14.669 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Thomas J
Thomas J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Fælder en ruhåret Jack Russel Fælder en ruhåret Jack Russel

Hej.

Vi overvejer at forøge familien. Prioriteten er børnevenlig og at den ikke skifter pelsen ud hver dag,

Vi er meget interesseret i en Jack Russel, men der er meget delte meninger omkring at det fælder. Kennelen siger nej, men andre ejer siger at de fælder lige så meget som andre hund.

fælder den? I så fald hvordan er håret den fælder i forhold til en glathåret? Er det til at leve med eller skal vi søge videre?

Håber at i kan hjælpe.

Mvh. Thomas (40324251)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fælder en ruhåret Jack Russel
  • #1   17. sep 2011 Hej Thomas. Jeg har dog ikke jack men Parson russell terrie,
    Samme hund, bare lidt højer.
    JA de fælder hvis du ikke trimmer dem, Men ikke så meget . Jeg vil tro det er det samme som en glat håret
    Min højdrægtige tæve fædler dog lidt mere end hun plejer, men det er jo normalt.
    Hun har ca 5 dage tilbage før der Hvalpe.

• #2   17. sep 2011 Ja de fælder..

• #3   17. sep 2011 Hvis man virkelig vil have en hund der fælder minimalt er det en puddel smiley
    hvis man ikke kan lide pelsen kan man jo klippe den korthåret :o)

- Dem jeg kender af Jack, fælder ligesom alle andre.. når de bliver 2-3 år skal man da forvente at hvis man ae'r dem vil det da drysse lidt :o)
    Sådan er dem jeg kender hverfald, og de får altså godt mad og har stamtavle smiley
    Når jeg siger drysser mener jeg ikke en kop fuld smiley men der kommer altså hår af..
    Fældnings-mæssig vil jeg sige en lille labradore smiley

• #4   17. sep 2011 ØHHH en ruhåret bør fælde minimalt, det er jo netop grunden til den er ruhåret.
    Mine fælder ikke, jeg trimmer dem et par gange om året og så er det det.

Jack og Parson (og en del andre brugsterriers) kommer i 3 hårlag, ru - glat og broken. Glat og broken fælder, mens en ruhåret der bliver trimmet regelmæssigt bør fælde minimalt.

• #5   17. sep 2011 Hvis du gerne vil have en hund der ikke fælder synes jeg i skal vælge enten en puddel eller en af bomulds racerne.. F.eks Coton De Tulear

• #6   17. sep 2011 Husk at JRT´en er en hund der skal bruges, ellers aktivere de sig selv og det er ikke sikkert i vil synes det er sjovt smiley

• #7   17. sep 2011 Nu har jeg ikke jack russell, men en anden ruhåret race. Så længe pelsen passes med trimning og børstning, så er fældningen ikke særlig slem. Men den fælder dog.

• #8   17. sep 2011 Husk, at en jack russell ikke er speciel børnevenlig, forstået på den måde, at når den har fået nok, så er det nok. og bliver dette ikke respekteret, ja så risikerer man, at den bider. og en jack russell er en brugsterrier, så den skal beskæftiges rigtig meget, ellers løber den på væggene og laver andre ulykker. Jeg har selv jack russell, og har haft racen i mere end 15 år, så jeg mener jeg kender den. Og har jeg har nu, har en del arvlige sygdomme med i bagagen, bland andet HD og meget løse hofteled. og selvom han ikke burde kunne gå, ja så skal han altså have mindst 3 timers gåtur, med indlagt mental træning, hver dag.

• #9   17. sep 2011 Nu er dette ikke møntet på TS, da jeg intet kender til hans motiver for at anskaffe en JRT. Men jeg synes altså det er lidt tragi-komisk når folk der vil have en "lille nem hund" anskaffer en JRT, for er der noget de ikke er så er det da nem. Med nem mener jeg en hund der kan nøjes med tre gåture om dagen af max. 30 min. og ellers ikke behøver meget mental stimuli.

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #11   19. sep 2011 Mange tak for Jeres besvarelser.

Det syner af at en Jack Russel sandsynligvis ikke er den helt rigtige hund for voes familie. Jeg tror der er en tand for meget vildskab i den.

Jeg mødte i dag en dame ved købmanden som havde en borderterrier. Den var jeg helt forelsket i, og udfra de beskrivelser man kan google sig frem til tror jeg den passer endnu bedre til vore behov.

I må meget gerne kommentere mit nye indlæg hvis i kender noget til hunden.

http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=480935

Endnu engang mange tak for hjælpen.

• #12   19. sep 2011 DER er mere jagt hund i en border end i en jack. Hvis jeg var dig og skulle have en rolig hund ville jeg nok kigge efter en selvskabs hund, næsten alle terrie er aktive.
    Terrie er en jagt hund og de er meget aktive.

Kommentér på:
Fælder en ruhåret Jack Russel

Annonce