{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

my T
my T
Tilmeldt:
9. apr 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

kvalitetsfoder til en overvægtig gravhund, senior gravhund + hyper gadekryds med bokserpels (Fælder mere end normalt) orijen, taste of wild, andet? {{forumTopicSubject}}

S.O.S. Jeg er faret vild i junglen af information.
Jeg er overbevist om, at tamhunde skal have flere proteiner end kulhydrater, men de skal stadig have kulhydrater. Derfor er jeg ikke fan af barf til de tre allerede voksne hunde.

Det vigtigste er, at foderet ikke indeholder tilsætningsstoffer. Hvis det blot var gadetøsen der skulle have, så fik hun orijen, men det skulle gerne være således, at den overvægtige gravhund (en nervøst anlagt hanhund) også kunne spise af samme sæk. Den ældre gravhund skal nok have sin egen sæk med senior.

Er orijen for skarp en kost til en voksen gravhund, som ikke går på jagt, og er nervøst anlagt? Jeg tænker lidt, at dårlig kost måske forværrer hans tilstand, for han er blevet meget mærkelig. Han lukker ned mentalt hvis forældrene er på ferie eller lign. (jeg passer dem selvfølgelig) og er blevet aggressiv overfor store hunde (men hyler og piver hvis de bare snuser til ham) det er faktisk blevet så slemt, at jeg tror at han skal på lykkpiller, medmindre en ændring i kost tager toppen. Han er kastreret, hvilket ikke hjalp.

Min udfordring er at finde et foder der ikke er for skarp for deres maver, her tænker jeg især på gravhundene, og som virkelig giver det ekstra til pelsen, så de ikke fælder så ekstremt som nu. De børstes regelmæssigt.
Især gadetøsen fælder korte stride hår som aldrig før. Hendes udfordring er, at hun let taber sig, hvor gravhundene let tager på.

De er tre meget forskellige hunde:
- En langhåret egenrådig gravhunddame på 10 år, med lettere hjerteproblemer (hun får medicin) der aldrig har mødt noget ondt i livet.
- En ruhåret gravhund på ca 5 år, der i
6måneders alderen blev fundet undervægtig på vej, og efter kun en uge på internattet adoptere af mine forældre.
- Gadetøsen på ca 2 år, som jeg fandt i Costa Rica, hvor jeg boede, gennembanket og forladt i en vejgrøft som 6 uge gammel. Hun bor nu hos mine forældre (aka gravhunden) og nægter at flytte ( forståeligt nok)

Tre forskellige sække premiumfoder på een betaling vil gerne undgåes - også fordi det vil være svært at styre de tre hundes nysgerrighed ('hun spiser noget andet end mig!') Kun den ældre hunds seniorfoder respekterer de to yngre (men spiser når hun ikke gider)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kvalitetsfoder til en overvægtig gravhund, senior gravhund + hyper gadekryds med bokserpels (Fælder mere end normalt) orijen, taste of wild, andet?
  • my T
    my T Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   9. apr 2014 Jeg synes barf lyder som en god løsning til nogle hunde og deres ejere, desværre bare ikke til denne flok. Den ældste hund vil ligge og vogte, men ikke spise (en mentalitet omkring alt andet end tørfodernhun fik efter at være falsk drægtig, inden hund blev steriliseret pga. livmodersbetændelse) og hun bliver mistroisk overfor alt hvad der nærmer sig hende. Den anden hunhund, som har haft levet på gaden, provokeres derefter, og så er der dårlig stemning.
    Forsøg på træne vogte-mentaliteten væk har været forgæves. Tørfoder kan kun slæbes med op i kurven I små portioner, og hun skal jo have det hele selv, så hun tvinges til at spise op.


    Nogen med erfaring med naturea?



  • #3   9. apr 2014 Adskil dem når de spiser?

  • my T
    my T Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   9. apr 2014 Det bliver nok også resultatet når jeg finder det rigtige foder. Men det sksl være tørkost. Jeg sidder og kigger lidt på naturea.
    Min hjerne kører rundt i informationer pt, og jeg kan finde en masse gode ting om alle premium mærkerne.

    Er der nogen der kan bekræfte følgende
    Mere protein og lavere kulhydrat er vejen frem. Har man en mindre aktiv hund, så skal hunden have en mindre portion, men pga. af det lave kulhydrat indhold, så kan hunden stadig føle sig sulten? Derudover skal kulhydraterne ikke komme fra majs, soja - men gerne kartoflen. Spiser ulve kartofler? Jeg er personligt af den holdning, at uden kartoflens eksistens, havde folk i Norden sultet ihjel. Kartoffel = historisk vigtig, og god for mennesker - i rette mængde.

    Det bedste ville være at agere kok for hundene, men det er desværre ikke en mulighed. Så mange hjemmesider, så mange mærker, men kan ikkre finde een hjemmeside der sælger foderprøver af forskellige mærker.
    Orijen
    Acana (der var vist noget med nogle grimme historier med denne, jeg kan ikkr huske det længere)
    Naturea
    Wolfsblut
    Taste of the wild
    Ect.

    Nogen der kender til en sponsorfri, interessefri og gennemskuelig hjemmeside omkring emnet?.... Eller er det for naivt at tro at sådant findes.



Kommentér på:
kvalitetsfoder til en overvægtig gravhund, senior gravhund + hyper gadekryds med bokserpels (Fælder mere end normalt) orijen, taste of wild, andet?

Annonce