{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Klør, klør og klør sig! {{forumTopicSubject}}


Okay NU bliver der nødt til at ske noget med Charlie's kløen som HJÆLPER.

Han klør og klør og klør. Han klør sig endda til han piver. Og det er ikke noget bestemt sted, det er over det hele. I dag begyndte han endda at gø og knurre af at det kløede smiley

Vi tog til dyrlægen i august fordi jeg synes han var begyndt at være plaget af det. Så fik vi noget "allerderm calm" shampoo. Hun sagde at det kunne være allergi fra pollen. Det skulle han vaskes med 3 x om ugen. Det er han så blevet, men det har ikke hjulpet en dyt.

Har tjekket ham for lopper, men der er slet ikke noget at se.

Det er ikke sådan at han klør sig til blods eller klør pelsen af, men det ser altså voldsomt ud når han gør det. Synes virkelig det er synd for ham smiley Har læst et sted at man måske skal prøve at skifte foder. Han får lige nu royal canin til cavalier, mest fordi det vil han rigtig gerne spise, da vi også har prøvet eukanuba og olivers.

Er der nogen herinde der har nogle forslag til hvad vi kan gøre for ham???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klør, klør og klør sig!
  • #1   20. sep 2012 Skifte Orijen. Kender 2 hunde som kløede sig gevaldigt men efter at de skiftede til det foder, så er det utrolig nok holdt op!

  • #2   20. sep 2012 Kaido har/havde samme problem. Jeg skiftede foder og bruger nu Wolfsblut (de to varianter med meget lidt protein og meget lidt fedt). Det har hjulpet en hel del.

    Og så vil jeg give Gitte ret. JEG ville få noget medrol og så skifte foder og når han er færdig med medrolen, så se om foderskiftet har virket.


  • #3   20. sep 2012 Kender en Cavalier der er allergisk over for lagermider.. Har kun kendt hende men hun var i behandling, men det skulle efter sigende være meget ubehageligt og klø ret meget..

    Der findes lagermider i tørkost..


  • #4   20. sep 2012 Okay Medrol? Det tjekker jeg lige om jeg kan købe på nettet nu her. Synes det er SÅ synd for ham. Kender ikke nogen af de mærker I nævner, så ved ikke helt hvad jeg skal vælge smiley

  • #5   20. sep 2012 Det kan jo skyldes rigtig mange ting; kløe er jo "bare" et symtom på, at der er noget galt

    Ville få den tjekket grundigt hos dyrlæge - allergi, for lavt stofskifte kan også give kløe


    Stakkels vuf og aldrig sjovt at have syg hund og være bekymret
    God bedring


  • #6   20. sep 2012 Krøll - Ej da? Hvad får denne cavalier så at spise?

  • #7   20. sep 2012 jeg var også ved dr.dyr med min puppy da han også klør sig, der fik vi afvide han har tør hud, og han sku ha lidt plante olie i maden. Indtil videre har han trappet en del ned med at klø sig smiley

  • #8   20. sep 2012 Tak Helle G nej det er så trist for ham. Dyrlægen virkede bare som om hun ikke vidste hvad hun skulle gøre, men i forbindelse med at vi flytter skal vi have ny dyrlæge som får STOR ros, så vil tage ned til ham.

  • #9   20. sep 2012 Denne Cavalier kan i dag kun tåle BARF.. Da det er det eneste produkt du kan garantere lagermider ikke forekommer i..

  • #10   20. sep 2012 Jeg synes, at det lyder godt med en anden dyrlæge

    Jeg vil personligt overveje at finde en dyrlæge med speciale i hudlidelser/allergi.

    Dyrlæger har jo ligesom læger specialer; og nogle har taget lange special uddannelser, forsket i specielle lidelser.
    Jeg vil personligt være hurtig med at opsøge ekspertviden; de ved, hvad de taler om og kan byde ind med en samlet og effektiv udredelse.

    Uden præcis diagnose kan man jo ikke give den præcise behandling

    Men held og lykke og rigtig god bedring


  • #11   20. sep 2012 Der findes lagermider i korn. Prøv et foder uden korn gennem tre mdr. Fx orijen eller wolfsblut eller taste of the Wild.

  • #12   20. sep 2012 Okay tak for svar. Tror jeg vil skifte foder, det kan i hvert fald ikke skade at prøve og så tage ned til den nye dyrlæge og høre hvad han kan foreslå, og hvis han ikke ved noget om det, så kan han forhåbentlig sende os videre.


  • #13   20. sep 2012 Jeg er enig med Malene; jeg vil bestemt også give kornfrit foder

    Jeg ved godt, at det er der delte meninger om; så det er min personlig mening og hvad jeg læser af videnskabelig litteratur om emnet


  • #14   20. sep 2012 Meget mere smør - Ja det læste jeg mig også til, så det tror jeg lige at jeg snakker med dyrlægen om.

  • #15   20. sep 2012 Jeg ville få hunden tjekket godt igennem hos dyrlægen. Hvis hunden klør så voldsomt, som du beskriver, bør man overveje skab. Du skal under ingen omstændigheder give din hund medrol uden at have dyrlægen med inde over, da det har nogle kedelige bivirkninger og kan forværre visse lidelser.

  • #18   6. okt 2012 smiley Det er jeg ked af at læse Christina, at det bare ikke har hjulpet med Charlies kløen.

    Som vi snakkede om sidste gang jeg var hjemme ved Jer, så er det noget forbandet noget hvis det er en form for allergi. smiley
    Det er en langsommelig proces at gå igennem bare for at finde ud af hvad det egentlig er.
    Men som der også bliver skrevet her i tråden: kløen er et symptom på noget... spørgsmålet er så bare hvad.

    Ville nogle gange sådan ønske de kære hunde kunne snakke! Fortælle hvor det gør ondt og hvad de føler.


  • #19   13. okt 2012 HTTS: blodprøven er oftest det sidste man gør. Før det laves skrab og svab og hinden sættes på allergifoder i nogle måneder. Foderskiftet hjælper bestemt ikke kun på lagermider, men er i noget højere grad virksomt ved overfølsomhed overfor forskellige proteiner, som er mange allergi/atopi-hundes problem.

  • #20   13. okt 2012 HTTS: ja, nu er et foderforsøg for udredning i mine øjne ikke et kornfrit foder, men selvfølgelig et hydrolyseret smiley

    Og det med blodprøven som noget man bare lige gør og som man tror er løsningen, bliver vi ikke enige om. De af mine kolleger, der er skarpe på hud/kløe/allergi/atopi siger, at blodprøven en nogenlunde sidste udvej. Mange hunde slår ud på ting, som ikke er den ting, der egentlig er grund til kløe. Finder du eks loppeallergi, er det jo ikke sikkert, at det er derfor hunden klør sig. Man kan jo godt både reagere på forskellige ting og have atopi, hvor atopien er det egentlige problem (ses meget hyppigt).


Kommentér på:
Klør, klør og klør sig!

Annonce