Kontakten har ændret sig {{forumTopicSubject}}
Ja I må lige undskylde den mærkelige overskrift, vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde det..
Nu er det sådan, at jeg med Silje på gåtur, altid har fået hende til at sætte sig ved siden af mig (jeg sidder på hug), og hun får pølser når hun holder kontakten. Det gør vi når enten hund eller menneske går forbi, og det har hjulpet rigtig meget på mission "ignorer alle andre end mor".
Men som tiden gik, gik der længere og længere tid imellem kontakten, og hun er blevet sværere og sværere at få til at ignorere det der passere os. Nu skal jeg være heldig hvis jeg kan få hende til at sætte sig. Hun trækker ikke over imod de passerende eller siger lyder, hus står og kigger på dem. Når de er gået forbi os, sætter hun sig, og tilbyder kontakten, men så er det jo for sent.
Jeg er lidt i et dilemma her. Skal jeg lade hende stå og kigge så længe hun står stille og er i ro? Eller skal jeg holde fast i, at det altså er mig der skal kigges på. I så fald - hvordan skal jeg gøre det? Jeg har forsøgt at sige både bu og bæ, puffe drillende til hende som ved leg, snakket glad og legende, men hvordan skal jeg gøre det?
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Belønner du altid med godbidder?
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.328
.
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
Det med at blokere, det vil jeg helt sikkert prøve, måske msn var heldig det virkede.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.478
Men nej, jeg ville ikke lade hende stå og kigge, hvis du vil have hende til at kigge og ved hun i hvert fald også kan. Racen er jo en som gerne vil træne
Kontakten har ændret sig