Hjælp til voldsomt kløen/medicinering Hjælp til voldsomt kløen/medicinering
Jeg håber at nogle af jer vil komme med et par råd eller ideer her, da jeg syntes at vores dyrlæges løsningsforslag var sådan lidt vage..
Milo er begyndt at klø sig, rigtig rigtig meget. Så meget så huden bliver rød og irriteret, og han har slikket/kløet en del pels af i visse områder.
Vi har været ved dyrlæge med ham, vil jeg skynde mig at sige. For 3 uger siden, hvor han blev tjekket, og så fik pencilen til at starte med. Hvis det kunne tage det, så var det fint, og hvis ikke, så skulle vi have taget en masse prøver for allergi.
Vi havde så en tid til på onsdag i næste uge, men her i dag der kløede han sig så meget i øjet, så det hævede helt vildt op og der var puds i.
Så vi kørte akut til dyrlægen, som tjekkede øjet, og det var ikke beskadiget. Nu har han så fået mere pencilin til huden, samt binyrebak hormon til kløen, og så salvedråber til øjet.
Han er rød flere steder på kroppen, og klør sig så der går hul. Vi har så skiftet hans sele, som muligvis kunne irritere hans område ved brystet, hvor han er rød, til en der slet ikke kommer derned.
Det startede i sommerferien i august, hvor jeg syntes han var rød i huden, men min kæreste syntes han lignede sig selv. Så det troede jeg på (dumme mig!). Så det tog til, og så begyndte han at klø og efter noget tid tog vi så til dyrlægen, hvor han fik pencilen til 2 uger.
Det er heller ikke så rødt mere, men han klør sig stadig meget, og har mistet pels fordi han slikker og kløer.
Han blev kastreret før sommerferien, så vi tænker på, om han er blevet overfølsom for noget pludselig?
Eller er det allergi? Men over for hvad så.. Han har fået det samme foder i 2 år nu.
Noget helt 3. som vi ikke ved noget om?
Jeg spørger herinde, fordi nogen måske selv har oplevet noget lignende. Jeg syntes ikke rigtig, at vores dyrlæge kom med noget konkret - men det er jo også et svært emne.
Jeg syntes måske også, at det er voldsomt at han har fået pencilen i 2 uger, og nu skal have det igen i 10 dage, sammen med binyrebak hormon (som vist i det hele taget ikke er så godt for hunden). Kan han overhovedet tåle alle de piller? Han vejer 9 kg (og ja det er givetvis et dumt spm. for vores dyrlæge ville vel ikke give ham dem, hvis det var for meget...).
Milo betyder alt i verden for mig, så jeg er kun interesseret i at få det bedste til ham, også behandlingsmæssigt.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
jan 2010
jan 2010
Jeg tror ganske enkel, at det skyldes hans plaster fra kastrationen. Over syningen fik han sat et stykke klart plaster, som skulle falde af, af sig selv. Men da vi skulle til tjek 14 dage efter var det ikke faldet af, så det skulle vi selv. Og det gjorde vi. Men det sad mega godt fast, så han blev rigtig rød af det, og der kom lidt betændelse i det (vi smurte det med noget der skulle hjælpe). Jeg tror simpelthen at han har fået en hudinfektion pga. det sår der kom efter plastret, så huden blev rød og irriteret - og så har det bredt sig (det er mest i lysken og ved brystet han er rød). Når hans sele så også har siddet og irriteret på brystet og under armene, så irriterer det jo, og så klør han det.
Måske er jeg bare lidt for kreativ, men jeg tror virkelig at det er det. Men det får vi self. tjekket ved dyrlægen.
Men jeg læste, at ved hudinfektioner, så skal hunden have pencilen (antibiotika) i 3 uger eller mere. Milo har jo kun fået det i 2 uger, hvor huden er blevet pænere, men han klør sig stadig.
Gud jeg håber det er det! Så vi ikke skal igennem allergihelvede med tests i ugevis og hvad har vi.
Lige nu er han bare helt slatten - og har faktisk været det hele dagen siden vi kom hjem.
nov 2007
Følger: 44 Følgere: 42 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 99
Jeg vil foreslå at skifte over til rådt. Min havde også fået det samme foder i rigtig lang tid da hans mave sagde fra. Så vi skiftede og har været super glade for det.
God bedring
jan 2010
jan 2010
jan 2010
Vi bruger neutral vaskemiddel, så det burde vel heller ikke genere. Men jeg har tænkt på om skyllemidlet kunne være skyld i noget (hans sele bliver jo vasket indimellem), og bl.a. også derfor vi købte en ny.
Men ja det er jo muligt det hele. Dyrlægen sagde også noget om husstøvmider osv. Så alt bliver kogt her nu. Hans dyne og betræk i hulen er kogt i dag, og tørretumblet, og det underlag han havde er røget ud.
Kurvene ryger ud og nye bliver købt, tæpperne bliver kogt og tørret, sengen støvsuget og alt hvad jeg sådan lige kan gøre. Just in case.
jan 2010
Det er bare så pudsigt at det er kommet i ugerne efter han blev kastreret. Jeg tror virkelig det har noget med det at gøre (kunne også være noget hormonelt læste jeg).
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Jeg brugte det til Holly, efter hun var neutraliseret og også havde tilsvarende reaktion, hvor trådene havde siddet.
<b>Det klare plaster fik jeg instrukser om at fjerne allerede dagen efter operationen.</b>
Både hun og Buster, som blev neutraliseret samtidig, havde bodystocking på fra dyrlægen. De fik begge to både antibiotica (forebyggende) og smertestillende (flydende Metacam) i 9 dage.
jan 2010
Huden er allerede tydeligt mindre rød siden igår. Det er vildt! Og han klør sig ikke så meget. Eller lægger an til det. Han er dog meget træt hele tiden, undtagent når vi går tur. Men det er vel ikke unormalt med alt den medicin.
Hjælp til voldsomt kløen/medicinering