{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.516 visninger | Oprettet:

Hjælp!! :( Hvad fejler min pomeranian? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er ved at blive rigtig bekymret for min lille pomeranian, så jeg ville lige høre om, der er nogen der kan hjælpe mig!

- Jeg går på arbejdet hver dag og tager afsted kl halv 8 om morgenen, og kommer hjem igen omkring kl 16.
De sidste dage har min lille baby skidt hver dag, når jeg kommer hjem, og det er altså tynd, og syntes det ser mærkeligt ud.
Siden i foregårs har han ikke fået andet end sit rigtige hundefoder, for jeg ville se om det var det der gjorde det. Men det forsætte altså.

Og han er begyndt at vågne hver nat nu, fordi han vil ud og tisse eller "skide". Og når han så kommer i seng igen, går der ikke længe igen før så ligger han og piver igen.

Jeg vil bare høre om der er nogen der ved, om der kunne være noget galt med ham, eller der har prøvet det samme eller noget lign.

Håber der er nogen der kan hjælpe! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!! :( Hvad fejler min pomeranian?
  • #3   10. okt 2012 Det vil jeg tro en dyrlæge kan svare på.

• #4   10. okt 2012 Mange tak for jeres svar! Jeg vil prøve at ringe så.

Men der er ingen der har prøvet nogen lign. eller hvad?

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 855
    #5   10. okt 2012 Det er nok en dyrlæge du skal stille dine spørgsmål til,ingen herinde har en kinamands chance for at vide hvad der evt er galt med din hund .

• #6   10. okt 2012 Jeg ville hurtigt køre forbi dyrlægen, evt købe noget Zoolac og give din hund. Det stopper ofte diarre og lign her i huset. Men i alle tilfælde skal din hund tjekkes, det kan være den har fået noget, som der skal bruges skrappere midler til. God bedring med vovsen

• #7   10. okt 2012 en hund kan jo have dårlig mave af mange forskellige ting, så derfor kan vi ikke konkludere hvad der er galt.
    Det skal der en dyrlæge til.

det kan fx være at der sidder noget og stopper i tarmen, så det afføring der kommer ud virker som diarré eller det kan være en infektion.

måske kan udkogt ris og Zoolak hjælpe, men sæt det nu ikke er en almindelig mavevirus, så har du spildt dage fordi vi har givet det forkerte råd

• #8   10. okt 2012 DKK Cocker:
    Tusind tak for dit svar.
    Det vil jeg gøre så!

• #9   10. okt 2012 Ja, det er rigtig.
    Jeg vil tage til dyrlægen, og få ham undersøgt!
    De kan helt sikkert finde ud af hvad han fejler.

- Det var os bare for at høre, for jeg har ikke haft hund før, og derfor ikke så erfarende indenfor det. Så det kunne godt være, at det var noget som folk vidste noget om.

• #10   10. okt 2012 jamen hvis det var mine egne hunde så havde jeg også bedre kunne give en bedømmelse, dels ville jeg kunne mærke på maven og mærke om den føltes som den plejer, jeg ville kende mine hundes tegn og lign,
    men jeg kender jo ikke din hund og har den ikke selv i hænderne, så tør ikke bare sige zoolak og se så om det går over.

Det kan være det er det dyrlægen siger, når du ringer til ham og en opringning koster jo ikke noget

• #11   10. okt 2012 Nej, men tak for din hjælp alligevel.
    - Jeg vil prøve at ringe nu her.

• #12   10. okt 2012 Havde din hund "bare" haft lidt dårlig mave , så kan du få mange råd, men pga den piver og det har stået på nogle dage, så vil jeg også sige at du skal tage til dyrlægen, da det kan være 100 forskellige ting som vi kan ikke kan råde om herinde. Giv gerne en opdatering når du kommer derfra idag .

• #13   10. okt 2012 God idé at ringe til dyrlægen. Det kan jo være så meget, men jeg kommer til at tænke på tarmbetændelse, og så skal din lille hund have hjælp af dyrlægen.

(link fjernet)

• #14   10. okt 2012 Jeg har lige læst det link du sendte mig, tak for det.
    Der er meget i den beskrivelse, som passer på hvordan min hund har det :(.
    Men jeg ringer til dyrlægen nu.

Og skal selvfølgelig nok give svar, når jeg har været ved dyrlægen med ham.

• #15   10. okt 2012 Stine: Super smiley Held og lykke!

• #16   10. okt 2012 Tak for det.
    Har lige snakket med dyrlægen, og har fået en tid halv 4.
    Hun sagde at når det havde været flere dage syntes hun jeg skulle komme forbi med ham.
    Jeg skal nok give en opdatering når jeg har været ved dyrlægen.

• #17   10. okt 2012 Det lyder rigtig godt. Sørg for han får rigeligt at drikke. Pøj pøj med ham

• #18   10. okt 2012 Super at du lige tager ham forbi dyrlægen:)

Ved almindelig dårlig mave starter jeg med at faste hunden i 12-24 timer. Derefter giver jeg ham noget hjemmelavet skånekost til at starte maven op på igen. Udkogte ris med kogt kylling eller torskerogn som små hyppige måltider. Først derefter hans normale foder. Og indimellem med rå svinehaler, svineribben eller lignende til, svin har en lidt stoppende effekt på ham.

Hvis maven først er slået itu, synes jeg det er mere effektivt end bare at give ham det normale foder;)

Jeg har ingen erfaringer med zoolac, selvom jeg kan se, at mange herinde anbefaler det.

God bedring med ham;) håber han snart er ovenpå igen.

• #19   10. okt 2012 rå kød skal man nok ikke give, hvis ikke hunden er vandt til at få det.
    mine hunde får diarré, når de får ben med råt kød på.

men ja jeg laver også udkogte ris og så ingen foder - hvis det er sejlivet så zoolak, men igen når man ikke står med hunden, så er det sin sag bare at sige man skal gøre sådan, der kan jo være mange andre ting i vejen

• #20   10. okt 2012 Enig Connie.

Hvis hunden virker påvirket af det/det ikke går over i løbet af et par dage, så er det afsted til dyrlægen. Det kan vi jo af gode grunde ikke vurdere herinde fra.

Jeg ville bare skrive, hvordan jeg håndterer lidt almindelig dårlig mave. Min første reaktion er ikke dyrlæge/zoolac oveni tørfoderet, hvis hunden elllers virker frisk. smiley

• #21   10. okt 2012 Jamen han virker frisk nok, han spiser godtnok ikke særlig meget, og har ikke gjort det et stykke tid nu.
    Men han leger og hygger sig, så så meget kan jeg heller ikke mærke det på ham.
    Han har bare haft dårlig mave nogen dage nu, og piver om natten fordi han skal ud. Og han plejer som regel at sove hele natten.

Jeg har fået en tid til dyrlægen, så nu tager jeg derop, for vil gerne være sikker på han ikke fejler noget slemt.

• #23   10. okt 2012 ja vi venter spændt smiley

• #24   10. okt 2012 Ja venter på update smiley

• #25   11. okt 2012 Undskyld mit sene svar, men havde så travlt igår efter dyrlægen, så glemte helt at komme på HG.
    - Han fejler heldigvis ikke noget slemt, han har fået en meget mild grad af tarmbetændelse. Så han skal have skånekost indtil han har normal afføring igen, også har han fået sådan en sprøjte med noget brunt væske lign. noget i, som han skal have i munden 2 gange dagligt.
    Og jeg tror allerede det virker, han er så glad og har puttet i mine arme stortset hele natten! :-).

- Tak til alle for jeres svar, og fordi i er så nysgerrige om hvordan det er gået, det virkelig dejligt at se!

profilbillede
  • #26   11. okt 2012 Er ikke helt sikker på, jeg forstår, hvorfor du ikke bare ringede til dr. dyr i første omgang og brugte tiden på det og ikke skrive her inde? Så kunne du have lavet et indlæg når du havde fået din dejlige hund tjekket eller i hvert fald snakket med dr. dyr og fået ro på? smiley

• #27   11. okt 2012 Det var for at høre om der var nogen der vidste noget om det, eller selv havde prøvet noget lign. og vidste hvad der skulle gøres evt. Dyrlægen skal med det samme at jeg skulle komme forbi med ham, og få ham tjekket.
    Men lad være med at bruge din tid på at læse, og svare hvis du har et problem! :-). Jeg tænker det her forum er til for at hjælpe hinanden, og snakke om tingene.

• #28   11. okt 2012 det var godt det ikke var alvorligt.
    god bedring

• #29   11. okt 2012 Så var jeg ikke helt galt på den smiley Dejligt at høre din update - fortsat god bedring med den lille fyr. Hvor er han altså fin smiley

• #31   11. okt 2012 Det kan da godt være.
    Men jeg syntes det er rart og få nogen indputs omkring det, for jeg har ikke oplevet det før. Og uanset hvad, ville jeg kontakte dyrlægen for at høre. Men jeg syntes da det var rart lige at skrive det her inde, for at folk bare kunne komme med deres bud eller støtte.
    Kan ikke se hvad i skal have så travlt for, det kan jeg virkelig ikke..

• #32   11. okt 2012 Tusind tak, alle jer andre!
    Og tak for svarene, og jeres søde søtte omkring det her! :-).

• #33   11. okt 2012 Godt at høre det ikke er noget alvorligt. God bedring smiley

• #34   11. okt 2012 Jeg kan så godt forstå at man søger råd herinde også ( hvis det altså ikke er super akut) så længe man husker at vi er ikke dyrlæger og derfor altid kontakter dyrlægen hvis man er det mindste urolig eller i tvivl. Ligesom du TS gjorde.
    Dejligt at vapsen har det bedre og det ikke var alvorligt. God bedring med ham:-)

• #35   11. okt 2012 Tusind tak for det! smiley

Han har det allerede meget bedre!

• #38   11. okt 2012 Pia: Derfor har jeg også som rettesnor, at jeg kontakter dyrlæge efter 2-3 dage med dårlig mave og zoolac og faste/ skånekost ingen virkning har. (Hvis altså ikke hunden på anden måde er påvirket, så ringer jeg naturligvis før).

• #39   11. okt 2012 Selvfølgelig må man spørge herinde, så længe hunden hverken er ved at blive kvalt eller ved at forbløde.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#40   11. okt 2012 Jeg gir Pia ret, jeg ville alldrig selv bruge HG til sygdom hos mine hunde, der bruger jeg en dyrlæge, det er nu engang dem som er uddannet til syge hunde smiley

• #41   11. okt 2012 jeg kan godt forstå man spørger herinde, samtidig med at man ringer til dyrlægen.

jeg har da selv spurt omkring fx herpes
    ikke fordi jeg ville tage jeres ord for givet, men for at få flere vinkler på dyrlægens ord.
    mange af jer har jo stor erfaring omkring avl og opdræt, så jeg føler alligevel at jeg får mere info ved at blande jeres og min egen dyrlæge, som jeg i øvrigt har stor tiltro til, men lidt praktisk erfaring skader ikke

p.s. jeg er storforbruger af min dyrlægen, ikke mindst af hans telefontid

• #42   11. okt 2012 Præcis, Connie - erfaring er ikke at kimse af.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#43   11. okt 2012 Connie; klart man kan bruges andres erfraing, jeg går ud fra at dit spørgsmål ikke var noget akut som TS´s var .

• #45   12. okt 2012 Siger så absolut heller ikke TS ikke må lave et indlæg omkring hendes hund der er syg. Men vil da først gøre det efter jeg havde brugt mine muligheder for at kontakte dr. dyr. For vil da mene det er vigtige i første omgang. Jeg ville bare først lave det når jeg havde snakket med dyrlægen. Men hver sin måde og gøre det hele på.

• #46   12. okt 2012 Charlotte - jeg havde kontakt med dyrlægen inden jeg lavede den pågældene tråd med herpes, men ville gerne høre folk om deres erfaringer.
    en anden gang jeg har brugt hjælp herinde fra, var da Fanny åd en nål.
    da kunne jeg huske at der havde været en tråd om at man skulle give asparges, så jeg røg i køkkenet med det samme og gav asparges, det gjorde jeg faktisk inden jeg ringede til vagtdyrlægen og det var også hans råd og så dyrlæge dagen efter, da nålen skulle være helt nede i mavesækken for at man kunne se den på røntgen.

så jo man kan bruge råd herinde fra, bare man også stadig bruger sin sunde fornuft og husker på at folk herinde er ganske almindelige mennesker med meget forskellige erfaringer og holdninger

• #47   12. okt 2012 Jeg skrev udelukkende herinde, for at have hvad folk havde at sige, da jeg ved der er mange herinde der er erfarende med hunde, selvfølgelig ikke dyrlæge. Men kan evt. komme med nogen råd, og ikke mindst bare støtte.
    Hvis ens hund fejler noget, er det selvfølgelig dyrlægen man skal kontakte. men derfor syntes jeg stadig man har ret til at skrive herinde, for at høre hvad folk mener!

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#49   12. okt 2012 Stine; klart du har ret og lov til at spørge om råd, det jeg mener er, at HG bare er hundemennesker, de er ikke dyrlæger, og selvom de var, så skulle de se hunden for at stille en diagnose smiley

• #50   12. okt 2012 Jeg syntes det er ufatteligt, at du går så meget op i hvordan, hvornår og hvorfor!
    - nu siger jeg det for aller sidste gang.. Jeg skrev her udelukkende for at få nogen gode indputs, samtidig med jeg havde telefonen i den anden hånd! Jeg ville bare gerne have folk kunne kommentere det, hvis de havde prøvet nogen lign. eller ikke mindst bare at støtte op det. Og det var der rigtig mange der gjorde, og det er jeg dybt taknemmelig for. Så jeg syntes alle de negative vendninger fra jer andre, burde i holde for jer selv, for det var ikke det der var meningen da jeg opslog dette.

• #51   12. okt 2012 Charlotte, helt sikkert.
    Men derfor syntes jeg stadig det var godt, at folk kom med nogen indputs til det.

• #52   12. okt 2012 Og jeg syntes det er ufatteligt at du forsvare dig så meget smiley Jeg syntes det er godt din hund har det godt igen og det ikke var noget faretruende. Men det er stadig min holdning til at bruge HG som feedback, når nu folk ikke kan se, mærke eller høre hunden. Og kun har en forklaring og gå ud fra. Det er jo bare min mening om det. Der er jo massere som syntes det du gør er super. Så kan du jo bare glæde dig ove dem smiley og glemme hvad jeg skriver smiley God fredag smiley

• #54   12. okt 2012 Pia jeg giver dig helt ret når du skriver:
    "alt for tit ser vi jo, at der spørges om råd til noget, der lyder rimelig akut, og at den pågældende IKKE har påtænkt at kontakte dyrlægen sådan lige med det samme..

Og det er sådanne tilfælde der kan ende katastrofalt, såfremt man læner sig op af "erfaringen" fra HG ... "

det kan også give mig kuldegys, men her var der jo nærmest tale om at udnytte tiden inden dyrlægetiden, ja og hjælpen var ikke så stor udover at TS blev bestyrket i at hun skulle til dyrlæge med hunden

• #55   12. okt 2012 Skal vi ikke bare stoppe denne diskution ;)?
    Vi har hver vores meninger, og holdninger.
    Hvis folk bare passer sit, og gør hvad de syntes er bedst.
    Så er vi vist alle glade ;)!

• #57   12. okt 2012 Fordi vi alle har hver vores meninger og holdninger.
    Og hvis jeg mente det helt samme som dig, så havde jeg nok ikke oprettet dette indlæg! smiley
    Så det er for dumt at diskutere, jeg tror vi alle har fattet hvad du sagt nu, og hvad din mening er.

• #58   12. okt 2012 Ja hjælp til syg hund. For det er helt okay og søge inputs til en hund der skal være alene hjemme, tricks og sådan.

Men mener, at man som altid, burde tage kontakt til dr. dyr som det første og finde ud af hvad hulan hunden fejler. Og det er underordnet om det er TS her, eller nogle som helst andre. Så kan tråden komme efter snakken/besøget hos dr. dyr. Og forklare sig og høre hvad andre mener.

• #59   12. okt 2012 Stop nu igen ;).
    Er der noget i det jeg skriver, som du ikke forstår?

• #60   12. okt 2012 Stine - Lige nu svare jeg ikke dig smiley svare på den generelle dialog som det er gået over i. Om for og imod, på det er bruge et forum som dette til, det omkring syg hund smiley Så det har intet med dig og gøre mere smiley

• #61   12. okt 2012 Nej, det kan godt være. Men så stop igen!
    Jeg tror alle vi har forstået det, men folk er ikke ens, og derfor har vi forskellige holdninger. Og nu har vi hørt din holdning, endda flere gange. Så tror det er fiset ind nu smiley

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#62   12. okt 2012 Nu er det 2. tråd jeg ser i dag hvor man kun må forholde sig til emnet, ikke tage den generelle debat bagefter omkring et emne ;(

• #63   12. okt 2012 Jo, må man også godt.
    Men der er jo ingen grund til at blive ved?
    Jeg tror vi alle har sagt vores mening nu, også er det det.

• #65   12. okt 2012 tak smiley

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#68   12. okt 2012 Jeg slapper skam af, jeg svarede TS meget tidligt i tråden, mine andre indlæg er generelt smiley

Kommentér på:
Hjælp!! :( Hvad fejler min pomeranian?

Annonce