602 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Løbetid! - Eller ej..? Løbetid! - Eller ej..?

Ih jeg er hammer forvirret så håber nogen kan hjælpe mig...

Vi har en chi-tæve som vi forventede i løb om ca 1-2 uger. Men her for ca 4-5 dage siden begyndte vores andre hunde at rende og snuse til hendes bagdel, samt hun begyndte at vaske sig en del dernede. Vi har tjekket hende flere gange uden at finde tegn på blødning. Men så igår lod hun MEGET villigt vores han parre hende. Og igen idag lod hun ham bare hoppe på. Hun lægger ikke op til det (parringsleg/halen til siden osv.) overhoved, men stiller sig helt stille når han kommer og snuser.

Så jeg kan ikke finde ud af om hun er i løb... Normalt når hannen bare vil snuse hende bagi, plejer hun at snappe ham. Men som sagt har vi tørret hende bagi hver dag den sidste uge uden spor af blod.

Hvad siger i?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbetid! - Eller ej..?
  • #1   23. sep 2012 Jamen, der er da ingen tvivl: din tæve er i løbetid. Hvis det ikke er meningen at din tæve og din hanhund skal lave hvalpe sammen, må du skille dem ad og så iøvrigt få dyrlægen til at give din tæve en abortsprøjte om tre ugers tid.
    Det er ikke altid at tæverne bløder under løbetiden- i hvert fald ikke så man opdager det.
    Når din tæve er højløbsk, er hun hævet bagpå og hanhunden vil kunne parre hende.
    Løbetider kommer jo heller ikke på bestemte datoer. Man kan nogenlunde vide hvilken måned de kommer i løbetid på, men ikke hvilken dato.
    Hvor gammel er din tæve?

• #2   23. sep 2012 Ved godt der ikke er en bestemt dato, men hun er ret regelmæssig så vi vidste hun skulle i løb i løbet af september.
    Vi har INGEN blod kunne opspore, overhoved! Og hun er ikke spor hævet bagi. Men til trods for det har de nu hængt sammen både igår og idag.
    Det er meningen at hun skulle parres denne gang, men føler virkelig det er svært at styre når jeg ikke kan regne ud hvornår hun så er gået i løb osv.
    Hun er forresten 3 år gammel

• #3   23. sep 2012 Er enig med Lea A. Hannen ville ikke kunne parre hende, hvis ikke hun var i løb - så få hellere en abortsprøjte til hende, og få dem skilt ad med det samme..

De kan sagtens være i løb, uden at bløde, hvor de blot hæver op.

• #4   23. sep 2012 Nå, mit indlæg kom samtidigt med dit.

Som sagt - så er hun nok drægtig nu, så få dem skilt ad, to parringer er mere end rigeligt.

• #5   23. sep 2012 Kan lige som bonus tilføje at hanhunden opfører sig som komplet galning... han løber rundt om sig selv og hyler og piver og halser. Men vi har også endnu en tæve i huset son var højløbsk i sidste uge og har jo bare troet at det stadig var pga hende mht hans opførsel.

• #6   23. sep 2012 Det kaldes "hvid løbetid" smiley
    Din dyrlæge kan tjekke via blodprøve og mikropskopi af celleskrab fra skeden om hun er højjløbsk.
    Hvis det ikke var egen hanhund der var tiltænkt farrollen, så må i vist give abortssprøjte og vente til næste løbetid.

• #7   23. sep 2012 Lisbeth: de er skam skilt ad, nu tør jeg jo ikke andet.

• #8   23. sep 2012 Det var (heldigvis) ham som skulle bruges alligevel... Da vores anden tæve som er i løb er blevet parret med en han udefra, så 7-9-13 det ikke var hende han kom på.

Kommentér på:
Løbetid! - Eller ej..?

Annonce