVNER min lille dyrbare skat
    Ville ønske det ikke er så ..... Bib svært at finde en lille ny smiley
    Men det tog os lang tid at finde Romeo <3<3<3

    Ikke nogen af jer som har en lille låne hund vi kan spolere...
    Ej bare for sjovt
    Her er bare så TOMT smiley :( smiley


Kommentér på:
Hjææælp :(

Annonce