3.434 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Ryster og gisper Ryster og gisper

De sidste to dage, har Tyson opført sig lidt pudsigt.. Han kommer pludselig ind til mig, kravler sammen først ved mine fødder for derefter at hoppe op på skødet af mig - bogstaveligt talt, og vil under ingen omstændigheder flytte sig.. Han vil op og slille mig i hovedet hele tiden, og hvis det ikke lykkes slikker bare det hud han nu kan finde, hænder, arme osv.. Han virker helt forstyrret, og begynder derefter at gispe, som om han har det varmt eller lige har spurtet rundt.. Og han ryster helt vildt.. Det varer 10-15 min så er det ovre igen...

Nogen gode forslag til hvad der kan være galt..???

Har tid ved dyrlæge på fredag...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ryster og gisper
  • #1   12. sep 2012 Uh det ved jeg godt nok ikke. Spiser og drikker han? Hvad med at tisse og aff? God bedring med den Bette mus...

• #2   12. sep 2012 Måske er det en dum tanke. Men kan det ikke være at han slikker så ivrigt at han ikke trækker vejret ordentligt? Hvis du forstår hvad jeg mener. Og han så derfor begynder at gispe. Og måske også ryste? Ej jeg ved det ikke.

• #3   12. sep 2012 Han spiser lidt mindre end han plejer, men drikker som han plejer.. Tis og aff er som normalt - dog lugter aff en del mere end det plejer..

Margit - Nej det er uafhængig af hinanden.. Ryste kan han gøre allerede når han kommer op til mig.. Og jeg stopper hans slikkeri, så det kan ikke være det..

• #4   12. sep 2012 Min Dina er meget skudræd, og når hun hører skud, så ryster og gisper hun.
    Hun hopper op til mig, slikker mig i ansigtet, og vil sidde på skødet hele tiden.
    Mad eller godbidder, vil hun ikke have.
    Det er meget slemt omkring nytår, og under tordenvejr, og lige i øjeblikket, er efterårsjagten gået ind, så her bliver skudt i alle de lyse timer (jagten startede d. 1/9).
    Inden da, var der skud fra elektroniske fugleskræmsler, som skræmte hende.
    Landmændene sætter dem op, for at skræmme fugle væk fra kornmarkerne.
    Det er den samme slags, som de bruger i lufthavnene, når de skal skræmme fugle væk fra landingsbanerne.

Jeg synes det lyder som om din hund er bange for noget.

• #5   12. sep 2012 Det kan være alt fra epilepsi over orm til rastløshed pga manglende aktivering. Jeg ville helt sikkert også tale med dyrlægen:)

• #6   12. sep 2012 kato har lige fået diagnosen epilepsi .. det kunne meget vel tyde på det er det .. han har aldrig haft det før men fra den ene dag til den kom det

• #7   12. sep 2012 er han intakt hanhund og kunne der evt være tæver i løbetid i nærheden? synes det lyder som et lidt stresset/usikker og opmærksomhedskrævende adfærd, eller bekræftende adfærd, er der noget nyt i hans omgivelser han kan være usikker overfor?

er han helt normal resten af tiden?

• #8   12. sep 2012 Hanne - han har nu aldrig været angst for fyrværkeri og skud og lign før.. Og bor ikke lige i nærheden af steder hvor der bliver drevet jagt..

Malene - synes bare at han bliver så rigeligt aktiveret.. Der bliver trænet med ham hver dag, og han får sine daglige spadsere ture og lege ture i haven...

Uhh det er svært når de kære smådyr opfører sig anderledes end de plejer...
    Må nok bare vente på hvad doktor dyr siger på fredag....

• #9   12. sep 2012 Han er intakt han hund, og om der er løbske tæver skal jeg ikke lige kunne svare på.. I dag har han haft 2 "anfald" men resten af tiden er han præcis som han plejer at være...

• #11   12. sep 2012 Det eneste i hans omgivelser der er anderledes end de plejer er mig selv - forstået på den måde at jeg går med halskrave efter at have været i et uheld, og som følge deraf har brækket led i nakken.. Det betyder at det ikke er mig der går tur med ham, men min kæreste ( Jeg må ikke ). Jeg træner dog med ham og er sammen med ham i haven som jeg plejer..

• #12   12. sep 2012 lyder nøjtagtig ligesom kato ..

• Linda K
    Linda K Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #13   15. dec 2013 Jeg ved godt det er en gammel tråd?? men min hund har det som beskrevet med Tyson. Den får et anfald hvor den begynder at ryste over hele kroppen og gisper/hyperventilerer. Det tager 10-15min., derefter er alt som normalt. Er der nogle der har et bud?

Kommentér på:
Ryster og gisper

Annonce