515 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Jevaan
Jevaan
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554

Hvalpetænder bliver siddende Hvalpetænder bliver siddende

Clara er 5 måneder i dag, og hun er ved at skifte tænder.

Problemet er, at hvalpetænderne ikke rigtig vil ud, selvom de nye er ved at komme. Ligenu har hun 2 sæt hjørnetænder undermunden. Det ser temmelig drabeligt ud, især fordi den ene peger direkte ud af gabet på hende, dog dækket af hendes løsthængende retrieverlæber.

Og så siger min kæreste, at de skal opereres ud, hvis de ikke snart falder ud af sig selv... Jeg ikke har udpræget lyst til at vapsen skal i fuld narkose, så vil høre om i har nogen råd?

Jeg har prøvet diverse trækkelege, og hun har fået et kødben, sabeltanden sidder stadig og griner af mig...

Og hvornår bør jeg kontakte dyrelægen?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpetænder bliver siddende
  • #1   13. okt 2012 Jeg vil sige at det er ikke HELT normalt at retrieverhvalpe ikke taber mælketænderne af sig selv, men selvfølgelig kan det forekomme.

Det der kan ske er at de blivende tænders tandstilling ødelægges, så de får skævt bid. Er mælketænderne løse? Har I prøvet med rå hele gulerødder?

• #2   13. okt 2012 Der kan godt gå lidt tid før de falder ud. smiley Hvor lang tid har den blivende tand været der?

• #3   13. okt 2012 Det er selvfølgelig svært at sige hvor godt fat mælketanden har. Jeg har selv måttet hive mælketænderne ud på min egen og for nyligt på en bette sbt. Når du skriver den stikker helt ud til siden, lyder det som om den kun har meget lidt fat. Et godt greb om tanden og hiv til. Det gør ikke mere ondt på hunden end da man selv fik hevet mælketænder ud af sin far som barn. Har du det meget skidt med at gøre det selv så tag til dyrlægen. Der er ingen grund til at hunden skal i narkose. De vil også bare hive den ud med håndkraft.

• #4   13. okt 2012 Det skal sige at min egen hunds tænder var blevet meget skæve da jeg valgte at trække mælketænderne ud, så det var ikke en forhastet beslutning...

• #5   13. okt 2012 Fie havde det samme i den alder.. jeg stak bare to fingre ind i munden på hende, og tog fat om tanden og prøvede at rokke lidt blidt i den...

Efter flere dages rokken i tanden nogle gange om dagen, blev den pludselig til en rokketand..

Havde jeg ikke gjort det, skulle hun også have haft opereret en 5-6 tænder ud..

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#6   13. okt 2012 Har prøvet at rokke lidt og den der stritter er i hvert fald løs, så det er da håb smiley

Må se at skaffe en ordentlig fodergulerod til hende, for dem vi har hjælper ikke meget.

Jeg ved sgu ikke om jeg kan få mig selv til at rive dem ud, giver det lige et par dage i hvert fald,

Tak for råd smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#7   13. okt 2012 smiley

profilbillede
  • #8   13. okt 2012 Sidder og har følelsen af løse mælketænder i munden lige nu. smiley Ret underligt..

• #9   13. okt 2012 Pas på med at rykke for meget ved hjørnetænderne, da der godt kan være langt rødder på. Vores tæve fik dem fjernet ved dyrlægen inden hun var 8 måneder, og jeg kan godt forstå hvorfor de ikke kom ud af sig selv. Begge hjørnetænderne i overmunden havde rødder der var næsten dobbelt så lange som selve tanden.

Kommentér på:
Hvalpetænder bliver siddende

Annonce