3. jul 2011 Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.803
Den ultimative vagthund Den ultimative vagthund
Hvad er din mening?
Hvad er den ultimative vagthund?
Hunden som æder indbrudstyve, som ikke lukker folk ind, før de bliver budt ind. Hunden som altid passer på en.
Spørger fordi jeg er nysgerrig.
Jeg har selv haft den ultimative vagthund, han var blanding af amstaff og amr. bulldog. Han stod altid ved siden af mig når jeg åbnede døren, og hilste ikke før jeg sagde kom ind.
Han ville have ædt en indbrudstyv, og hørte han nogen udenfor om natten løb han ud, uden at være bange når man åbnede døren.
Men jeg vil gerne vide hvilke racer der er sådan, hvilke racer du har erfaring med er sådan.
Her er min vagthund, min elskede Kongo...
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
Begge hentet fra Rødovre Internat i øvrigt
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 125 Svar: 638
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.803
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
han ville ikke lade fremmed komme ind på matriklen, før man sagde go for det og så var han okay med det, hvorimod gæster han kendte, hoppede og dansede han af glæde over deres besøg og var en rigtig nussehans som vi siger.
var engang udsat for voldstrusler af en underbo som var en kammerat til min mand og som også havde kendt vores hund fra lille hvalp, men han havde en dag drukket en pind i øret og buldrede op af trappen, hamrede på døren og truede med vold, min rottweiler måtte jeg holde tilbage i halsbåndet, for han knurrede alvorligt af underboen og ville have bidt ham, hvis jeg ikke havde holdt ham tilbage
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Men dens spidskompetence har været at byde gæster indenfor - men aldrig lade folk, der ikke har rent mel i posen gå igen... De sætter sig bare foran og glor på dem - indtil der kommer nogen, der kan tage sig af sagerne...
Ud over det, så tror jeg min foretrukne er rottweileren, der også samtidig er allround hund.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 77 Svar: 8.044
Hun gøede indendørs 3 gange i sit liv, første gange overhørte jeg hendes gøen, næste mogen var der hugget en cykelcomputer fra en af ungernes cykler.
De to andre gange åbnede jeg døren og begge gange, var der ubudne gæster i carporten, der straks tog flugten.
Bankede folk ikke på døren, men gik lige ind, blev de stoppet ved døren, af en lille hvid whippet, med et meget blottet tandsæt og dyb knurren.
De par stykker der prøvede flyttede ikke fødderne
Jeg ved godt hun ikke kunne stoppe en indbrudstyv, der for alvor ville ind, men hendes advarsler var ganske passende til mit behov.
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.498
Personligt nyder jeg, at mine hunde er venlige, og håber/tror på at hvis det blev nødvendigt, så kunne de godt skrue bissen på. Men jeg vil lige så gerne have, at det forbliver uprøvet.
dec 2011
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 175
maj 2008
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 251
Den begrænsede deres sociale liv meget, da de færreste ville/kunne besøge dem.. De var sindssygt nervøse for indbrudstyve. De var ikke bange for tyven, men bange for hvad hunden ville gøre ved tyven..
Vil lige tilføje at en ultimativ vagthund for mig, er ikke en hund der æder indbrudstyven..
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.475
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 74 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 360 Svar: 14.529
Bedre vagthund findes ikke ...
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
Det kommer 110 % an på formålet
Min morfar har i en mange år brugt boxer eller pyrenæer hund, boxerne fungerede som kombinerede vagt/familie hunde, pyrenæer hundene som 100 % vagthunde!
Envidere har de haft brugt Jack russel for at holde ræve og andet skidt væk, og hjælpe med at indfange. Alle tre racer har fungeret upåklageligt til de formål de var beregnet. Dog manglede der måske noget aggresivitet ved Pyrenæerne, men de er gode alarmer og har da holdt Amina ude indtil videre:)
Personligt regner jeg med vi skal have boxer, dobbermann eller ambull (hvis den bliver lovlig)( alle racerne er fantastiske, og ved ikke hvordan vi skulle vælge!)engang i fremtiden, og den skal fungere som kombineret familie/vagt hund, så det må vel være de optimale for mig. Hvis ikke både manden og jeg var bange for shcæferen så var det her vi endte.!
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 133
Vi havde haft skorstensfejer, og han kom ind fordi vi sagde god for det, da han var færdig, sad vi i baghaven og han skulle gå ca 20 meter hen til lågen ud ud. Vi sagde pænt farvel og han bekræftede at han selkv kunne finde ud, meeeeen det lavede Bastian om på.
For nogen minutter siden hørte vi en stemme kalde; Hallo, halloooooo.
Og der, ved vores store kastanietræ stod den stakkels skorstensfejer, med Bastian foran sig. Hver gang han tog et skridt til siden gjorde vores dejlige hund det oz.
Han holdt ham pænt tilbage med blottede tænder lige indtil vi kaldte ham til os og sagde; Det er okay,
Han var fantastisk!! Og gik han i haven, og tog man i lågen, gøede han så man bestemt ikke lige turde gå ind. Flere har da kaldt på os og spurgt om vi kunne tage hunden.
Vi skulle sige god for folk, så var han sit eget elskelige Jeg
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.005
Meeeen jeg syntes nu mine hunde magter opgaven herhjemme fint
Det er Schæferhunde.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 133
aug 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
Den perfekte vagthund må være en, der ikke reagerer uden grund. I min verden er det ikke besøgende som den ikke kender, når ejer er hjemme, der skal reageres på, men truende adfærd overfor ejer eller ved tyveknægte, som kommer når ejer ikke er hjemme.....men findes sådan et vidunder?
maj 2008
Jeg har ikke noget behov for en hund, der klaprer med gebiset overfor velkomne gæster og altid lukkes væk, Men hvis man ved den ultimative vagthund mener den skarpeste, så er fila'en nok en af de bedste. Hunde som Sar Planinac og Kaukasisk Owcharka og lign. er bestemt heller ikke til at spøge med.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.315
Kias ansigt på fordøren med "Her vogter jeg etc." og hendes gøen er som regel nok til at give de fleste ståpels indtil jeg beder hende holde mund.
Hun er ekstremt beskyttende. Hvis der sover folk i mit hjem, selv bedste venner så kommer de ikke i nærheden af mit soveværelse uden invitation for hun vogter døren.
Om hun vil gøre nogen noget når hun er alene ... jeg tvivler. Vil hun gøre noget for at beskytte mig hvis nødvendigt ... JA, det har jeg fået bevis på ...
Men hvis jeg skulle vælge en race som ikke kan kyses (som mange ikke så psykisk stærke bjæfere kan) så ville jeg vælge rotten. Skarpere hunde er uden for mit kompetenceområde :o)
Er dog også helt vildt med mastiffer som er helt rolige og halvdovne indtil de øjeblik hvor der er en trussel i nærheden.
Den ultimative vagthund