810 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Christoffer S
Christoffer S
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 9

Jack fælder... Jack fælder...

Hej alle!

Vi har gennem noget tid, bakset med, at vores Jack fælder HELT vildt meget.... så meget, at vi til tider kan "plukke" ham.

Har i nogen idé til, hvad man kan gøre ved problemet?

Han blev kastreret for et par måneder siden, og har i den forbindelse skiftet foder. Vi har tidligere forsøgt med flere forskellige slags foder - dog uden held.

Det skal siges, at vi i hans levetid har flyttet et par gange - så jeg ved ikke om hans psyke kan spille ind?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Christoffer

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jack fælder...
  • #1   15. sep 2012 Kan det være allergi ?? Har du prøvet at høre din dyrlæge hvad det kunne være? Håber i finder ud af det (:

• #2   15. sep 2012 Nu kan jeg ikke se hvad han er af hund ud over at jeg tror han er en jrt eller hvad?

• #4   15. sep 2012 Hvis han nu er glathhåret, så fælder de meget, hvis han er ruhåret kan man få dem trimmet 2gange om året når de fælder og hvis han er mellemting så kan han også blive trimmet når han fælder afsindigt meget for at få den døde pels af.

• #5   15. sep 2012 han skal vel bare trimmes?

• #6   15. sep 2012 Vi har prøvet at rede ham en del gange, og der kommer voldsomt meget hår af... skal man bare blive ved??

• #7   15. sep 2012 - og i øvrigt... han er en glathåret Jack smiley

• #8   15. sep 2012 Tag kartoffelhandsker på, i bad med ham, god shampoo og så ellers bare gnubbe gnubbe og gnubbe. Bagefter en tur med hårtørren mod hårene mens i gnubbe med hænderne.

• #10   15. sep 2012 Min JRT fælder også godt, dog ikke så slemt når han er nytrimmet, jeg har købt nogle børster/kam som tager de løse hår de er gode. De er købt i Maxi zoo.

• #11   15. sep 2012 Hvis han mangler vitaminer kan du give ham en alm menneske vitaminpille 1 gang om ugen, og hælde lidt alm olie over hans mad, et råt æg er også godt for pelsen.

• #12   15. sep 2012 Lige en ting til da jeg skiftede foder blev tjalfes pels helt anderledes, voksede helt vildt og blev meget tyk. Jeg fodre med Orijen.

• #13   15. sep 2012 Men ang. foder, så siger dyrlægen at han skal have noget specielt, så han ikke blir tyk efter kastrationen...?

• #14   15. sep 2012 Hmm det må man jo selv vælge for hvis det er foderet som gør at han fælder så ville jeg skifte. Man skal jo sørge for at den får den rette mængde foder og motion efter kast. Kender mange med kast. hunde der har fodret med ganske almindeligt foder uden problemer. Men kan det ikke være ifb med kast. at han er begyndt at fælde man har jo hørt om hunde hvis pelse blev ødelagte efter kastration.

• #15   15. sep 2012 Min JRT Mini fældede helt vildt. Da jeg spurgte min dyrlægeom der var noget jeg kunne gøre ved det, sagde han at det måtte jeg bare leve med. Jeg tænkte at det kunne da simpelthen ikke passe, at man ikke kunne gøre noget ved det. Så jeg googlede, Min hund fælder. Jeg fandt ud af at jeg skulle prøve at foder med Braf.
    Efter ca. 2 måneder på Braf holdt hun op med at fælde. Jeg har nu foderet med det i 2 år og både hundene og jeg er meget glade for at vi skiftede foder. Og vigtigst af alt, hundene elsker det.

• #16   15. sep 2012 Vores hunde får "Taste of the wild" den med fisk, og lakseolie hver dag. Og de fælder ikke, og den ene er kastreret. Det der med de skal have speciel foder for ikke at tage på, ja det er noget pjat.

Du kan bare give lidt mindre hvis den tager på, og så giv ham noget mere motion. Det gør jeg smiley

Kommentér på:
Jack fælder...

Annonce