{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Gøen! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg er lidt i tvivl hvordan jeg skal reagere når Luca gør. Han er 13 uger gammel.

Han gør nogen gange når han er legesyg eller når han høre en blender eller hårtørre.

Jeg har læst til når han gør skal jeg ignorere ham og gå væk fra ham. På den måde skulle han lære at han ikke får opmærksomhed ved at gø. Jeg synes bare ikke helt det virker, og vil derfor høre om i har nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøen!
  • #1   16. apr 2014 Jeg gør det når min den lille gør Prøver jeg at aflede hende med leg og derefter med godbidder Og så bruger jeg ordet NEJ meget bestemt Jeg skal indrømme at det ikke virker hver gang Det med at ignorere hjælper heller ikke her hun bliver ved til jeg finder hendes pivedyr og smider så er da ro lidt tid Det gør vi ca 2 3 gange så holder hun op med at gø smiley

  • #2   16. apr 2014 Afled...!
    Når Baby gøer i haven, kalder jeg ham ind.
    Hvis han gøer af "ingenting" eller andre hunde, så afleder jeg. Forsøger at få hans fokus med godbidder og nogle af de kommandoer han er stærkest til. Fx sit og pote.. smiley


  • #4   16. apr 2014 jeg ville starte med at se på hvorfor hunden gør og så handle ud fra dette. Gøren under leg er ofte tegn på legen bliver lidt for vild. Så leg noget roligere eller stop legen. Gøren ved fx hårtørrer osv. har ofte med hundens usikkerhed at gøre - det ville jeg aldrig straffe for - hverken med nej eller pludseligere (uvenlige) berøringer. Hvalpen skal ikke straffes for at være usikker og kommunikere dette ud på en naturlig og konstruktiv måde. Her ville jeg i stedet forstærke hunden når det ikke gør. Vær rolig og anvend meget gerne klikker (den markere meget præcist adfærden du vil forstærke). Gør hunden så gør situationen mindre skræmmende ved fx at øge afstanden mellem hunden og det for får den til gå, gøre objektet mindre skræmmende ved fx at slukke det lidt eller skrue ned for det osv. Når hunden gør sker der ikke noget (du kan dog hvis det er fordi hunden er usikker dæmpe den ved at bruge dæmpende og beroligende signaler).

    Gøen er oftest et symptom på noget andet - det er nærmere det vi bør arbejde med frem for det at hunden gør. Dog vil jeg sige at der er situationer hvor der kan være gavnligt for hund og ejer at have et gø og stop-gø signal.


  • #6   16. apr 2014 Min Hund elsker at arbejde og lave tricks, så jeg afleder hende typisk ved at dække hende og så får hun en godbid. Hun gøer efterhånden slet ikke mere smiley

  • #7   17. apr 2014 Hvis han er af en hundetype der holder af sin egen stemme - fx en dansk svensk gårdhund - så kan du ignorere fra nu af og til juleaften, det holder han ikke op med at gø af...

    Gøen er selvforstærkende, så desto længere de får lov desto længere bliver de ved.

    Afled. Og få belønnet ham for at være stille i de situationer hvor han normalt gøer. Han skal belønnes inden han går i gang med at gø.


  • #8   17. apr 2014 Tak for jeres svar :)!

    Jeg prøver når han gør af hårtørre el støvsuger at vise ham at den ikke er farlig og give ham lidt afstand fra det.

    Oftest gør han hvis jeg er ved at ordne noget andet og han rigtig gerne vil lege. Jeg er bare i tvivl om han vil fortsætte adfærden, hvis han lære at han får opmærksomheden og leg når han vil?


  • #10   17. apr 2014 Jeg har en der gøer når hun arbejder, fordi det er det fedeste hun ved i hele verden. På agilitybanen tillader jeg det. På lydigehedsbanen stopper al sjov når vufferiet går i gang...

Kommentér på:
Gøen!

Annonce