{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

gøen {{forumTopicSubject}}

Hjæææælp smiley
Jeg har en 9 måneder gammel blanding af en samojede og islandsk fårehund. Han er den mest fantastiske hund men men men vi har problemer med at han gør. Ikke fordi han vil være aggressiv men fordi han så¨gerne vi snakke og lege og ses. Det er især slemt når han er ude i haven og der går nogen forbi og det er ved at drive både os og naboen til vanvid.
Jeg har forsøgt at kalde ham ind hver gang han starter og når han så kommer får han god bid men det hjælper ikke, vi har også prøvet skæld ud- hjæææælp nogen ideer. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gøen
  • #2   25. jun 2013 Gøen er kompliceret fordi det er selvbelønnende adfærd.

    For mig at se er den mest effektive måde at stoppe det på noget med at være i haven sammen med hunden, eventuelt i line og så lade den opleve, at det ikke kan betale sig. Altså at man fjerner sig fra det, den gerne vil opleve.

    Allerhelst skal den lære at ignorere dem, der kommer forbi, hvilket også er langt mere ustressende for den selv.

    Det kræver også at man er i haven med den og beskæftiger den med andre ting, når der kommer folk forbi.


  • #3   25. jun 2013 Hej.
    Havde samme problem med min hun. vi fik vejledning af en adfærdstræner. sæt sele på hunden, luk hunden ud. Hvis hunden gør kalder du på den en gang, og siger dens navn. hvis den ikke kommer, går du ud og henter den og sætter den inden for. den skal først ud et stykke tid efter. jeg gjorde det da jeg gik i haven, og min hun blev lukket ind uden mig imens jeg gik ud.. ca. 10 min. det virker, allerede efter 2 dage. nu kommer han som regel når vi kalder. han gør måske en eller 2 gange. det jeg også gjorde, var jeg satte mig ved hegnet sammen med hunden og rosten den når der gik nogle forbi og ikke sagde noget. jeg bruger klikker her. han er blevet rigtig god syntes jeg men kan trænes mere med. nu kommer han når vi kalder smiley


Kommentér på:
gøen

Annonce