{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Hvid løbetid, eller...? {{forumTopicSubject}}

Min tæve på 7 måneder skal neutraliseres efter 1. løbetid, men jeg er i tvivl om hun er i løb nu. Det vil passe perfekt økonomisk, hvis hun er det...

Hun er hævet og slikker meget, samt er begyndt at markere udendørs. Førhen tissede hun kun når hun ikke kunne holde sig mere, men her den sidste uges tid er kønsdelen hævet, øget slikkeri og markering. MEN, hun bløder ikke. Er det så "hvid løbetid" eller hvad tænker I? Og er dét en "rigtig" løbetid, eller bør jeg vente til der kommer en løbetid, hvor hun bløder?

Jeg behøver ikke modargumenter til neutralisering, tak. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvid løbetid, eller...?
  • #1   28. maj 2016 Jeg tænker at det også kan være en urinvejsinfektion

  • #4   28. maj 2016 Ja det har jeg hver dag siden det startede, her for en uge siden. smiley
    Der har intet været på papiret. Hun viser ikke tegn på smerte, og spiser, drikker, leger, tisser uden problemer.

    Hendes urin er heller ikke anderledes. Hun tisser ikke mere end normalt, og slet ikke indenfor. Men hun markere udenfor. Fx hvis de andre har fundet et "godt sted" at tisse.


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #5   28. maj 2016 Min lille hund var havde en hvid løbetid sidst hun var i løbetid. Og det lyder som om det er det samme din hund er i.

    I forhold til neutralisering, vil jeg vende det med dyrlægen. smiley


  • #6   28. maj 2016 Den dyrlæge jeg skal have hende neutraliseret hos, siger blot at de skal være mindst 5-6 måneder. Vores to andre hunde blev neutraliseret som 5½ måneders, men jeg vil gerne lade hende her blive voksen mentalt inden neutraliseringen - for det blev de to andre ikke... smiley
    Pt. har hun ikke ændret adfærd, men tænker at det nok er nemmere at vurdere om 3-4 uger.

    Har ikke prøvet at have en hund med 1. løbetid før, og ha aldrig haft en med "hvid løbetid" før, så det virker ret underligt for mig smiley


  • #7   28. maj 2016 Hvis hun skal blive voksen mentalt inden neutralisering skal hun være noget ældre. Mellem 1 1/2 og 3 år afhængigt af racen.

  • #8   28. maj 2016 Ja okay. Troede bare de skulle igennem 1. og måske 2. løbetid. smiley
    Jeg må gemme pengene lidt kan jeg fornemme.


  • #11   28. maj 2016 Dyrlægen siger tidligst 5-6 måneder. Resten må man jo egentlig selv vurdere - hvis ønsket er at tæven skal være mentalt moden så er det for tidligt både denne og de næste par løbetider.

  • #12   28. maj 2016 Jeg tænker at det er begyndelsen på løbetiden.
    Risikoen for knoglekræft stiger ved tidlig neutralisering, Vær OBS på det.
    Hun skal være over halvandet år, for at være færdigudviklet mentalt (ved lille race).


  • #13   28. maj 2016 Nu står mit sidste indlæg og flagrer lidt - der er slettet et indlæg lige før mit.

  • #14   28. maj 2016 Rosas første løbetid var hvid.. Men vent og se om der ikke skulle komme blod.
    Jeg valgte at vente til efter anden løbetid af flere årsager (mest fordi det passede rigtig dårligt for os med flytning osv)
    Jeg venter en løbetid hvert øjeblik nu og håber den er "rigtig" denne gang, uanset bliver hun fikset efter.
    Hun var 1 år da hun fik den første, så på den måde er der ikke sket det helt vilde, men jeg ville nok også vente til 1 års alderen, hvis det ikke var fordi der var noget galt og det derfor skulle ordnes. smiley
    rettelse: men det når hun jo også næsten hvis hun er 7 mdr nu, men ja inden tredje løbetid uanset og så imellem 1 og 1½ år +/- et par måneder afhængig af tæven og hvornår løbetiden lægger.


  • #15   29. maj 2016 Tak for jeres svar. smiley

    Jeg kender til risiko og fordele. Netop pga. det med knoglekræft og at hunden skal være voksen mentalt, så venter vi til hun har været igennem to - måske tre løbetider.
    Jeg mener at jeg sidste år fik af vide, at risikoen for knoglekræft er størst ved neutralisering inden 1. løbetid. Og bliver mindre og mindre efter 2. og 3. løbetid.

    Jeg må have lidt tålmodighed.


Kommentér på:
Hvid løbetid, eller...?

Annonce