Andre hunde ser sig sur på min hvalp {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften lyder:
Vi har den dejligste mastiff bl. hvalp på 4 mdr. Han er selvfølgelig lidt stor og kluntet i det, men det er hvalpe jo.
Når han møder andre hunde ser de sig ofte sur på ham, ejerne fortæller tit at deres hund altså plejer at kunne med alle andre. Vi undre os over hvorfor det er sådan. Han har selvfølgelig ikke 100 % styr på sit hundesprog endnu, men syntes han agere som andre hvalpe når han møder fremmede hunde. Han overgiver sig med det samme der kommer et ¨brum¨ fra hunden, men vi syntes jo det er lidt træls han skal have at vide han er træls næsten hver gang.
Vi har tænkt meget over hvad det skyldes; Er det fordi han leger meget med poterne (det gør mange mastiff typer), lugter han anderledes eller hvad er det (vi har aldrig vasket ham for hvalpelugten om at gøre selvfølgelig)
Kom gerne med bud på hvad i tror det kan skyldes.
jun 2012
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 138
Har han mødt andre hvalpe? Og har I mødt de samme gnavne hunde flere gange? Hvordan har I mødt dem? Har de leget/været fri til at lege?
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.907
De fleste voksne hunde accepterer hvalpe. De vil opdrage hvalpen, og det er jo også helt normalt.
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 165
Det har været lidt med forskel om de har været fri eller i snor men der kommer stort set samme reaktion fra de andre.
Malene - Ja det har jeg godt tænkt på, og som du skriver om jeres hund, kan han også godt finde på at gøre sådan men hvor han så tit ligger sig ned når de begynder at lege og det er så der de tit bliver sure - når han først ligger på ryggen.
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 4 Emner: 50 Svar: 253
Mit forslag var at mødes med flere hunde......som kunne tage godt imod ham;-)
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.907
Udvælg ligesindede legekammerater, og slip så hundene sammen. Kun sådan har de frit kropssprog og kan sende de rette signaler.
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 165
Malene - Ja det er nok vejen frem. Til træning fx er der en anden mastiff bl. på samme alder, de har leget rigtig godt sammen i starten da de leger på samme måde, men nu bliver den hurtigt sur på ham selv om de er frie, og det er som før skrevet når han ligger sig på ryggen den bliver sur på ham. - det er der også andre hunde/ hvalpe der gør.
sep 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 209
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
jun 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 26
hvis du evt kan finde nogen med en sankt bernhard "staves", eller berner sennen, nogle af dem har det med at tumle da de godt kan li at bruge deres vægt til leg
håber du kan bruge det til noget
Andre hunde ser sig sur på min hvalp