613 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Allergi? Allergi?

Hej

Jeg har en Berner Sennen hvalp på 4½ mdr som desværre har alle de almindelige symptomer på allergi.

Mit spørgsmål er om jeg allerede nu kan sætte ham på et allergifoder ift at han jo er så ung og sikkert behøver de næringsstoffer der er i hans hvalpefoder?

Jeg fodrer pt med Hills Puppy Large Breed.

Hvilket allergifoder kan I anbefale?

/Linda og Yoda

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergi?
  • #1   6. okt 2012 Hvad form for allergi har han?

Du kan jo evt. give ham kornfrit hvalpefoder, hvis det er lagermider fra kornet, som han er allergisk overfor.

• #2   6. okt 2012 Jeg har ikke fået ham udredt endnu.. Men har hørt at foderet er at godt sted at starte?

• #5   6. okt 2012 Øjenbetændelse, kløe, mat pels,sår på bagpartiet, dårlig mave (i nat eks. 6 store tynde afføringer på gulvet i gangen smiley )

Han skifter tænder og pels lige pt....

• #6   6. okt 2012 Jeg har ikke haft allergihund, så der må jeg være dig svar skyldig:)

Jeg tænker bare, at hvis det er husstøvmider, han ikke kan tåle, så kan det ikke hjælpe meget at skifte foder;)

Hvis det var mig, ville jeg bede dyrlægen om at tage en blodprøve og tjekke for allergi og så tage den derfra. Det kunne også være kylling, som din hund ikke kunne tåle og det er der i rigtig meget foder. Ikke kun kødet, men også kyllingefedt, æg etc. Og så kunne der gå tid spildt, hvor du prøvede et andet foder af, der alligevel ikke var fri for det protein, som hunden ikke kunne tåle smiley

• #7   6. okt 2012 U-ha du kan slet ikke konkludere noget ud fra de symptomer, de behøver slet ikke have noget med hinanden at gøre.
    Du skal gå til din dyrlæge i første omgang, han skal ihvertilfælde behandles for øjenbetænselse, det kan han have fået af mange årsager - han kan have fået støv, jord elelr andet i øjet.

Den dårlige mave kan skyldes han har spist noget han ikke tåler, han kan sagtens finde på at æde afføring fra andre dyr f.eks, så også det kan have sin egen årsag og behøver overhovedet ikek have noget som helst med allergi at gøre.

Kløen kan også have mange årsager, det kan være foderet, det kan være lopper, det kan være hårsækmider, det kan være stress, det kan være et sår, et insektbid elelr et hotspot der generer ham, så få også dyrlægen til at se på det.

Den matte pels kan skyldes at han mangler noget - hvilket foder fodrer du med? Giver du tilskud af f.eks olie?

• #8   6. okt 2012 det hjælper ikke at skifte foder, hvis det er noget i omgivelserne den er overfølsom for. lagermider er ofte grund til foderskift. Du må vente til den er udredt, før du skifter foder.

• #9   6. okt 2012 Da min havde dårlig pels og kronisk diarre som hvalp, sca din hunds alder, startede jeg ham op på royal canin hypo allergenic- det virkede

• #10   11. okt 2012 Jeg fodrer med Hills Puppy Large Breed..

Har tid ved dyrlægen idag. Øjenbetændelsen kunne klares med koldt kogt vand.
    Det kan sagtens være en loppe der er årsag til hans kløen. Godt nok er han behandlet med avocate og bayvantic, men vi har katte og de kan jo godt ha smuglet en loppe med ind i huset.
    Det har hjulpet lidt på maven at vi har droppet alle godbidder, så han nu kun får sit foder.
    Jeg tænker om tandskifte kan ha noget at sige. Man ser jo tit ved menneskebørn at de reagerer med dårlig mave når de får tænder?

Jeg giver ikke nogle tilskud af nogen art. Hvad kunne være godt ift pelsen?

Han trives ellers super fint. Virker glad og tilfreds.

• #11   11. okt 2012 Tror det er meget svært at konkludere at det må være allergi udfra hans symptomer. Som mange andre skriver, kan der være mange årsager til kløe, øjenbetændelse og dårlig mave.

Derhjemme bruger vi lakseolie i maden hver dag som tilskud, både for knogler, tænder og meget mere, men det har samtidig et super godt resultat på pelsen! Den skinner helt vildt, og bliver lækker balsam blød smiley Men jeg ville nu ikke forsøge mig med nogle former for tilskud før hans mave er iorden, og du har fået ham undersøgt.

Kommentér på:
Allergi?

Annonce