{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

trist forhold til sin mor :/ {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid været sådan at jeg har passet mig selv og mit liv, og ikke hængt i min mors skørter. Vi har selvfølgelig altid haft kontakt til hinanden osv.

Men vi snakker ikke sammen hver uge eller lign.
Men de sidste par år har det virkelig ændret sig.
Vi begyndte at ses mere, og besøgte hende tit, så fik hun sig en ny kæreste, og hendes tid til os forsvandt og ja der skete mange ting, som ik er nødvendigt at nævne pt.

Men kontakten blev mindre og det blev jeg ked af, da vi havde fået et rigtig godt forhold op at køre.

Sidste år, da de blev inviteret tl min søns 4 års fødselsdag, sagde de at de hellere ville komme dagen efter for det passede bedre, for da skulle de noget andet også, sa en kop kaffe var fint..jeg blev sur for det var altså hendes barnebarns fødselsdag hun var inviteret til..ikke en kop kaffe når det passede dem bedst... Det endte med at de kom den dag jeg havde inviteret.

Vi har haft en masse problemer..min far kender til dem..min mor aner intet om dem, da hun aldrig ringer eller skriver for at høre hvordan vi har det..
Fortalte i en sms vi sku flytte i hus, og var rigtig glad..fik sms tilbage at det var godt for os. Hun ringede ikke engang op for at høre, hvor vi skulle flytte hen, hvordan huset er osv..intet.

1 dec var vi til deres bryllup.

Vi flyttede mellem jul og nytår.. svigerfamilie har været og besøge og se huset, min far og bror har været her 2 gange (jeg snakker ofte med min far og bror, og min far ringer også selv når han sys det er længe siden vi har snakket...bør en mor ikke også gøre det?!) og min søster og kæreste kommer den 26 på besøg... Jeg har intet hørt fra min mor..hun har ikke engang spurgt om vi er faldet til eller noget som helst..

Skrev så til hende sidste weekend, og sagde at hvis de kedede sig, vidste jeg godt hvad de kunne lave .. Fik et svar at de kedede sig ikke, de fik besøg om lidt...og intet mere..ingen spørgsmål til hvordan det går os..

Skrev til hende idag om de vil komme til kaffe i morgen eller tirsdag...
Nej de kan ik i morgen eller resten af ugen. De skal på sygehuset da min mors mands mor har brækket hoften idag, er blevet opereret og har lungebetændelse, så det går ikke så godt med hende
..Og manden siger at de vil spise aftensmad her når de engang kommer...

Jeg har ikke svaret tilbage på den besked..
Jeg forventede et afslag igen, men blir stadig ked af det...De skal vel ikke sidde og holde hende i hånden på sygehuset 24 timer i døgnet, fair nok hun er syg og det men stadig..hun er jo vel ikke døden nær...
og helt ærligt, han skal da ikke bestemme om de skal spise her eller ej.. jeg inviterede til kaffe.. det er vel os der bestemmer om de skal spise her eller ej, ikke ham...

Beklager, skulle bare ud med det, det er lidt frustrerende, at have en mor, der mest kun har nok i sit nye liv og min søster, hendes børn og hund (mor har lige strikket et dækken til hendes hund)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trist forhold til sin mor :/
  • #2   20. jan 2013 de har været sammen et par år nu..så det er ikke på kort tid det er sket som sådan..

    Det er min mor åbenbart...hvorfor spørger hun ellers ikke ind til noget? Hun viser ingen interesse og afviser ofte invitationer, eller kommer kun forbi hvis de alligevel lige skal ti noget i nærheden...Vi er stoppet med at besøge dem stort set, for de kommer aldrig til os.
    Hun ER ligeglad...ellers ringer man og hører hvordan det går, man finder ud af HVOR sit barn er flyttet hen, og hvordan der er.. Hun aner INTET om mit liv mere..for hun spørger aldrig ind til det.


  • #3   20. jan 2013 Rotterne:

    Jeg har tænkt på at skrive noget i den dur, men jeg ved at hun siger at vi heller ialdrig ringer til hende...nej det gør vi sjovt nok ikke mere..det skal ligesom gå begge veje..

    Det sidste vil jeg slet ikke skrive...min far slog engang hånden af mig, og vi droppede al kontakt.. Vi har dog det bedste forhold igen.
    Men gir jeg min mor det ultimatum ved jeg godt hvem hun vælger...


  • #6   20. jan 2013 Jeg er på linje med Karin.

    Derudover så læser jeg det mest af alt, som om din mor er en travl dame, der har nok at tage sig til. Det behøver jo på ingen måde at betyde, at hun er ligeglad.


  • #8   20. jan 2013 Synes det Isabelle skriver er meget fornuftigt.

  • #9   20. jan 2013 Altså jeg må sige... Hvis jeg ikke ringer til mine forældre kan der gå måneder imellem jeg hører fra dem. Og hvis der er fødselsdag (deres eller min lillebrors på 12) så får man ikke invitation eller noget.. Så skal man selv ringe og høre om de holder noget osv.
    Så jeg ved hvordan du har det.
    Da min lillebror brækkede kraveben og ben fik jeg og min ældre søster intet at vide og fandt først ud af det 3 dage efter via facebook.
    Det er ikke sjovt, når ens forældre er ligeglade - de har altid været det, men blir mere og mere ligeglade år for år, fra 10 års alderen...


  • #12   20. jan 2013 Hvad er alt det jeg forlanger???
    Er det virkelig for meget at forlange at man gerne ville ønske at ens mor selv kontaktede en, bare for at høre hvordan det går...eller bare for lige at høre hvor man flytter hen? Hvorfor skal det kun gå en vej? Hvorfor er det kun mig der skal kontakte hende?

    Vi har rigtig ofte selv besøgt dem, og med bragt kage osv, men vi får intet igen, så derfor er vi stoppet med det efterhånden..vi besøger folk når vi kan, og ikke fordi at besøget lige kan passe med at vi lige alligevel skal den vej samme dag...vi besøger folk fordi vi vil, ikke fordi det er praktisk...

    Jeg ved godt hun er en ældre dame, jeg har haft mine ture på sygehus med mine bedsteforældre der alle er gået bort, og holdt min mormor i hånden mens hun døde på sygehuset, så jeg ved godt ældre mennesker og sygdomme tager hårdt.


  • #13   20. jan 2013 Men jeg kan også se hvad isabelle mener smiley
    Jeg tog til psykolog med mine problemer ifht mine forældre og lærte at acceptere at det er sådan de er. Og det er sådan mit forhold med dem er..
    Du kan ikke lave om på din mor. Det er kun hende der kan og det er slet ikke sikkert hun vil.. Så det må du bare acceptere og gøre op med dig selv hvad og hvor meget du vil give smiley


  • #14   20. jan 2013 Isabelle: Du har helt ret, men det er stadig svært at acceptere, når man gerne ville have lidt mere opmærksomhed.. men det har altid været sådan lidt ala nu, det er bare blevet værre, efter jeg har stoppet med at tage kontakt for at se om hun ville gøre det..hvilket hun så ikke rigtig gør..

    Min mor er ikke en "lorte-mor", hun er ikke en dårlig mor.. Jeg elsker hende og vil ikke kalde hende noget, eller svine hende til...jeg vil heller ikke svine hende nu, jeg vil bare gerne brokke mig lidt over manglende interesse fra hende... Ja svært at forklare..


  • #15   20. jan 2013 I har ret.. Jeg må bare acceptere at det er sådan det er, jeg kan og skal ikke ændre andres liv og vaner.

    Men jeg ved ihvertfald at jeg vil give min søn opmærksomhed og altid følge med i hans liv og kontakte og høre hvordan det går ham. Indtil han beder mig lade være smiley


  • #17   20. jan 2013 Karin: Det har vi jo også gjort....Jeg skriver også længere oppe at det vel ikke kan passe det kun er mig der kontakter...
    Jeg ringede og skrev førhen jævnligt til hende, vi kom jævnligt på besøg osv..
    men når det kun går en vej, så gider man bare ikke blive ved...jeg vil gerne give, men jeg vil da også gerne modtage bare lidt fra min egen mor...vil du mene man kun skal give og aldrig modtage?
    Det jeg har skrevet er noget af de større ting der er sket...det her er jo noget der har foregået mange år, og ikke kun på det sidste.

    Jeg syntes nu ikke jeg stiller det firkantet op...Jeg vil bare gerne have gensidig kontakt...og ik kun en vej.


  • #19   20. jan 2013 Vi har haft sådan en periode en gang før...hvor jeg sagde til hende at jeg aldrig sys hun tog kontakt...og det kunne hun ikke forstå..men det er et par år siden nu, så måske jeg skal opdatere hende om vores situation igen.

  • #21   20. jan 2013 Har lige snakket med min søster. Min mor har jo lige ringet til hende her efter aftensmad..
    Ang min mors mands mor.. Hun er blevet lagt i kunstig koma, da hun ikke trækker vejret ordenligt, hofteoperationen gik ikke som den skulle, og det ene ben er hævet, og de ved endnu ik om der er en blodprop deri eller ej...

    Så kan jeg da godt forstå de ikke har tid og overskud, og det skal de ikke høre noget for.

    Men ellers er det jo sådan generelt med kontakten..og ik kun baseret på denne gang.


  • #23   20. jan 2013 Karin> Jeg synes ikke helt du læser hvad TS skriver.. Jeg forstår dælme da godt, at TS synes det det er træls hvis det altid er hende der skal tage kontakten.. Jeg ville blive rigtig ked af det, hvis min mor aldrig ringede og spurgte mig hvordan det går. Så kan det godt være, at det ikke er fordi TS' mor er uinteresseret, men "bare" har en anden kommunikationsform, men hun kan jo tydeligvis godt ringe til sin anden datter, så den holder vel ikke helt? Og uanset, så er jeg af den mening, at hvis man har sat børn i verden så har man sgu også et ansvar overfor de børn og deres ve og vel, uanset om de så er 4, 25 eller 56, så længe man er psykisk og fysisk i stand til dette!

    Lobar> Jeg forstå godt dine frustrationer, har netop mistet et par veninder på lidt samme grundlag. Jeg flyttede 6 km væk fra dem (vi har altid boet max 200 m fra hinanden) og hørte mindre og mindre. Det var altid mig der skrev og ringede og tog hjem til dem. Spurgte flere gange om der var noget galt og forklarede hvordan jeg havde det og hvad jeg følte, så en dag fik jeg nok og besluttede mig for at jeg ville se hvor lang tid der gik før jeg hørte fra dem igen. Det var d. 2. november 2012 og har stadig intet hørt.. Og vi snakkede normalt sammen et par gange om dagen og minimum 1!

    Dette kan og skal ikke sammenlignes med din mor, men ville bare sige at jeg virkelig godt forstår dig og at jeg synes de andre råd om at forklare din mor hvordan du har det, virker som det bedste at gøre! Evt i et brev/sms/whatever hvis du er lidt konfliktsky eller bange for en afvisning igen..


  • #24   20. jan 2013 et hurtigt kig på denne tråd viser hvor forskellig folk ser på tingene

    derfor er du nød til a skrive eller snakke med din mor hvor fortælle hende hvordan du har det .. måske hun har det på samme måde med dig ?
    måske hun synes du kræver for meget ? måske kan hun godt se hun har lidt for travlt fordi hun gerne vil nå en masse i mens hun kan ? måske er det mange andre grunde

    men du må tage snakken med hende og ikke bare konkludere noget der ikke er der


  • #26   21. jan 2013 Lobar: Jeg har faktisk fået lidt de samme anker fra mine børn - især min datter. Jeg er ikke ligeglad med mine børn - jeg elsker dem højere end noget andet her på jorden, men jeg er frygtelig, frygtelig bange for at virke anmasende i deres liv. Min egen mor har ringet konstant til mig og har også gerne villet både kontrollere mig og på nogle områder også blande sig. Så jeg er blevet så kraftigt vaccineret mod at ringe konstant til mine unger. Jeg savner dem - ALTID - og jeg elsker, når de ringer, skriver eller kommer. Og jeg kommer gerne, når de inviterer mig, men jeg kommer ikke bare dumpende, for jeg ved også, de alle er travle unge mennesker. Så mit motto har været at respektere deres privatliv, men måske så meget, at jeg går for meget i den anden grøft, og det må jeg så gøre noget ved, for jeg vil for alt i verden ikke gøre mine unger kede af det. Så jeg vil opfordre dig til at tale med din mor og fortælle, hvordan du føler det.

    Jeg ved også, at begge mine ungers svigerforældre hiver meget i dem, jeg bebrejder dem derimod aldrig, "at det er længe siden" osv, og jeg ved så, at når de inviterer eller kommer, så er det fordi de har LYST til at være sammen med mig og ikke fordi de føler, at det er en pligt. Jeg er så også den type mor, der aldrig siger nej til at hjælpe dem, hvis de behov for det. Så smider jeg gerne alt, hvad jeg har i hænderne. Omvendt går jeg aldrig forgæves, hvis jeg beder om hjælp til noget.

    Tal med din mor, jeg vil vædde på, at hun ikke er ligeglad.


  • #27   21. jan 2013 Nu er der flere, og dig selv der skriver at i aldrig blir inviteret på besøg. Alta da jeg sagde til mine forældre - hvorfor de aldrig inviterede os.. Fik jeg bare at vide at vi da sikkert ikke havde tid, og var tilfredse med den hverdag vi har. Og at jeg da burde vide jeg bare kan komme når jeg vil.
    Men jeg tror helt ærligt min mor beskrev hvordan de har det - de har travlt og har ikke brug for en hverdag der involvere min kæreste og jeg!
    Jeg fik også at vide at jeg da vel ikke behøver en invitation for jeg er ALTID velkommen. Ja det er da skønt, men nogen gange er det rart lige at få bekræftigelsen med også! Og når man så kommer på besøg, så sidder man alligevel over halvdelen af tiden og passer sig selv.. For de går bare :s laver det de har lyst til... Selvom man er på besøg :s og man får ingen invitation til at deltage... Det regner de med man gør hvis man vil smiley
    Jeg ser sjældent mine forældre.... Har ikke set dem siden nytår og ser dem nok heller ikke før min fødselsdag i april. Hvor de som altid vil komme 2 timer for sent


  • #28   21. jan 2013 bente : tommel op til dig smiley

    min mor er som dig ,
    dog ringer hun hvis hun ved min kæreste er ude og fx arbejde el andet hvor jeg sidder alene for så vil hun ha jeg kommer og spiser (det er så dejligt )
    men kender osse det med anmassende(svigerfamilien)puhaaaa:(

    dejligt a høre en mor som er som dig smiley KÆMPE TOMMEL OP til dig .


  • #29   21. jan 2013 Tak frk-vestergaard smiley Jeg er glad for at høre, at du har en skøn mor smiley Det betyder meget, at man ved, man har et menneske, man altid kan regne med - uanset hvad.

  • #30   21. jan 2013 Bente vil du ikke adoptere mig hæhæ smiley

    Pjat.... smiley min mor var på mange måder lige som dig, det kan jeg godt savne ind imellem..

    Ts tag en snak med din mor inden du antager hvordan hun føler.


  • #31   21. jan 2013 Hellere end gerne, Tine, man kan ikke få for mange børn og unge mennesker i sit liv smiley Jeg har såmænd et par ekstra i forvejen - mine ungers kammerater, som i perioder nærmest har boet her (de havde ikke så gode odds hjemme) og der er ført mange natlige samtaler, når det hele var svært. De kommer stadig på besøg her, selv om mine unger er flyttet hjemmefra, og det er dejligt. Den ene af dem hjælper mig også med at flytte smiley Den anden har skaffet mig flyttekasser til specialpris. De er blevet til et par skønne unge mennesker, der har styr på tilværelsen. Jeg er hamrende heldig at have sådan et par gode bonusdrenge i mit liv smiley Og så er de nogle kanongode venner for min datter og min søn smiley

    Forstår så inderligt godt, at du savner det! Men som sagt, er gerne mor-vikar smiley


  • #32   21. jan 2013 Det du skriver der Bente viser igen igen hvor godt et menneske du er smiley

    Dejligt at du har haft overskud, til at tage dig af nogle unge mennesker der havde brug for en fremstrakt hånd smiley


  • #33   21. jan 2013 Ih altså - tak Tine *rødmeikon*

  • #34   21. jan 2013 Tror alle ville give mig ret Bente smiley

  • #35   21. jan 2013 Jeg tror godt, jeg kan komme på nogle, der synes, jeg er en satan *GG*

  • #36   21. jan 2013 Haha sådan er det vel med så alle, vi kan ikke være gode venner med alle og enhver smiley

  • #37   21. jan 2013 LOL - nej, det har du fuldstændig ret i - og jeg har da vist pisset et par stykker af hist og her smiley

  • #38   21. jan 2013 bente du er en af de der SUPER mødre
    for gerne hjælper dem der mangler en a tale med hjemme.
    det er fantastisk.

    de har været heldige a have dig i deres liv.
    man ved aldrig hvor de var endt hvis ikke de havde haft en god voksen og snakke med når alt var svært


  • #39   21. jan 2013 frk-vestergaard: Jeg bliver helt flov smiley Så meget ære vil jeg heller ikke tage, men en lille smule forskel tror jeg på, at det har gjort, men de har altid grundlæggende været nogle gode drenge smiley Deres kammerater ved jeg, har gjort en stor forskel, så måske et samspil mellem både det ene og det andet smiley Men den største ære skal tilfalde deres venner. Men jeg gjorde gerne det hele om igen - også hente en grædende ung mand kl. lort om natten, fordi det hele kom lidt for meget op til overfladen, når der kom lidt alkohol indenbords. Åh, der har været mange natlige opringninger.. og en ung mand, der pludselig stod her efter midnat: "Må jeg godt sove her?" Og så finde en seddel om morgenen: "Du er som en mor for mig", ja, så er jeg jo solgt. Men vi har jo også haft rigtig mange sjove timer sammen, hvor den bare har stået på snak og grin, det har ikke været problemer og gråd alt sammen smiley Men de har begge været mønsterbrydere, den ene er færdig med uddannelse, den anden er godt i gang, og det glæder mig at se, hvor godt det går dem, for jeg holder sgu meget af de knægte.
    Stor tak for de meget store ord!


  • #40   21. jan 2013 du har tydeligvis gjort en forskel smiley en stor en:)

    -det er så flot ,
    jeg håber a jeg får lov a være en del af vores børns venners liv . det viser bare a de stoler på dig smiley puhhaa det er så vigtigt med gode voksende stabile mennesker


  • #41   21. jan 2013 Endnu engang tak smiley Ja, tilliden er alfa og omega i det. Jeg bliver så trist, når jeg hører om ensomme børn/unge - ja, i det hele taget mennesker, der er ensomme. Og det er meget vigtigt for et barn/ungt menneske at vide, at man har én, man altid fordomsfrit kan henvende sig til uden at blive fordømt.

    Jeg kan høre, at du har den samme indstilling som mig, så det er jeg helt sikker på, at du gør smiley


  • #42   21. jan 2013 Tak for jeres indlæg og det er rart lige at få andres synspunkt..

    Jeg valgte at skrive til min mor igår aftes efter at ha hørt fra min søster (som min mor havde ringet til) at hendes svigermor ligger lige på vippen...

    Jeg skrev hvordan det gik med hende, og det var bestemt ikke godt, så jeg forstod godt at de ikke kunne komme i denne uge.
    Skrev at jeg var blevet lidt ked af det, men at jeg godt forstod dem, og jeg håber hun klarer den..

    Så nu vil jeg lige skrive og høre om der er nyt ang hende, og vil de på besøg i fremtiden, så må hun jo give lyd...hun har fået invitation 3 gange nu, så nu er det op til hende, når de for overskud igen


Kommentér på:
trist forhold til sin mor :/

Annonce