{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Gøen {{forumTopicSubject}}

Ved I om der er en måde at stoppe en ældre hund med at gø på? Han er seks år gammel og gør hver gang der bliver banket på døren, folk går på trappen og ringer på dørtelefonen.
Grunden til at det ikke er blevet lært fra hvalp, er at han faktisk ikke er min. Har passet ham siden han var hvalp, men nu skal ejerne måske flytte til en lejlighed hvor man ikke må have hund, så de har spurgt om vi ville have ham. Problemet er at mine forældre ikke vil have ham hvis han bliver ved med at gø.

Han er en dværgpuddel og er derfor en meget lille hund. Ved at små hunde har en tendens til at gø, men ved i om det kan fixes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøen
  • #1   14. sep 2012 En hund bliver jo aldrig for gammel til at lære smiley

    Jeg tænkte på at lære hunden at gø på kommando, og samtidig indøve et 'stop' for gøen. Sådan at han forstår at 'halse' betyder gø, men at 'stop' betyder at man skal stoppe med at gø. Det tror jeg i kunne få noget godt ud af.

    Hvis det er fordi han bliver utryg ved at nogen går på trappen mv. så lær ham at der ikke er noget at blive bange for.

    Du/I skal selvfølgelig fylde jer med lidt god tålmodighed - det kan sagtens tage tid smiley Gode godbidder kan fikse alt (næsten) smiley


  • #2   14. sep 2012 HTTS: Det er ovethovedet ikke på den måde. Til at starte med skulle vi selv have haft hund og jeg spurgte så ejerne om han(Niño) godt kan med hunhunde. Så sagde de at de havde overvejet omkring at flytte og hvad de skulle gøre med Niño. De har ikke så mange penge og bor i en lille lejlighed, og i forvejen har de en lille pige der bliver større hver dag, så de har brug for mere plads. Men i KBH er der ikke mange lejligheder hvor man må have hund, så det var derfor de spurgte om vi måske ville være interesseret i ham.

    Og til det andet: Det er mange gange om dagen. Den farer op og gør som en sindssyg over den mindste ting. Hvilket er rigtig irriterende og kan godt gøre en stresset, når det er flere gange om dagen. Det er npår hoveddøren bliver åbnet, folk banker på, folk ude på trappen, mærkelige lyde udenfor osv. Det er ikke bare et enkelt "vuf". Den farer ud mod hoveddøren og gør som en sindssyg. Det har intet at gøre med at blive irriteret over våde hundepoter eller savl. Tror du ville blive mindst lige så irriteret, hvis din hund farede mod døren og gøede som en sindssyg flere gange om dagen. Også når den er alene hjemme, naboerne klager også over det.


  • #3   14. sep 2012 Det kan godt være at det er fordi at den er utryg. Den plejer at bo et lidt mere stille sted smiley

  • #4   14. sep 2012 Louise B: Okay, tusind tak! Det vil vi prøve smiley

  • #5   14. sep 2012 Når du skriver at naboerne klager over det, så ville jeg tænke mig ekstra om. I og med i allerede nu kun PASSER hunden, hvad så når i overtager den helt? Bare fordi i har lov at have hund i jeres lejlighed, betyder det ikke at i er 'fredet' hvis hundens gøen generer de øvrige beboere.

    Det er svært at sige hvad der er rigtigt og forkert...


  • #6   14. sep 2012 Louise: Klaget var måske lidt forkert sagt af mig. Der er ikke rigtig nogen afvores naboer der ellers er hjemme når jeg er i skole, men vores underbo og mine forældres bedste venner har bemærket det. Men tror det er et spørgsmål om tryghed.
    Men det er meget vigtig for mig om man kan gøre NOGET SOM HELST, da den tossede hund betyder alt for mig og jeg ville DØ hvis jeg aldrig kunne se ham igen eller lign. Så jeg vil gøre alt hvad der kræves smiley


  • #7   14. sep 2012 Vi kalder på ham og siger FY. Men det hjælper ikke rigtig smiley

  • #8   14. sep 2012 Min gør det samme, og det er flere gange om dagen hver gang nogen går forbi vores vinduer ( som er hele vinduesvægge) han er toypuddel /malteser.
    Jeg går hen til ham når han farer hen til vinduet og gøer, stiller mig ved siden af ham og siger sit og får ham til fokuserer på mig så sætter han sig og får godbid dermed glemmer han at gø. Nu rækker det faktisk at jeg bare rejser mig så stopper han, ved ikke om det er rigtigt men det har hjulpet smiley


  • #9   14. sep 2012 Tusind tak, det vil jeg prøve med ham. Han er jo ret glad for godbidder smiley

  • #10   14. sep 2012 super men husk først ros og godbid når han sidder og tier stille:-)

  • #11   5. okt 2012 Jeg har en chihauhua/pomeranien blanding på 3 år, har lige fået hende.. hun har samme problem, gør hver gang nogen går forbi ude på gaden eller fejer ude foran trappen, banker på og folk kommer ind. Problemet er bare at hun ikke stopper igen, hun bliver ved og ved og ved.. jeg har prøvet alle metoder, intet hjælper, kan ikke engang få hende til at fokusere på mig, hvad skal jeg gøre, nogle gode råd er åben overfor alt smiley

  • #12   6. okt 2012 Har lige fået et tip , køb en pet corrector , den har hjulpet min veninde ( har 2 JR)
    Du kan købe den her (link fjernet)


Kommentér på:
Gøen

Annonce